Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det noen som bruker GTD-systemet?

hansson

Langveisfarende
Enig der. Så lenge det er snakk om dag-til-dag-oppgaver og det ikke er så mange av dem at man ikke husker dem, er det ikke vits å bruke gtd. Det letter også jobben å slippe å ha andre man må vente på for å få ting gjort. Når virksomheten vokser og det blir flere kokker og flere kunder og mange flere løse tråder, er både crm og bedre huskelister veldig nyttig.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Etter å ha lest mer i denne tråden har jeg registrert meg på GTD, og skal bruke kvelden på å sette meg inn i dette i tilstrekkelig grad til å ta det i bruk omgående.

Jeg er i høyeste grad "just do it" typen selv, men som leder i en vekstbedrift som har gått fra å kun være meg selv på heltid - til å i tillegg ha 6 heltidsansatte, 3 deltidsansatte, og flere frilansere... Så har det naturlig nok blitt mer å holde styr på enn tidligere. Dermed har et slikt system vært savnet, og vil absolutt kunne ha en lønnsom funksjon i hverdagen min.
 

MortenHake

Medlem
Det er kult, Marius. Jeg vil gjerne høre hvordan det går med implementeringen av systemet.

Sånn ellers er ikke just do it og gtd noen motsetninger...
 

MortenHake

Medlem
Da har jeg endelig kommet inn i et fungerende GTD sstem som jeg bruker hver dag. Det tok meg ikke mindre enn 2 hele uker å komme meg inn i det - hovedsakelig fordi jeg gjorde det mye mer kompisert enn det trenger å være. Anyways, jeg vil dele med dere hvordan jeg gjør det nå, slik at det kanskje kan hjelpe dere å bli mer produktive også...

disclaimer: Jeg har KUN brukt det i 4 dager, så foreløpig er det svært lite 'vekt' i dette, men alikevel, kanskje verdifullt. Jeg vil holde dere oppdatert i hvordan det går videre - så hvis jeg glemmer det, vet dere at systemet ikke funket :p haha

1. Først samlet jeg alle løse tråder i livet (ting du har lyst til å gjøre, todo's, folk du vil holde kontakten med men har glemt, regninger som skal være betalt, ideer, papirer som ligger å slenger osv)

2. Så gikk jeg gjennom alt sammen, og spurte meg selv: Vil jeg ta handling på det innen en uke? Hvis svaret er ja, legger jeg det i enten Idag-mappa, imorgen-mappa eller schedule-mappa (der jeg bestemer hvilken dag i den kommende uken det skal bli gjort). Om svaret er nei, jeg vil ikke ta handling på det innen en uke, så legger jeg det i someday/maybe-mappen som blir lest igjennom minst en gang i uken, for å se om det er noe jeg skal flytte over til de andre mappene. Da er jeg trygg på at jeg ikke glemmer noe.

3. Etter det er gjort går jeg gjennom alle sammen igjen (Det hadde vært bedre om jeg gjorde dette steget samtidig som steg 2.) og velger kontekst. Kontektene mine er som følger: Hjemme, jobb, møte med Knut (som er min arbeidspartner), trenger telefon, ærend, assisten, programmør, datamaskin, internett, Sandefjord og studie. Dermed kan jeg flippe opp alle tasks som er i den gitte situasjonen. Ganske praktisk.

- Fra dag til dag opererer jeg med dagens todo-liste som da er laget på forhånd ettersom jeg har schedulet alle tasks. Det funker perfekt med todo.im

Dette har fungert bra for meg de siste 4 dagene. Jeg vil holde dere oppdatert med hvordan det går videre :)
 
Topp