Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gulldomener - hva er det?

Gjerne hvor ordet er i entall fremfor flertall.
Og selvfølgelig domener som er 1 til 3 tegn.
 

PIP

Medlem
Er, overaskende nok, ikke enig! Synes det er for enkelt å definere det slik. Det har noe med kjøpers behov og formål med domenet å gjøre og ikke bare ordets enkelhet. Derfor vil jeg kategorisere gulldomener annerledes og mye mer nyansert.


Kan noen gi en definisjon på ordet "gulldomener"?

Jeg mener det er de aller beste et ords domenene ala frisør.no, båt.no, fisk.no osv.

Enig?
 

Santo

Active Member
Kan noen gi en definisjon på ordet "gulldomener"?

Jeg mener det er de aller beste et ords domenene ala frisør.no, båt.no, fisk.no osv.

Enig?

Helt enig.

Begrepet er nok blitt litt utvannet, slik som det har med gullnumre (mange rare "gullnumre" tilsalgs på Finn og QXL).
 

picxx

Well-Known Member
snippskjorte.no --> ikke gulldomene
skjorte.no --> gulldomene
 

picxx

Well-Known Member
tullete diskusjon, etter å ha sett hvorfor den oppstod. fjortis!
 

Bjørnar

Gründer
Er, overaskende nok, ikke enig! Synes det er for enkelt å definere det slik. Det har noe med kjøpers behov og formål med domenet å gjøre og ikke bare ordets enkelhet. Derfor vil jeg kategorisere gulldomener annerledes og mye mer nyansert.

Slik jeg leser det, føler jeg det har med en overivirig selgers behov og formål å gjøre, og ikke kjøper.
 

picxx

Well-Known Member
nav er et gulldomene, men helt uten verdi for andre enn nav.
Gulldomene? Ja? nei?
 
Det er to kategorier er:
1. Domener som har blitt gulldomener på grunn av posisjon og rykte.
2. Domener som er kort og lette.

Domener på 2 bokstaver og domener som kunne vært tatt ut av "ordboka" har mange potensielle kjøpere. Om et domene er et Gulldomene bør ha noe med om det er gullverdt for kjøpere.

Om jeg tar for meg domenet les.no, vil jeg gi at les.no er et gulldomene. Så kommer spørsmålet om leser også er et gulldomene. Ja, selvfølgelig er det det. Men leste.no..?
 
Topp