Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kampen om cookies: nettleser-plugins

kongen

kongemedlem
Etter å ha lest mer på dette så tyder det på at det egentlig benyttes software til å skifte ut andre affiliates sine cookies.

Les punkt 4: https://kickback.no/hjelp/firefox

Hvis du f.eks. sender en besøkende til en nettbutikk og denne personen har denne pluginen innstallert så dukker det opp en knapp merket "Klikk her" for å få rabatt, og når kunden klikker så skiftes din aff.cookie ut med den andre sin aff.cookie.

Er ikke dette i strid med Tradedoublers betingelser?
 

picxx

Well-Known Member
Er vel sikkert dette man kaller frynsegoder..
 

kongen

kongemedlem
Dette mener jeg nesten er å tilsvindle seg aff.inntekter man ikke har rettigheter til. Butikker benytter Tradedoubler til å få trafikk, ikke for å betale ut provisjoner på besøkende som ikke er sendt via en affiliate.

Lurer på om butikkene er klar over at de kanskje betaler ut provisjon på kjøp som egentlig ikke kommer via Tradedoubler, fordi man setter cookie slik via toolbar.

Rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke dette cookie stuffing?
 

picxx

Well-Known Member
Rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke dette cookie stuffing?

Mnja, det er vel ikke det som går under cookie stuffing, men kan vel heller sammenlignes med slike metoder som myshoppinggenie benytter seg av.

I en fysisk verden kan det vel sammenlignes med en lat selger som står bak ryggen på en som selger inn ett mobilabonnement, hopper frem når salget er i boks og tilbyr kunden 10% avslag om han signerer på sin kontrakt istedet ... med den forskjellen at kunden i dette tilfellet ikke vet at han tar et valg og gir provisjonen til selgeren som "hopper frem".
 

Kassimaja

Geocacher
Det virker i alle fall som om Tradedoubler mener det er helt OK. De holder i alle fall munnen, men det er jo ikke første gangen dem hører på publisherne...
 

picxx

Well-Known Member
Mener TD dette er helt OK kan jeg ikke skjønne at det er noen som lenger gidder å bygge landingssider for å selge inn annonsører de har. Man vil jo da uansett få shavet en god del av salgene man skaffer fra slike metoder som i denne tråden.

Nei, på tide å hoppe av affiliatenettverk, skaffe seg egne produkter og la shady svindelmetoder forbli shady svindelmetoder.
 

Nutz

Med lem
Hoho!
Hvis fyren bak den siden jobber i Tradedubler er han helt klart på grensen til utroskap, ikke bare hos Tradeduobler men også mot hele Tradedoublers sitt affilliatenettverk.

Kanskje noen bør kreve at denne personen skal vekk fra TD's system, samt gjennomgå hvilke fordeler han har skaffet seg som insider.
 

Nutz

Med lem
Hmm..
Løsningen er såre enkel her.
Bare å titte igjennom hvilke sider dere lager landingssider for, eller driver trafikk til, sammenligne med de sidene som gir kickbak, så ganske enkelt avslutte de programmene med begrunnelse "Kickback-partner".
 

appelsin

Medlem
Jeg forstår ikke problemene som diskuteres over når det gjelder utroskap og coockie stuffing.

Slik jeg forstår det fungerer nettsiden slik at den tiltrekker seg brukere ved å tilby rabatter på nettbutikker. For hver kunde som handler gjennom denne Kickback-nettsiden, får Kickback en provisjon (la oss si 12 %), og gir kunden et gavekort på 10 %, og tjener da mellomlegget på 2 %.

Forklar meg hvorfor dette er utroskap/svindel osv. Jeg har ingenting med nettsiden å gjøre, er bare nysgjerrig!
 

kongen

kongemedlem
Jeg forstår ikke problemene som diskuteres over når det gjelder utroskap og coockie stuffing.

Slik jeg forstår det fungerer nettsiden slik at den tiltrekker seg brukere ved å tilby rabatter på nettbutikker. For hver kunde som handler gjennom denne Kickback-nettsiden, får Kickback en provisjon (la oss si 12 %), og gir kunden et gavekort på 10 %, og tjener da mellomlegget på 2 %.

Forklar meg hvorfor dette er utroskap/svindel osv. Jeg har ingenting med nettsiden å gjøre, er bare nysgjerrig!

Dette kan du seriøst ikke mene? Selvfølgelig er dette på grensen til svindel. Det er ikke nettsiden eller konseptet bak nettsiden det er snakk om, det er helt legitimt. Det er nettleser-tillegget som er sakens kjerne. Nettleser-tillegget stjeler provisjon fra andre affiliates, og det tilstjeler seg provisjon fra butikkene uten at man sender trafikk til butikkene.

For å gi deg konkrete eksempler:

Stjeler provisjon fra andre affiliates: Lille Laila har en moteblogg og reklamerer for Nelly.com, når hennes besøkende klikker hennes aff.link og havner på Nelly.com, så dukker nettleser-tillegget opp og forteller besøkende at "hvis du klikker denne knappen så får du rabatt". Hvis noen da klikker denne knappen så mister lille Laila sin aff.provisjon og Kickback får provisjon i steden (selv om lille Laila var den affiliaten som sente trafikk til Nelly.com)

Stjeling fra butikker: Tøffe Tor skal kjøpe dildo til dama og skriver inn kondomeriet.no i nettleseren, så dukker det opp i nettleseren en beskjed om at han får rabatt hvis han klikker denne knappen, og hvis han klikker knappen så får Kickback provisjon uten å sende trafikk til kondomeriet.no (noe jeg tviler kondomeriet.no ønsker å utbetale provisjon for).

Det er altså nettleser-tillegget som det snakkes om, ikke Kickback som nettsted.
 
Topp