Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det noen som bruker GTD-systemet?

MortenHake

Medlem
Med GTD mener jeg systemet til Getting Things Done av David Allen.

Det er et produktivitets-system som tydeligvis skal fungere veldig bra. Jeg har lest boken, og når skal jeg sette meg ned å jobbe med det, og få alt i "inbox", men jeg har noen utfordringer, så derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med det?
 

adeneo

Medlem
Nei, men har livslang erfaring med DIT systemet, hvis det kunne være av interesse (Do It Tomorrow).
 

Christian

Medlem
Jeg bruker (en egentilpasset) variant av GTD-metodikken. Forresten, GTD handler om å få ting UT av "inboxen" :)
 

zapotek

Medlem
Ingenting slår ST-systemet. Forkortelse for "START TVERT", den eneste virkelige metoden for å få ting gjort.
 

picxx

Well-Known Member
Trenger man i utgangspunktet et system for å aktivere seg selv er det vel likevel bortkastet å starte med det.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Tror nok helst MortenHake poster slikt jalla for å komme over grensen for å kunne lage seg signatur der han kan reklamere for sine greier - som vel passer glimrende med tre bokstaver - MLM?
 

hansson

Langveisfarende
Tror nok helst MortenHake poster slikt jalla for å komme over grensen for å kunne lage seg signatur der han kan reklamere for sine greier - som vel passer glimrende med tre bokstaver - MLM?

Synes ikke dette er så jalla. GTD-appene på markedet har millioner av brukere, GTD-bøker selger millioner av eksemplarer, millioner av mennesker bruker metodikken i jobb og privatliv. Og det er et utrolig effektivt system. Selv bruker jeg appen www.nirvanahq.com som er perfekt for å samle inn og prioritere oppgaver. Hadde ikke hatt på langt nær like god oversikt uten denne tjenesten. Ser ut som en nettversjon av Things for Mac, for de som kjenner til dette.
 

MortenHake

Medlem
Jeg bruker (en egentilpasset) variant av GTD-metodikken. Forresten, GTD handler om å få ting UT av "inboxen" :)
hehe, ja jeg vet, men jeg er helt i startfasen, så jeg er aller først nødt til å tømme hode, skuffer, arkiver og skrivebordet med alt av løse tråder, så jeg slipper å gå rundt å tenke på dem. Hittil har det tatt 3-4 timer og jeg har 350 (!) løse tråder. Så utrolig digg å få de samlet et sted først og fremst! :) Neste greie nå er å få det ut av inboxen og inn i forskjellige "buckets".

Trenger man i utgangspunktet et system for å aktivere seg selv er det vel likevel bortkastet å starte med det.
Jeg trenger ikke et system for å aktivisere meg. Jeg trenger et system for å holde oversikt over hvilke oppgaver som skal gjøre når.

Tror nok helst MortenHake poster slikt jalla for å komme over grensen for å kunne lage seg signatur der han kan reklamere for sine greier - som vel passer glimrende med tre bokstaver - MLM?
Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. For det første er jeg ikke her inne for å promotere meg selv, jeg er her for å lære (duh!), og for det andre, jeg er ikke med i noe MLM (ikke noe kvasi-MLM eller NOE i den dur), jeg har aldri vært det, og jeg har aldri tenkt til å være det. Jeg driver Hake Johannessen AS. Hvor får du slike rare forestillinger fra?

Synes ikke dette er så jalla. GTD-appene på markedet har millioner av brukere, GTD-bøker selger millioner av eksemplarer, millioner av mennesker bruker metodikken i jobb og privatliv. Og det er et utrolig effektivt system. Selv bruker jeg appen www.nirvanahq.com som er perfekt for å samle inn og prioritere oppgaver. Hadde ikke hatt på langt nær like god oversikt uten denne tjenesten. Ser ut som en nettversjon av Things for Mac, for de som kjenner til dette.

Kult. Selv bruker jeg Doit.im - Do it Anywhere, Anytime! A GTD® software. (nettbasert løsning) og appen som hører til, begge gratis. Det er fordi jeg ikek har mac, jeg har PC og iPhone :)
 
Topp