Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva driver dere med?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Det var bra at den ikke var for mye dunkete ( hvis du skjønner hva jeg mener? )
Hvordan gav du ut din egen side?? brente selv eller tok du kontakt med et selskap?

Har interisert meg mer og mer om slik musikk etter at jeg hørte mye av hva DJ Tiesto (ikke sikker på hvordan det skrives) lagde
 

Sindre

Medlem
Jeg brente CD'er selv, lagde coverdesign selv, lagde alle sangene selv, og sendte CD'ene til et firma i USA som utgir musikk på vegne av uavhengige/selvstendige artister. Siden min hos dem, finner du her. Musikken min ligger ligger også på iTunes (bare søk på Corwana).
 

picxx

Well-Known Member
Back to topic--->

Har de siste 3 1/2 år drevet fulltid som nettgrunder.
Jobber som webmaster for endel sider.
Setter også opp sider, tar meg av markedsføring, annonsering etc. for sider om det er ønskelig.

Driver både innen adult og mainstream og selv om det har vært med hovedvekt på adult har jeg nå startet så smått å bygge meg opp innen mainstream.

Av tidligere erfaring har jeg vært fiskeskipper i 7år for siden å hatt noen flyktige landfaste jobber før jeg fant ut en dag at jeg skulle bli millionær på internett(ha,ha!), så jeg er 100% selvlært i alt som har med web og data å gjøre.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg driver som affiliate på heltid. Jeg har, i likhet med Sindre, en ambisjon/ drøm om å leve av å blogge. Bloggene mine er blog.geocaching.no, blog.kart.no, blog.gpsforum.no, blog.duppeditter.no, supersurfer.no og søkeord.no.

Er programmerer og journalist av utdannelse, og har tidligere jobbet som karttegner (1991-1999) og som daglig leder/ gründer av kartbutikken.no (2000-2005).

Er lykkelig gift og har to barn på ni og 15. Er ellers blid og utadvendt.

Hovedinteresse: kart (derav brukernavnet her på webforumet).
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg startet med å lage egne nettsteder for 2 år siden. Min egentlige jobb gjorde at jeg plutselig hadde èn uke her og èn uke der helt fri og da måtte jeg ha noe å gjøre. Hadde ikke noe erfaring med webutvikling når jeg begynte, er selvlært og har lært steg for steg. Og har lagt sten på sten når det gjelder antall sider osv. Jeg lever nå av dette, det tok meg 2 år fra scratch og det sier noe om at alle kan leve av web hvis man er interessert nok. Jeg har nettsteder på engelsk og norsk som omhandler alt fra magedans til mat til biler til jazz.
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Jeg har de siste 6 årene jobbet som mobilselger, og jobber nå som salgskonsulent med ansvar for butikk på MobilData Haugesund.

Har drevet med web lenger en jeg har jobbet med mobiler, og har nå i det siste begynt å tjene penger på websidene mine.
Driver idag nattbarn.no og GSM24.no (under redesigning og oppbygging).

Ellers så er jeg med i Noyos.no og holder for tiden på å starte opp et firma me 2 kamerater av meg (Crudus Media).

Så har jobb fra morgen til kveld egentlig:D
 

Sindre

Medlem
Interessant, folkens! Stå på videre med webprosjektene deres, håper det bringer mange bra inntjeninger i fremtiden også.

Kan si litt mer om min egen erfaring da. Kiwi var min 4. jobb. Før det har jeg jobbet på diverse industrifabrikker og som flislegger/tømrer. Sistnevte var min første jobb, og var "gøyest" - selv om jeg overhodet ikke hadde noen utdannelse eller lignende innen byggfag. Men man føler seg ganske fri i et sånt yrke egentlig. Jeg jobbet med mange bad i helt nye leiligheter, og jobbet stort sett for meg selv! (Har en tendens til å foretrekke det, av en eller annen grunn). :p

Mine ambisjoner for fremtiden er å blogge (eller hvis det ikke skulle funke, noe annet på nett). Det er helt klart penger å hente på internett hvertfall, det gjelder egentlig bare å bruke fantasien.
 
Hei Sindre (og andre)!
Litt om det jeg driver med - som er ganske sært:
Jeg har Internett kun som hobby og biinntekt. Synes det er både moro og interessant. Har hatt fiskeri.no i ca. 6 år og prøver å være nettsted nr. 1 i Norge innenfor en del emner som omhandler fisk, fiskeri, fiskerihistorie, fiskefartøy o.l.
Selger også bilder av fiske og fiskefartøy, og har samtlige av de største aktørene i norsk fiskerinæring som faste kunder. Siste året har bildesalg gått via nettet gjennom scanfishphoto.com. Har også to blogger som i hovedsak også omhandler kyst og fiske (kystbloggen.com og afishblog.com). Kan ikke skryte av enormt med besøk på sidene mine, men jeg har mange faste lesere.
Liker å skrive (også litt på engelske), men er ganske så hjelpeløs på koding, script o.l. Det er nesten et under at jeg har klart å få oppe å gå det jeg har villet ønske, og at jeg har fått satt inn annonsene slik jeg vil ha dem. Lærer imidlertid stadig nye ting - særlig her på forumet.
Jeg er kanskje et godt eksempel på det å jobbe med en nisje?
 
Sist redigert:
Topp