Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Twingly-hore-blogg

kongen

kongemedlem
Ble det noen money på deg? Føler du deg som en skitten liten pike nå?
Eller ble det et mislykket prosjekt?
 
Føler meg littegranne skitten ja. Småfrekk og billig. Har ikke gjort no mer med det, har ikke hatt tid. Virker som det er vanskelig å tjene noe på slik trafikk (i det heletatt).
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
En krone tjent er en krone tjent. Moralen får andre ta seg av.
 
Kjempefint. Evt en halv Kaptein Sabeltann-is. Er det seriøst ikke mer å hente her? Oppfattet det som om rune69 faktisk klarte å tjene noe på det. Mulig jeg misforsto no.. Asså, om jeg så bare hadde tjent 10-15k i måneden på noen timers arbeid hver dag, hadde jeg vært storfornøyd. Fattig student etc..
 

zapotek

Medlem
Det verste med disse Twingly-horesidene er jo at folk tror de "lurer" nettavisene. Er det noen som blir lurt så er det dere som bygger gratis innlenker mot alle avisartiklene.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Poenget med en Twinglyblogg? Dra penger på den store mengden trafikk som bare klikker seg innom i ett lite sekund før de stikker ut igjen? Jeg ser for meg et par ting som må i boks.

1: En side som laster kjapt slik at ikke de besøkende lukker vinduet før den kommer frem. Wordpress er IKKE et eksempel på en slik side.
2: Visningsannonser fra f.eks Tradedoubler. Det hjelper jo lite og sette opp annonser som krever klikk fra brukerne. Folk fra Twingly er jo tross alt mennesker. De ser med en gang at dette er en drittblogg de ikke vil lese og i mange tilfeller lukker de vinduet før nettsiden har lastet ferdig.

Om du forventer noe klikk på bannere og slikt på en Twinglyhoreblogg bør du sette deg ned med penn og papir, og LÆRE DEG OG SKRIVE. Fatter ikke hvorfor dere skal ødelegge internett med slikt dritt som det snakkes om i tråden. Helt dønn seriøst. Er det så vanskelig.

1: Gå inn på Agurkposten.no.
2: Les gjennom et par innlegg, f.eks dette og dette og dette.
3: Sjekk hvordan disse er skrevet. De er skrevet så bra at du skulle jo ønske de ikke var slutt når de er slutt. Nesten som er dårlig slutt på en bra film, men allikevel - Det er jo slik det skal være for at brukeren vil komme tilbake for mer i fremtiden.
4: Gjør det samme selv. Lær deg og skrive på slikt et utrolig bra nivå.
5: Plutselig har du en blogg / et nettsted som folk faktisk gidder og besøke - Og hvor de faktisk kommer tilbake.

Seriøst, slutt opp med det tullet med drittinnhold og spamming av Twingly. Forsøk og skrive bra innhold - Får du det ikke til? Forsøk igjen. Bommet du igjen? Vel... Forsøk enda en gang. Bommet du nå også? Slå av datamaskinen, ta deg en uke pause, slå den på igjen - Og prøv igjen!

Dersom du har et problem med å skrive bra innhold kan det ha mange årsaker. Det kan være du er gal i hodet, du har problemer med dama eller du har kanskje bare glemt morgenkaffen. Det skal ikke mer enn en liten tullete ting til før man merker på innholdet ditt at kvaliteten er gått i bånn. Det beste du da kan gjøre er å fikse hodet ditt, fikse problemene med dama eller hente morgenkaffen. (selv sitter jeg og snuser på den nå)

Om du enda har problemer med bra innhold, finn noe annet og gjøre. Lær deg PHP, og lag et nettsted du vil drive. Det trenger jo ikke engang være artikler involvert. Mekk en konkurrent til smsbull.net f.eks. Dritbra, slikt er det penger i, og det skal ikke mye til for å bli bedre enn dem. (men straks nettstedet er en suksess - ikke ødelegg det fordi du trodde en liten stund du ville tjene mer ved å skjule kostnadene.)

Smsbull.net var et eksempel. Det er jo så mye rart du kan gjøre. Bare fantasien setter grenser.
 
Sist redigert:
Oida. Takk for godt innlegg. :) Beklager om jeg har erta deg opp med masinga mi, det var i allefall ikke tanken.

Har for øvrig ikke noe problem med å skrive godt innhold, jeg tenkte bare at det finnes så mange rare måter å tjene penger på når det kommer til internett, så jeg håpa kanskje på tips fra dere som har holdt på ei stund. Kanskje dere foreslo noe jeg ikke har prøvd før, ikke sant, evt noe jeg ikke en gang har hørt om.. Tenkte også at det kanskje var penger å tjene med Twingly, men at det kanskje var i minste laget til at noen her gidder å bruke tid på det..
 

pleb

Medlem
Snakker av erfaring når jeg sier at det kan tjenes penger på denne typen markedsføring. Hovedmomentet, slik jeg ser det, er å finne en overskrift som fenger leseren. "Dramatikk og målorgie da Real Madrid gjestet Nou Camp!" er noe annet enn "Real Madrid-Barcelona. Sjekk her.". Klarer du å snike deg inn under de som produserer overskrifter av førstnevnte kategori, så er du langt på vei.

Men som flere sier her; twingly gir deg hovedsaklig folk som i realiteten ikke hadde tenkt seg innom bloggen din. Så det skal litt mer til (som for eksempel godt og relevant innhold med et personlig preg). Atle er inne på noe.
 

zapotek

Medlem
Atle er definitivt inne på noe. Klarer du å lage en blogg som får førsteganstrafikken sin fra Twingly, men har så bra innhold at seerne liker det de leser, ender du opp med at de lagrer bokmerke av siden og returnerer siden.
 

Chris M

Medlem
Har faktisk blitt fast leser av en blogg som var sykt bra, og den fant jeg under en artikkel i Dagbladet. Men de fleste bloggene der har jo fem linjer tekst, og det kan jo være en medvirkende årsak til at man ikke tjener penger.

Men jeg lurer på følgende:
Hvilke større nettsteder bruker Twigly fortsatt?

Om både Dagbladet har sluttet, og jeg ser også at Se og Hør har sluttet. Hvem er da igjen?
 

webpiken

Medlem
Veldig synd at det ble så utnyttet, da det jo i utgangspunktet var en super tjeneste.
 

metallian

Medlem
Sitter med samme erfaring som flere her, har brukt twingly intensivt på blogspot-bloggene mine- gir greit med trafikk kontra arbeidsmengden, men ikke kronasjer. (ergo-ikke verdt det)

Uten å diskutere adsense i detaljer tror jeg at et snitt på 1 klikk/200 besøk er omtrent statsene, og det blir det IKKE peng av. TD og lignende har generet null mer eller mindre.

Jeg har lært mye om hvorfor blogspotbloggene mine har generert lite peng i det siste, bla ved å bruke noen timer på å pløye gjennom det aller meste på WF-bloggen

Nå må jeg innrømme at jeg i starten på ny side er henfalt til gamle synder mtp twingly, for å prøve å få litt faste lesere- dessverre har jeg ikke fått satt meg ned og skrevet noen bra artikler enda så det er første pri nå som siden er noenlunde oppe og gå.
 
Topp