Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utgifter nettside

Keanu

Geek
Ja, en template vil være nok, om du har bra copy.

Problemet er at du sier hjemmesiden skal være en konkurransefortrinn, og da kommer du normalt ikke langt nok med et template-design. Bevares, det finnes mange bra templates som fungerer utmerket som landingssider, men normalt vil ikke dette føre til noe fortrinn i forhold til konkurrenter.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Skal kun selge et produkt?

Klassisk "feil" dette. Ofte tror man at ETT produkt er lettere å lage en nettside for, sammenlignet med å lage en nettside der man selger 1 million produkter. Dette er feil fordi jobben omtrent er den samme i begge tilfeller. Faktisk er det LETTERE å lage en nettside for å selge 1 million produkter fordi det finnes så mange av disse nettsidene som man kan hente inspirasjon fra.

Jeg vil si at å lage en nettside for å selge ETT produkt er noe av det vanskeligste man kan gjøre faktisk. Fordi man må være så innmari kreativ og "nyskapende" i prosessen.
 

RusselSim

Medlem
Ja, en template vil være nok, om du har bra copy.

Problemet er at du sier hjemmesiden skal være en konkurransefortrinn, og da kommer du normalt ikke langt nok med et template-design. Bevares, det finnes mange bra templates som fungerer utmerket som landingssider, men normalt vil ikke dette føre til noe fortrinn i forhold til konkurrenter.

Hva hvis man begynner med en template også skifter til mer gjennomtenkt side senere? Planen nå er først og fremst å få lansert sida også gjøre forbedringer etterhvert. Satser på å lansere sida før 1. Januar 2010.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg vil si at å lage en nettside for å selge ETT produkt er noe av det vanskeligste man kan gjøre faktisk. Fordi man må være så innmari kreativ og "nyskapende" i prosessen.

Forskjellen, i det store og hele, er jo at nettstedet som selger ett produkt vil fremheve kun dette produktet, mens nettstedet som selger 1 mill. produkt gjerne heller vil fremheve sin firmaprofil.

Uansett, bruker man ferdige cms, som wordpress, oscommerce, zencart etc. er det likevel ikke så mye mere enn kun designbiten som skal jobbes opp fra bunn. Resten blir jo konfigurering og tilpasning.
 

RusselSim

Medlem
Så hvem her/eller vet om noen kan ordne en template inkl domene og server innen 25. desember?

Isåfall hvor mye utgifter må jeg regne med.
 

RusselSim

Medlem
Hva er best? Kontonummer?

Uansett, har fått et tilbud nå til 5700kr for å sette opp en template uten domene og webhotel/server. 5700kr for å kun sette opp en helt vanlig template er ikke det alt for mye?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hva er best? Kontonummer?

Uansett, har fått et tilbud nå til 5700kr for å sette opp en template uten domene og webhotel/server. 5700kr for å kun sette opp en helt vanlig template er ikke det alt for mye?

Nei, behøver ikke være det. Hvorfor tror du det er for mye? Hva forventet du egentlig å betale?
 

sta

Medlem
Hvis tilbudet på 5700kr. er fra en norsk leverandør syntes jeg ikke det høres mye ut. Avhenger selvfølgelig av kvalitet og omfang, men generelt syntes jeg ikke det er dyrt.

Siden du tydeligvis har et begrenset budsjett, hvilket er helt naturlig i oppstartsfasen, vil jeg anbefale deg å gå for en rimelig løsning på nåværende tidspunkt og hellere investere i en skreddersydd løsning av høyere kvalitet når du har fått gang i salget. Sjansen for at ditt behov endrer seg etterhvert som du får litt føling med prosjektet er også ganske stor, og da kan det være en fordel å ikke ha svidd av hele budsjettet på en løsning som du uansett må endre.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvis tilbudet på 5700kr. er fra en norsk leverandør syntes jeg ikke det høres mye ut. Avhenger selvfølgelig av kvalitet og omfang, men generelt syntes jeg ikke det er dyrt.

Nei, man må jo kanskje kjøpe denne templaten først ikke sant? Der har man jo 600-1000 kr. Og så skal dette installeres og settes opp og så skal man ha domene og server. Og server i seg selv kan jo være en tusenlapp. Og så skal man jo inn i denne koden og fikse litt. Og så skal man gi opplæring og kanskje legge inn litt innhold.

Så nei, synes ikke det hørtes så galt ut.
 
Hvis du kan presisere nøye hva du trenger skal jeg gi deg et godt tilbud. Og hyrer du meg så blir du fornøyd :)
Men du må vite nøyaktig hva behovet ditt er.

Kanskje litt utgått denne tråden her, jeg. Men jeg skriver likevel!

Jeg har fått med meg at mange webdesign-firma i Norge bruker Wordpress som utgangspunkt for sine kunder. Det jeg derimot da lurer på er om du (og andre) tar høyde for alle sikkerhetshull som oppstår fra tid til annen?

Vil du gratis oppdatere dine kunders Wordpress-installasjoner? Om ikke, hva fakturerer du kundene for slike?

Med hilsen
Frode
 

pleb

Medlem
Oppdatering på mine Wordpress-sider går i hvert fall på å trykke på en knapp hvor det står feks "Oppgrader til Wordpress 3.5.1 her nå!". Tipper verken Tonny eller noen andre skal ha så veldig mange tusenlappene for den jobben.

Angående sikkerhetshull bør du nok spesifisere litt nærmere hva du tenker på.
 

picxx

Well-Known Member
Kanskje litt utgått denne tråden her, jeg. Men jeg skriver likevel!

Ja, veldig utgått.
Har du spørsmål til Tonny ang. kjøp av tjeneste eller produkt tar du kontakt med han direkte.
Er det et mer generelt spørsmål, start en ny tråd.
 
Topp