Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva driver dere med?

Takk Kenneth. Skal lese den grundig. Er blitt mer obs på dette det siste året, men jeg har mye "gammelt" på nettet der dette ikke er gjennomtenkt eller gjennomført. Kan nevne at jeg også håper/tror at det er en fordel å operere med flere nettsider/blogger innenfor samme tema og at relevante linker mellom disse kan være til fordel for trafikk og rangering (?).
 

picxx

Well-Known Member
Kan nevne at jeg også håper/tror at det er en fordel å operere med flere nettsider/blogger innenfor samme tema og at relevante linker mellom disse kan være til fordel for trafikk og rangering (?).

Definitivt.
Et nettverk med sider i samme nisje, og med god interlinking vil absolutt rankere bedre enn en nettverk sammensatt av "tilfeldige" sider.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Mitt fulle navn er Peter Andre Jensen. 26 år, samboer, bosatt i Tromsø Sentrum. Kjører Toyota Aygo, 2007 modell. Kjøpt mai 2007 for 172000,- Leiligheten jeg og dama bor i er leiet. 8500,- i mnd pluss strøm. Hun begynner på doktorgrad i noe fiskegreier. Hun jobber med å studere DNA-strukturen til død torsk for tiden. Forøvrig har hun store pupper.

Jeg har hatt leddgikt siden 1982, og er sånn ca 1276% ufør. Det siste halvåret har jeg hatt såpass aktivitet i sykdommen at jeg nesten ikke har kommet meg på jobb, og jeg har hjemmekontor altså.

Men, driver altså med sånn webdesign og utvikling og blogging i en sånn ca 50% stilling. Omsatte i 2007 for litt over 100,000,- og vil nå en omsetning på ca 250,000 i 2008. Det er iallefall sånn ifølge budsjettet.

Har ingen utdanning innen data, da jeg ikke er nerd, men har statsvitenskap grunnfag, markedsføring grunnfag, øk.adm (med d et har jo alle), litt lingvistikk (10 st.p) og noe logistikk (6 st.p). Har jobbet som aktivitetsleder i Alta bowlingsenter i årevis. Har forøvrig jobbet som kokk, telefonintervjuer, avisbud, telefonselger, barkeeper, og diverse annet merkelig.

Startet Alta Bowlingklubb 2001 sammen med en kompis. Klubben lever i dag i beste velgående har vel en 50-60 medlemmer. Gøy at ting man har startet overlever. Var med å starte Tromsø Biljardklubb i 2006, og vi har idag 60 medlemmer. Blir vel å gå inn i styret der som nestleder, og er klubbens primus motor på alt av design og web og sånt.

Vært tillitsvalgt og klovn i Unge høyre siden 1997. Har innehatt alle verv det er mulig å ha i Finnmark, Alta og Troms Unge høyre. En del fartstid i "senior"-høyre også, og vært partiets representant i masse sånne kommunale utvalg. Fast representant i rådet for funksjonshemmede en liten fire-års periode. Sluttet med politikk i høst, da jeg gikk av som landets første kreative nestleder. Rett og slett blitt for gammel og sur.

Av netterfaring kan det nevnes at jeg driver bloggene peterandrej.com og agurkposten.no. Begge er i såkalt "hvilemodus". Det vil si at jeg ikke bruker 100% av den energien jeg ønsker på dem. Men, jeg er en tålmodig og lat sjel, som skynder meg sakte. Peterandrej.com var forøvrig en av de mest leste bloggene i norge for et år siden, før jeg la over til engelsk. Grunnen var jo at jeg skal selge masse wordpress-themes på den, og fordi det var litt dumt at den hadde mitt navn da bestemor kunne finne den via google liksom. Agurkposten finner ingen av de som ikke skal finne den. Altså mamma.

Jeg er brukbar på webdesign, og egentlig ganske brukbar på html og css. Veldig brukbar på wordpress, men det er fordi jeg har brukt systemet i årevis. Er sikkert blant de topp 5000 i norge som har mest erfaring med wordpress som cms. Jeg liker å designe nettsider og det er egentlig grunnen til at jeg gjør det. Synes faktisk det er morsomt.

Har laget haugevis av greier både til bloggere og bedrifter og slike. Min portefølje kan sees på peterandrejensen.no

Jobber for Unique Blog Designs fra USA som freelancer. Fikk jobben fordi jeg skrev noe om UBD-grunder Nate Whitehill på bloggen min. Og så spurte han om jeg ville jobbe for dem. Verre var det ikke. Har blant annet laget emonetized.com for UBD.

For tiden gjør jeg veldig mye kodejobb for designere sørfra. Dvs at jeg koder sammen sidene de designer og installerer og gjør alt sånn at de fungerer med wordpress. Veldig greie folk å jobbe med.

Er i startfasen av et bloggnettverk i norge, som skal opp innen utgangen av januar. SeverTheWorld har vært trege med å få registrert domenet, så gidder ikke å si hva det er ennå. Med bloggnettverket skal jeg bli kjendis, millionær og britneys rådgiver. Bare tuller, blir jo selvsagt ikke millionær; inntektene skal jo fordeles på deltakerne..

Forøvrig deltok jeg i VGs Standup-konkurranse for noen år siden, der jeg ble plukket ut blant finalistene. Stand-up er egentlig drømmejobben min, og har store planer om å bli den neste Are Kalvø.

Ja, så det var altså meg.
 

Sindre

Medlem
Damn, peterandrej! Skal si du kommer med lange innlegg :D Det er bare å ta av seg hatten, du har jammen meg gjort mye. Jeg håper du når omsetningsmålet ditt for 2008, og jeg ser forøvrig frem til å samarbeide litt med deg ang. siden min.

Lykke til videre!

Fiskeri: Hyggelig å høre at du har kommet langt innen din nisje! Det kan jo absolutt lønne seg å skrive mye om ting folk ikke har skrevet så mye om før. Lykke til videre med prosjektene dine =)
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
AG er i full gang med å bli oppdatert meget hyppig! Det blir stadig mer moro å skrive der, så blir å skrive en hel del skal du se.
 
Driver med adult og andre ting på nett. Har ca 20 forskjellige prosjekter oppe og går på nett. Noen er man tung involvert i andre litt mindre.

Ellers går det endel i eiendommer. Har butikklokaler leigegårder og hus som innbringer bra med penger i kassa.
 
Topp