Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mode bloggen

picxx

Well-Known Member
Så - hvis noen bruker en time på å gjøre noe som du hadde brukt hele dagen eller mer på å ordne, ER DET da egentlig drøyt å betale 2000 for det?

Dette er jo en tåpelig sammenligning.
Det er jo det samme som å si at uansett hvilken tjeneste du skal kjøpe bør du betale fagarbeideren likt det du evt. skulle brukt av timer hvis du skulle gjørt det selv.
Og jo, 2000 kroner for en time er drøyt.
Å slenge opp en basic wordpressinnstall tar heller ikke mer enn en time. Greier man ikke det på en time burde man kanskje, som du er inne på, heller vurdere en plass i kassa på rimi.
 

modemode

New Member
...og forøvrig: Jo, sjansen er ganske mye større for at en som tar anstendig betalt, er i business om 3 mnd eller 3 år, enn en som tar så lite betalt at han ville ha tjent bedre på å jobbe på Rimi.

Fordi det ikke er en større jobb enn 1 time for en som KAN det!
 

picxx

Well-Known Member
Enig med Dag her.
La folk som kan dette ta seg av det.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
En basic wordpressinstallasjon tar ikke mer enn max fem minutter å ordne, men jeg vil vel egentlig tro at det er litt mer enn bare det som skal gjøres.

Hvorfor er det tåpelig picxx?

Ta f.ex. den "katalog-submit-pakka - http://3shift.no/tjenester/katalogtjeneste" du selger, hvor lang tid tar det deg egentlig å gjennomføre den? Ut fra timeprisen din og prisen på tjenesten skulle det da tilsi mellom tre og fire timer, men ut fra prisen du solgte den til tidligere, samt antallet kataloger det dreier seg om, gjetter jeg på at en time nok er mer korrekt (sikkert fremdeles i overkant), så ut fra argumentasjonen din her skulle du da ikke kunne ta mer enn en enkelt timelønn på det?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
En basic wordpressinstallasjon tar ikke mer enn max fem minutter å ordne, men jeg vil vel egentlig tro at det er litt mer enn bare det som skal gjøres.

Hvorfor er det tåpelig picxx?

Ta f.ex. den "katalog-submit-pakka - http://3shift.no/tjenester/katalogtjeneste" du selger, hvor lang tid tar det deg egentlig å gjennomføre den? Ut fra timeprisen din og prisen på tjenesten skulle det da tilsi mellom tre og fire timer, men ut fra prisen du solgte den til tidligere, samt antallet kataloger det dreier seg om, gjetter jeg på at en time nok er mer korrekt (sikkert fremdeles i overkant), så ut fra argumentasjonen din her skulle du da ikke kunne ta mer enn en enkelt timelønn på det?

Igjen en tåpelig sammenligning.
Man kjøper en pakke, ikke timer.
Utifra din konklusjon burde da all hosting og alle domener vært gratis, for de fleste hoster setter ikke opp en konto manuelt.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Igjen en tåpelig sammenligning.
Man kjøper en pakke, ikke timer.
Utifra din konklusjon burde da all hosting og alle domener vært gratis, for de fleste hoster setter ikke opp en konto manuelt.

Nei, ikke ut fra min konklusjon - ut fra din logikk. Det vil si - ut fra din logikk så lenge det ikke dreide seg om denne "pakka" di, for når det dreide seg om din pakke, så skiftet du med en gang over til samme logikk som meg:
Det man betaler for er ikke bare den ene timen, men den reelle verdien på produktet/tjenesten, som også inkluderer kunnskapen du innehar. Kunden KUNNE fint ha gjort en jobb som dette selv, men man betaler for at du vet hvor disse katalogene er osv, noe som ville ha tatt mye lengre tid å finne fram for kunden.
 

picxx

Well-Known Member
Det man betaler for er ikke bare den ene timen, men den reelle verdien på produktet/tjenesten, som også inkluderer kunnskapen du innehar. Kunden KUNNE fint ha gjort en jobb som dette selv, men man betaler for at du vet hvor disse katalogene er osv, noe som ville ha tatt mye lengre tid å finne fram for kunden.

Du kan også betale meg for å lete opp kataloger for deg.
690.- / timen.
Ser du fremdeles ikke forskjellen?
Skal jeg sette opp en basic wordpress til modemode kan det hende han får en pris på 400.-, alt etter hvor lang tid jeg beregner jeg må bruke, ikke utifra en pakkeløsning jeg selger.
Det er urelevant for meg hvor lang tid han skulle ha brukt hvis han skulle gjort samme jobben selv, men vi tenker litt forskjellig der, så da kan vi heller være enig i at vi er uenig.
 

zapotek

Medlem
Planlegger å starte en mote blogg som skal omhandle mote - kosthold - trening og nyheter fra Oslo (foto & happenings)

Hva vil det koste å sette opp en proff blogg for dette evt. er det noen som kunne vært intr. å drive dette sammen?

Kjenner godt til motebransjen og har kontakt med noen av landets fremste fotografer, personlige trenere og modeller så stoff skal ikke bli så vanskelig.

No problem å installere Wordpress på langt under 1 time for 400 kroner. Du får derimot ikke en PROFF BLOGG (som du ber om) laget på 1 time.

Hva med landets fremste fotografer, personlige trenere og modeller som du kjenner så godt. Hvor mye tar de timen? 2,50? I guess not.
 
Topp