Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Unike visitors og markedsføring

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kenneth: han har da i høyeste grad et tema hvis du ser over artiklene hans - generelt er det selvutvikling det handler om, med noen få unntak. Potensielt et område med et ENORMT publikum, men kan nok ha nytte av å gjøres mer lettlest.

Mulig at bloggens hovedmål handler om selvutvikling, men det er så absolutt ikke det inntrykket man får når man ser på bloggen. Når man ser på toppdelen av den, så får jeg inntrykket av en dårlig kopi av agurkposten. Utifra sitatet under logoen får man inntrykket av at bloggen skal tilby underholdning, noe den ikke gjør.

Når jeg går dypere til verks på siden og leser noen av innleggene, så ser jeg ikke annet enn en personlig blogg. Hvem bryr seg vel om karrieretips fra en 20-åring som gikk fra å sitte i kassa på kiwi til å starte egen blogg for å brødfø seg? Jeg synes ærlig talt det blir for dumt. Skal man skrive om et tema, så bør man ha litt bakgrunn for det. Hvor mange av de store norske helsenettstedene er drevet fra et gutterom? Det blir litt det samme som en 16 åring som klarte å lurte seg inn på MSN-lista mi for å få SEO tips til nettsiden sin om bil, biltester osv. Når jeg leser gjennom bloggen finner jeg f.eks tips som bare gjør meg oppgitt..:

Fra Hva skal du bli når du blir stor? | Glabladet.no :

Skulle du tilfeldigvis gå i 10. nå og ikke aner hva du skal søke på til høsten: Ta deg like gjerne fri, i stedet for å kaste bort verdifull tid på noe du kanskje ikke vil. Eller hvis du sitter fast i en linje på videregående, som føles helt feil for deg på alle måter: Dropp ut. Benytt fri-tiden du får til å planlegge hvordan du kan sørge for din egen inntekt. Straks du blir 18, registrerer du enkeltpersonforetak, og setter i gang. Så kan du se på dine hjernevaskede klassekamerater som sliter med lang utdanning og enorm studiegjeld, mens du håver inn penger allerede fra du er 18, og tenker at du er glad du ikke er dem.

Hva er logikken i det her? Nå til dags går 2 av 3 ENK under i løpet av noen driftsår. Hva får Mr. Sindre til å tro at man håver inn penger bare av å starte et ENK? Sindre har selv nettopp sendt inn papirene sine og satser på penger fra blogging, noe som betyr at han har null erfaring så langt og har heller ikke tjent noe.

La oss ta en titt på sparetipsene hans:
I introduksjonen gjør han narr av folk som kjøper ting på tilbud og derved sparer penger. Hvis du kjøper et produkt du må ha til en lavere pris en vanlig, vil ikke det være sparte penger da?

Så kommer vi til overskriften "billig i drift". Her finner vi dusjetipsene hans (btw, hvem faen bryr seg om hvor ofte Sindre dusjer?). Det geniale sparetipset er å dusje annenhver dag. Dette var jammen nytenkende. Hva med folk som svetter mer enn andre? Eller oss som bor i Australia?

Jeg spiser lite mat - Det gjelder å se det positive i mine kresne matveier. Lite mat medfører lite forbruk til mat. Lite forbruk vil si penger spart.
Genialt, oppfordre folk til å ikke spise mat. Smart. Hva med å heller planlegge kostholdet litt bedre, kjøpe inn mat som er på tilbud og spise mindre ute?

Jeg veier lite - Dvs. at jeg f.eks trekker mindre drivstoff ved å reise med bil, fremfor en som er overvektig. Mindre ressurser kreves for å “holde meg i gang”.
Hvordan er i det heletatt dette et tips?

Jeg ser en drøss med andre ting jeg gjerne kan plukke på, men det gidder jeg rett og slett ikke bruke for mye tid på nå. Poenget mitt er at bloggen ser bare ut som et stort rot av personlige tanker - og no offence, men det er veldig få her i landet som bryr seg om hva du tenker. Det finnes som sagt tusenvis av andre blogger som forteller oss hva dem tenker om alt mulig. Og når det gjelder de mer seriøse tingene, så er ikke Sindre noe lojal kilde. Se bare på sparetipsene - dem er enten dårlige eller selvsagte. Selvfølgelig sparer man penger på å ringe mindre med mobilen og spare en liten sum hver månede. Dette er jo ikke noe tips engang! Blir det samme som å starte et nettsted om snekkertips, hvor hovedtipset er å kjøpe seg hammer og spiker.

Helt til slutt. Når du kommer her og spør om tips ang bloggen din, så kan du ikke forvente at alle skal rose den til skyene. Jeg synes ikke bloggen din har noe nyttig å bidra med, jeg synes ikke du skriver bra (joda, jeg ser ingen skrivefeil, men så er ikke akkurat jeg typen som har øye for slikt) og du har ikke bakgrunn for å uttale deg innen for alle temaene. Utifra det jeg har lest vil du gjøre et levebrød av bloggen din, noe jeg tror du har %0.00001 sjanse for å klare. Men hey, du lever tydeligvis i drømmen så jeg skal slutte å prøve å dra deg ned fra den. Jeg venter heller til det er tydelig at jeg har rett. Kan du sende meg en mail når du har gått lei av slik at jeg kan si "told you so!" ?
 
Sist redigert:

Sindre

Medlem
Kenneth: Det du siterte fra "Intelligente måter å spare på" var ikke tips. Det var eksempler på hvordan jeg definerer meg selv som "billig i drift". Ser du videre i samme artikkel, kommer det tips.

Mulig den oppfordringen om å droppe ut av videregående ikke passer for alle. Hva så? Jeg prøver å få frem reaksjoner, og nå har jeg lykkes med det. Jeg prøver å få folk til å tenke litt annerledes, eller vite at andre ting "enn å følge strømmen" faktisk går an. Hvis man starter et ENK med formål om å tjene penger på internett, er det mye mindre risiko for å gå konkurs, enn hvis man starter det man tradisjonelt forbinder med ENK (bedrift, butikk, osv) - så statistikken din kommer du ingen vei med. Jeg baserer heller ikke dette tipset på egen erfaring, men andre sin erfaring, deriblant de mange bloggerne og internettgründerne jeg ser opp til.

Nå har du forøvrig sagt både at jeg skriver bra og at jeg ikke skriver bra, med noen få timers mellomrom. Det er jo godt gjort :) Og ikke minst, troverdig!

Dårlig kopi av agurkposten? Det ER agurkposten. Jeg kjøpte malen av Peter Andre.

Rakk kanskje ikke å svare på alt nå, men jeg må spise. Have fun med å kommentere bloggen min imens :)
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Mulig det er mange her som ikke synes jeg har noe som helst i den diskusjonen her å gjøre, men fy faan Kenneth.. skjerp deg! Som admin av DITT EGET forum bør du vite bedre. Det er svært sjeldent jeg blir irritert over å lese forumdiskusjoner, selv når det er dårlig kritikk til meg selv (ref: foto.no), men når jeg ser hvordan du rett og slett brutalt angriper en som stiller et nokså ydmykt spørsmål "Gjør jeg for lite for å trekke folk? Er det noe grunnleggende greier jeg overser?" fordi DU ikke finner interesse av det han gjør - blir jeg ganske enkelt beyond forbanna.

Jeg må si jeg ble jævli overrasket over å lese det første svaret du gav han, og all ære til Sindre for å faktisk klare å beherske seg på den måten han gjorde... det viser bare at han faktisk har noe å komme med under temaet personlig utvikling. Og etter å ha lest ditt andre svar, så tenkte jeg: "Mulig Kenneth kanskje burde tvinge seg til å lese et par innlegg, så kanskje han lærer seg litt personlig utvikling han også" - Det kan du i allefall se ut til å trenge, i forhold til de svarene du gir..

Det går da vel for faan ikke an å slakte andre så jævli som du gjorde der fordi du ikke har samme interesser som en annen. Og det er tydelig nok for meg at i det andre svaret du gir, kommer du med noen rimelig udugelig salver, bare for å kunne pepre på litt ekstra, som det overhodet ikke finnes hold i det hele tatt. Refererer blant annet til ditt andre innlegg:
jeg synes ikke du skriver bra
når du i første innlegg skriver:
Du er flink til å skrive - hvorfor ikke anvende kunnskapene dine til noe nyttig?

Vet ikke om du har en dårlig dag eller hva, Kenneth, men det her ligner ikke deg, og personlig så synes jeg du bør revurdere litt i morgen, og faktisk komme med en eller annen unnskylding for måten å behandle andre mennesker på.

Jeg er verken admin, moderator eller noe annet fjongt som har noe å si, men jeg er like fullt en person som ytrer meninger når jeg finner det for godt, og jeg må si jeg driter i hvem folk er her inne når det er sånn dritt som blir servert.

Jeg bryr meg egentlig mest om at folk skal bli behandlet rettferdig. Og hvis det er slike svar jeg risikerer å få fra selveste administrator, så vil det iallefall gå lenge mellom de gangene jeg bruker forumet til å få råd.

- Joda, helt klart, Sindre kunne sikkert latt vær å skrive "for de som har litt omløp i hodet" - men spør du meg, etter de to siste innslagene dine, så var det faan ikke annet enn berettiget.

Kenneth, jeg får for guds skyld håpe at dette var et resultat av sinnsykhet i gjerningsøyeblikket, og at dagen i morgen blir bedre.

Uansett, er dette selvsagt MIN personlige mening, så får du heller komme å nedverdige meg neste gang du har en lousy dag. Ikke en fyr som er en måned gammel på nettet!

Sindre: Du gjør som jeg har sagt tidligere, en ytterst strålende jobb. Få hadde faktisk klart det du har gjort på bare en mnd. eller no.. UTEN webkunnskaper i det hele tatt! Du har tæl og pågangsmot, og bare det kommer du langt med. Jeg synes bloggen din er svært så interessant, og jeg er fast leser. Du skriver bra, med gode tema og bra humor, og for oss som har samme tanker, og like interesser som deg, så synes jeg du treffer spikern på huet!

- Roger.
 

Daniel

q(O_o)p
Sindre vet hvordan han skal engasjere folk på forum iallefall, det skal han ha! :)

Ta til deg noe av det Kenneth sier og ignorer resten, midt oppi alt hatet er det faktisk et par bra poeng.

Uansett, imponert over alt du har fått til på så kort tid! :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Her skytes det godt fra hofta ser jeg.....

Tror alle her inne må begynne å skille litt på sak og person. Selv om man kan føle det på kroppen når ens eget prosjekt blir "beskutt".

Når det gjelder "topic" Sindre, så tror jeg du skal fortsette å skrive dine innlegg slik du gjør. Det er det som vil skape lesere....at du er litt annerledes enn alle andre! Jeg liker lange innlegg så lenge de klarer å holde meg engasjert gjennom hele teksten.

Det "å fange publikum" er nok ikke gjort over natten....... Du skal ha tak i en dedikert gruppe med lesere blant veldig mange nettbrukere og man kan være heldig å treffe de tidlig - eller man kan bruke riktig lang tid før man finner disse. Det viktigste er å finne nye miljøer å promotere bloggen i etterhvert som du er sikker på å ha truffet brorparten ett sted - f.eks kudos....
 

Sindre

Medlem
Denne debatten har etter min mening gått helt over styr, og jeg vil egentlig bare takke for den utrolige støtten mange gidder å vise.

Jeg skulle bedt admin om å låse tråden, hadde det ikke vært for at.. hey.. åja.. det er jo Kenneth det.

Jeg har fått svar på mitt innledende spørsmål, som i utgangspunktet var skrevet i en aldri så liten forundelse over at han andre jeg nevnte hadde fått 1000 unike etter bare få dager.

Svaret på det jeg spurte om, er som picxx egentlig sa best: Det kommer jo helt an på hva slags side man har og hvilke fremgangsmåter man bruker.

Eller: There is no svar.

Jeg kommer til å fortsette som før, og så må de som ikke liker det gjerne huske på at ingen tvinger noen til å i det hele tatt gå inn på siden.

Så, da snakkes vi i en annen tråd. Forhåpentligvis.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Mulig det er mange her som ikke synes jeg har noe som helst i den diskusjonen her å gjøre, men fy faan Kenneth.. skjerp deg! Som admin av DITT EGET forum bør du vite bedre.

Først av alt, hva i alle dager er poenget med å dra inn at jeg er administrator av forumet? Har jeg ikke lov til å ytre mine meninger, så lenge jeg er administrator her?

Og etter å ha lest ditt andre svar, så tenkte jeg: "Mulig Kenneth kanskje burde tvinge seg til å lese et par innlegg, så kanskje han lærer seg litt personlig utvikling han også" - Det kan du i allefall se ut til å trenge, i forhold til de svarene du gir..

Så bare fordi jeg synes forretningsideen hans mildt sagt stinker, og utrykker meg for dette, så må jeg lære meg om personlig utvikling?

Det går da vel for faan ikke an å slakte andre så jævli som du gjorde der fordi du ikke har samme interesser som en annen.

Dette har da så absolutt ingenting med interesser å gjøre. Han kommer hit for å tips, og siden dette er et åpent diskusjonsforum så kan alle ytre sine meninger. Jeg vil påstå jeg har ganske god erfaring på internett, og konklusjonen min om forretningsplanen han har visst så langt er at den er like fantastisk som en blogg om ullsokker på samisk.

Og det er tydelig nok for meg at i det andre svaret du gir, kommer du med noen rimelig udugelig salver, bare for å kunne pepre på litt ekstra, som det overhodet ikke finnes hold i det hele tatt. Refererer blant annet til ditt andre innlegg (..)

Iom at det ble fordelt over to innlegg kan det jo lett misforståes. Jeg synes han skriver bra når det gjelder gramatikk osv. Men det han velger å skrive om og måten han formulerer seg synes jeg ikke er bra.

Vet ikke om du har en dårlig dag eller hva, Kenneth, men det her ligner ikke deg, og personlig så synes jeg du bør revurdere litt i morgen, og faktisk komme med en eller annen unnskylding for måten å behandle andre mennesker på.

Jeg ser ingen grunn til å unnskylde. Har ikke på noen måte gått til noe personlig angrep, utnytet min posisjon i forumet eller noe som helst annet galt. Jeg har ikke gjort annet enn å uttrykke min mening.

Jeg bryr meg egentlig mest om at folk skal bli behandlet rettferdig. Og hvis det er slike svar jeg risikerer å få fra selveste administrator, så vil det iallefall gå lenge mellom de gangene jeg bruker forumet til å få råd.
Jeg har vært forum administrator på diverse forum i over 8 år nå, og den tingen som alltid har irriterert meg aller mest er når folk bruker min posisjon som argument for at jeg ikke kan snakke fritt om mine meninger. Faktisk så irriterer det meg noe grufult. Om du har et problem med at jeg har mine egne personlige meninger, så er det meg bare en glede å høre at du ikke vil ty til forumet for råd.

Og til Sindre

Du har stå-på-mot, det skal du ha. Jeg synes bare ideen din er dårlig. Så langt er det ingen (iallefall ikke som jeg vet om) som har overlevd av å blogge i Norge. Det er sikkert noen som har klart å tjene noen tusenlapper, men hvordan i alle dager skal man overleve av sånt? Peterandrej tjente ikke stort på bloggen sin, men han er vel allikevel det beste eksempelet her i landet. Nå skal det nevnes at han ikke bare tjente penger fra blogging (inkl reklamen på bloggen), men også gjennom å selge produkter og tjenester.

Jeg melder meg nå ut av diskusjonen, da jeg allerede har uttrykket min mening og ikke har noe mer å legge til. Om du om 1 års tid tjener stort på bloggen din (uten å gjøre drastiske endringer) skal du få lov til å håne meg så mye du vil. Om du bruker stå-på-holdningen din til å starte et prosjekt med større overlevingsmuligheter skal du få applaus av meg, for det tror jeg du har MYE større sjanse med.
 

Sindre

Medlem
Jeg har hele tiden sagt at folk må få mene det de vil. Det gjelder om bloggen min og alt annet her i livet. Jeg syns kanskje fortsatt at dersom du mener at bloggen min er kjedelig, er ikke det mer interessant enn å dra hvor ofte jeg dusjer ut av sammenhengen. Ingen av delene er interessant, fordi ingen spurte. Jeg spurte bare hva jeg kunne gjøre for å dra mer besøkende. Det er greit at din mening er at jeg har en kjedelig blogg, og at jeg dermed burde skrevet om noe du tror har større potensiale. Helt greit. Men det var faktisk ikke det jeg spurte om. Jeg var ute etter markedsføringstips. Ikke blogginnholdstips.

Jeg har en mer omfattende, langsiktig idé enn å bare blogge/skrive og å håpe at jeg tjener til livets opphold på det. Jeg kommer til å selge produkter og muligens tjenester etterhvert. Det har vært en del av planen hele tiden. Og Kenneth; jeg kommer ikke til å håne deg uansett hvor mye jeg måtte tjene. Tror vi er ferdig med all form for håning for en stund fremover, og kan konsentrere oss videre om å bruke WF til det formålet jeg regner med du startet det: Som et nettsted for tips og utvekslinger av idéer og meninger mellom webmastere og andre nett-interesserte.

Det er mulig du har rett, det er mulig jeg har rett. Det er mulig vi begge har rett. Jeg er ikke tilhenger av "i told you so"-mentaliteten, så det spiller ingen rolle hvem som har rett. La oss bare drive med det vi vil på nett, og så får andre mene det de vil om alt og alle. Ingen kan hindre noen i det.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ok, om du er bevisst på å holde samme stil du gjør nå så skal jeg prøve mitt ytterste å komme med noen tips som kan gjøre bloggen din mer attraktiv, både for nye besøkende og gamle..

Bilder:
Alt er mye lettere når det kan visualiseres. Om du virkelig er seriøs og vil satse litt penger også, så koster det veldig lite å kjøpe bilder fra f.eks istockphoto. Du klarer deg vel fint med det minste bildet også. Det finnes fine bilder du kan bruke til det meste fra økonomi til livsstil. Jeg har ikke noe konkret kilde, men jeg kan garantere deg at bilder vil gjøre teksten mer attraktiv å lese. Lag gjerne en tråd på forumet her og spør etter nettsteder som tilbyr gratis bilder du kan bruke i bloggen. Jeg vet det finnes flere av dem, selv om jeg ikke kommer på noen på sparket.

Du trenger ikke skrive kortere innlegg..

Men del dem allikevel opp i posten. En overskrift, avsnitt eller bilde er nok. Gi brukere litt pusterom. Folk på internett føler ofte dem har dårlig tid, selv om dem har en tendes til å sitte mye foran dataen og gjør ingenting fornuftig.

Skriv for søkemotor OG brukere..
I dagens innlegg (ja, jeg har faktisk lest det) nevner du at du skriver for "oss" og ikke søkemotorene. Vel, hvorfor ikke skrive for begge? Få med nøkkelord relevant til det du skriver om i overskriften. Lær deg nøkkelord research (PS: WF kommer med en guide senere, bare vi får noen til å lage et nytt design).

Lær deg å skrive gode titler
Det hjelper ikke hvor mye du legger ut på kudos osv, så lenge du ikke har en attraktiv tittel. Skriv noe som får brukeren til å lure på hva i alle dager dem finner på andre siden av lenken. Har ingen konkrete guider jeg har lest i det siste som jeg synes var bra, men drar du en rask Google runde finner du nok noen. Mitt beste tips er å se på forsiden av magasinene hos narvesen. Lær av dem.

Lær deg SEO.
WF kommer med en guide (igjen når vi får et nytt design).

Les Problogger
Australiaeren Darren Rowse har innmari mange flotte tips til hvordan man kan øke konvertering og trafikk på bloggen.

Skaff deg noen plugins
Det finnes masse flotte plugins. Jeg gidder ikke finne fram lenker, men skaff deg plugins som lister relevante poster, lignende poster, populære poster osv. Det finnes også en jeg liker, som slenger med en liten notat til alle som kommer fra google. "Hei. Du kom hit ved å søke etter nøkkelord. Her har du noen poster i bloggen relevant til nøkkelord".

Engasjer brukerene dine
Oppfordre brukere dine til å kommentere gjennom kommentarfeltet. Henvis så ofte som mulig til RSSfeeden din. Lag kanskje en side i menyen din som heter "Hva er RSS?" sin mange av dine potensielle lesere kanskje er lite teknofrelste og ikke vet hva RSS er.

Les denne. Ellers så vil jeg gjenta Problogger. Der finner du et hav av tips for blogging.
 

Sindre

Medlem
Det var andre boller, Kenneth. Mye bra tips her. Og mye av det du sier er ting jeg kommer til å gjøre. Som f.eks lage en RSS-post, hvor jeg forklarer hva det er. Den kommer. Jeg må faktisk bare sette meg litt bedre inn i det selv, først. Plugins på relaterte poster kommer snart. Tenkte jeg skulle vente til jeg har litt fler innlegg, men det kommer. Når det gjelder bilder så er jeg fortsatt uenig med det de fleste sier. Jeg føler ikke at jeg trenger bilder til alt jeg skriver. Men jeg respekterer de som sier det, for det er folk med mye lenger erfaring innenfor dette her enn meg. Kanskje det blir mer bilder i tiden fremover. Til nå har jeg bilder i 3 av de 21 innleggene.

Joda, det er en mulighet å skrive for både mennesker og søkemotorer. Jeg har bl.a. prøvd meg på flere artiklene å gjenta tittelen i selve innlegget. Jeg vet ikke om det fins enda bedre måter å gjøre det på? Er det om å gjøre å gjenta det mest mulig? Er det noen andre gode tips når det gjelder akkurat dette? Jeg skriver ikke inn noe på feltet "tags" i WP. Jeg er enda ikke helt sikker på hva det brukes til... Burde jeg det?

Når det gjelder pusterom: Det største problemet, sånn som jeg ser det, sammenlignet med en del andre blogger jeg leser, er at skriften min faktisk er litt liten og "trang". Og til tider litt utydelig, kanskje. Man må kanskje sitte og myse litt? Jeg kunne tenkt meg bittelitt større skrift, sånn at også mellomrommene mellom avsnittene ble litt større. Jeg prøvde å stille på størrelsen, men da fikk det innvirkning på skriftstørrelsen på hele siden. Og jeg syns f.eks at kategorifeltet ser best ut sånn som det er nå. Blir skriften større, blir hvert grå felt (på kategoriene) større også. Det ser ikke like delikat ut. Jeg vet ikke om det er mulig å forandre skriften på bare innlegget. Tenkte å høre litt mer med peterandrej om dette.

Ja, og Problogger leser jeg faktisk en del :)
Takk for tipsene.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om f.eks nøkkelordet ditt er law of attraction så kan du nevne det en gang i tittel taggen, en gang i h1 og helst ikke mer eller mindre en 1-4 ganger i selve teksten (alt ettersom lengden). Dette er bare pekefinger regler. Det viktigeste er at få mest mulig innlenker. Ankerteksten i lenkene som peker til siden din er også viktig. Iom at du operer på et lavt nivå gjør det ikke noe om de samme ankertekstene dine går igjen i alle lenkene dine, men om du etterhvert skulle klare å bygge mange titalls innlenker for hver post du har anbefaler jeg deg å varierer ankertekstene litt også (eks1: "Lær Om law of attraction" eks2: "En innføring: Law of attraction" eks3: "hvordan bli en bedre person" osv). Men du er foreløbig så liten at du kan forsåvidt bare spille fritt.

Teksten din er veldig liten og jeg kan innbille meg at den kan være slitsom å lese for enkelte. Gjør du teksten større vil den virke enda lengre, noe som også kan oppfattes negativt. Jeg anbefaler deg å bare prøve. Om du vil eksprimentere på hva som funker best anbefaler jeg deg å måle tiden brukerene tilbringer på å lese artikkelene dine. Du kan gjøre dette gjennom Google Analytics. Gjør følgende tester gjennom 2-5 innlegg på hver test:

- En test med bilde(r) og flere overskrifter i posten
- En test med større tekst
- Om du har noen egne teorier på hva som kan få brukeren til å holde seg på siden din, test det også.

Sammenlign de nevnte testene ovenfor mot din nåværende statestikk. Hvem gir deg beste resulatater? (PS: Det er viktig at du måler bounce rate per bloggpost, og ikke hele nettstedet).
 

webpiken

Medlem
Sindre, jeg tror du bør lese litt rundtforbi om tekst på internett før du helt avfeier å følge folks råd her angående lange og tunge tekster.

Undersøkelser viser at bare 16% leser tekst på internett ord for ord, resten «scanner».

En lang og kompakt tekst er vanskelig å «scanne», og mange vil derfor falle av, selv om de finner innholdet interessant.

En måte å få tekst mer lesbar på er for eksempel å aldri ha paragrafer som er mer enn hundre ord lange.

Når du engang har satt deg fore å tjene til livets opphold med dette, tror jeg det er farlig av deg å stå fast på et prinsipp om å skrive bare for de som liker å lese lange, kompakte innlegg.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Bra skrevet av webpiken.

Du skriver allerede for en veldig begrenset nisje. Om du begrenser den enda mer (16% ifølge webpiken) med å skrive slik du gjør, så er det ikke mange brukere igjen.
 
Topp