Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Twingly-hore-blogg

Håper jeg poster rett sted her nå..

Ser at en del utnytter trafikken man kan få fra Twingly gjennom feks VG og Dagbla`. Er det noe penger å tjene på dette? Jeg testa de greiene der en gang, og hadde ca 3000 unike treff på knappe 15 timer. Særdeles kort besøkstid, men dog.
Er et par blogger som går igjen, har jeg sett, de er stappa full av schtøggaste reklamen (derav valget av fora), men likevel fortsetter de å gjøre det de gjør, nemlig å stappe på med svære, blinkene bannere der de har alt fra piller til vinne en tv, ikke sant.. Det jeg da lurer på, er det noen her som har erfaring med dette? Jeg var så frekk at jeg maila en av gutta som driver ei slik side, og han sa at han lett tjente 15k i måneden på sida si. Ikke veldig bra side, if I might say so. Den er for øvrig tatt ned nå, men erstattet med en annen.. :rolleyes:

Innspill? Jada, veit at Twingly-trafikk vanligvis er verdiløs, men man hadde da ikke holdt på med dette her aldri så lenge om man ikke hadde tjent noe?
 

kongen

kongemedlem
Haha, kan ikke tenke meg at slike sider tjener noe spesielt. Har null trua på twingly, twitter, kudos og slike ting. Det er forskjell på desperate forsøk etter gratis lesere og virkelig markedsføring...
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kjører litt twinglyhoring med jevne mellomrom. Det blir gryn av det når jeg gidder å bruke litt tid. Synes det er et okay forhold mellom tidsinnsatsen og utbyttet, men fornøyd blir man jo aldri.
 

mkander

Medlem
Har testa dette og min erfaring er at klikkprosent er vanvittig lav. 250 visninger, 0 klikk f.eks. på adsense. Noen som har noen bedre erfaringer? :)
 
Kampen om oppmerksomhet og høye lesertall er motivasjon nok for enkelte. Twingler selv saker som jeg har interesse av eller som faller naturlig inn i nisjene jeg skriver om, men prioriterer ikke dette. Som mkander sier så er det elendig konvertering, og veldig "fra-dag-til-dag-inntekt". Det er langt bedre (mer lønnsomt) å bruke tiden til å bygge opp nettsteder ved å skrive gode artikler om ting man er interessert i og kan noe om, og heller jobbe med disse. Mangler man slike evner, kan nok twingly-horing være et magert alternativ. Twingly er imidlertid en meget god kilde til trafikk, men den blir stadig dårligere ettersom mange har forsøplet den over lang tid.
 
Kjører litt twinglyhoring med jevne mellomrom. Det blir gryn av det når jeg gidder å bruke litt tid. Synes det er et okay forhold mellom tidsinnsatsen og utbyttet, men fornøyd blir man jo aldri.

Hva er ok forhold da? 2-3 timer jobb om dagen og 2-300 i inntekt? :confused:
 

Tonny Kluften

Administrator
Ok forhold er vel hva du selv anser som grei timelønn. Peterandrej f.eks jobber for kr 800/t. Han ville aldri greid det med twingly. Jeg tar 550 kr/t og ville ikke hatt en sjanse i havet. For en oppvakt 15-åring kan jo 100 kr timen være greit, men på den annen side, er man oppvakt så behøver man ikke jobbe for 100 kr timen.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hva er ok forhold da? 2-3 timer jobb om dagen og 2-300 i inntekt? :confused:

Kommer an på humøret. Orker jeg ikke drive med noe annet og mer innbringende, horer jeg litt rundt. Ligger nok mer på nivå 10 minutter arbeid og xxx i inntekt.
 
Hmm ok.. For sliter med å finne noe som virkelig er innbringende, ser dere. Har ingen problemer med å ranke for saker og ting. Jeg tjener bare ikke noe.. Antar jeg er av dem som har veldig høy arbeidskapasitet men desto mindre nese for hva som faktisk funker når det kommer til konverteringer..
 
Noe sted jeg kan lese om det spesielt da, eller er det sånt som man "bare" surfer rundt og lærer ved å plukke opp triks?

Hva slags sider er egentlig mest lønnsomme å ranke med? Er enkle salgssider for feks CB-produkter noe å satse på, feks om man lager mange, eller er det bedre å lage en enkelt stor side og bare legger hele sin arbeidsinnsats i denne ene?

Er det i det heletatt noen her som tjener brukbare summer på nettsida si? Snakker da 50k + i måneden. For det er første målet mitt. Det meste jeg har tjent på en dag til nå er litt over 3000 - denne inntekten skulle bare vært fjellstabil.. :rolleyes:
 
Mekka til en blogg i natt, men den dukker ikke opp verken på VG eller Dagbla`. Har de gjort om systemet eller noe sånt? Trodde sida kom opp automatisk.
 
Topp