Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mode bloggen

modemode

New Member
Planlegger å starte en mote blogg som skal omhandle mote - kosthold - trening og nyheter fra Oslo (foto & happenings)

Hva vil det koste å sette opp en proff blogg for dette evt. er det noen som kunne vært intr. å drive dette sammen?

Kjenner godt til motebransjen og har kontakt med noen av landets fremste fotografer, personlige trenere og modeller så stoff skal ikke bli så vanskelig.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Dersom du har 0 peil og heller vil lære det tekniske, vil den største kostnaden bli å sette opp selve siden.

Siden du skal fylle hele siden med innhold selv, blir ikke jobben så veldig stor og du kommer nok unna med en tusenlapp eller to dersom du kan bruke et allerede eksisterende design og ikke trenger å få designet noe fra scratch.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg tenkte mer på installere WP og theme, samt opplæring. Er jo ikke alle themes man trenger å oversette.

Jeg kan jo ikke garantere en slik pris, men jeg tror ikke 2000,- er så langt unna sannheten siden dette skal være en ganske enkel blogg. Innholdet vil jeg tro stort sett dreier seg om tekst og bilder og det tar ikke lang tid å lære opp noen til det.

Jeg tar 490,- pr time og tror ikke dette hadde tatt stort mer enn 4 timer.

Men prisen min er jo mer å betrakte som et anslag enn en konkret pris. :)
 

modemode

New Member
Høres ikke så ille ut det Dag. På mikrojobb finner man flere som gjøre HELE jobben med oppsett og alt for kr. 500,- (du kan finne lavere også)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har selv testet Mikrojobb til et par småting og min erfaring er at ordtaket "man får det man betaler for" i aller høyeste grad gjelder der.

Men hva foretrekker du?

Å bruke en 14-tiss fra Mikrojobb som du ikke får tak i om 3 mnd når nettsiden er nede, eller noen som driver eget firma og er lett å få tak i dersom det skjer noe?

Det hjelper lite at nettsiden er rimelig å sette opp, dersom det skjer noe med den etter at du har brukt hundrevis av timer på den slik at du mister alt innholdet fordi han som satt den opp ikke har tenkt på backup.
 

modemode

New Member
Jeg har selv testet Mikrojobb til et par småting og min erfaring er at ordtaket "man får det man betaler for" i aller høyeste grad gjelder der.

Men hva foretrekker du?

Å bruke en 14-tiss fra Mikrojobb som du ikke får tak i om 3 mnd når nettsiden er nede, eller noen som driver eget firma og er lett å få tak i dersom det skjer noe?

Det hjelper lite at nettsiden er rimelig å sette opp, dersom det skjer noe med den etter at du har brukt hundrevis av timer på den slik at du mister alt innholdet fordi han som satt den opp ikke har tenkt på backup.

Nå skal jeg ikke bruke tiden på å krangle med deg men dette vet du like godt som meg er helt bak mål. WF er bedre og mer seriøst, ikke tvil om det, men det er MANGE på Mikrojobb som er det også og som driver eget firma. De jeg har snakket med der har like stor sjanse for at er i bransjen om 3 mnd som mange andre her inne.
 

modemode

New Member
Ja, det er helt sikkert mange med firma på Mikrojobb, MEN det er også mange 14-tisser der. Og jeg har problemer med å skjønne at et firma kan ta under 500,- for å sette opp en blogg.

Men lykke til hva du nå enn velger. :)

Det kan f.eks være at firmaet er nystartet og trenger referanser. Enig at det kan være mange 14-tisser der men det er verre å håndtere voksne som opptrer som 14-tisser
 

picxx

Well-Known Member
Nå skal jeg ikke bruke tiden på å krangle med deg men dette vet du like godt som meg er helt bak mål. WF er bedre og mer seriøst, ikke tvil om det, men det er MANGE på Mikrojobb som er det også og som driver eget firma. De jeg har snakket med der har like stor sjanse for at er i bransjen om 3 mnd som mange andre her inne.

Det tar ikke lang tid å sette opp, oversette et theme og legge inn noen plugins i wordpress.
Det er nok først når det kommer dithen at du trenger et unikt theme og kanskje unike plugins at det begynner å dreie seg om større summer.
Ta gjerne en titt her:
Wordpress Minuttprising | 3shift Media
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det tar 1 time å gjøre dette for en som er dreven. Og 2000 kr da er drøyt! Samme hva

Hvis du vet dette så godt foreslår jeg at du gjør det selv, så sparer du de 2000 kronene.

Det er jo en viss sjanse for at det da vil ta deg veldig mye lengre tid, og at du kanskje ikke i det hele tatt får til ting som du vil, og at du dermed taper mye mer enn 2000 på bittelitt sikt (selv bare i tapt arbeidstid i løpet av den første dagen hvis du sitter og knoter og ikke skjønner noe), men hey, du vet jo tydeligvis nøyaktig hva som skal gjøres og hvor mye jobb alt sammen er, så da er det jo like greit at du ordner det selv.

Så - hvis noen bruker en time på å gjøre noe som du hadde brukt hele dagen eller mer på å ordne, ER DET da egentlig drøyt å betale 2000 for det?

Det hender f.ex. at jeg trenger en koder til å ordne noe mer avanserte ting for meg, da er egentlig jeg villig til å betale mer jo fortere og bedre han klarer å ordne det jeg ber om, for jo mer nyttig blir det for meg. Dette er ofte ting som jeg sikkert hadde klart å ordne selv hvis jeg brukte mer tid på det, men hvorfor skal jeg gjøre det, når jeg heller kan leie inn en som kan det, og som kan fikse det på mye kortere tid, så jeg heller kan konsentrere meg om de delene jeg er flinkest på?
 
Topp