Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gulldomener - hva er det?

Bjørn

Domenespekulant
Kan jo glede deg da abroke, for av 841 ledige to-bokstavskombinasjoner, er det hele 70 ledige to-bokstavs domener under .no nå i kveld. Det er betydelig flere 3 bokstavs domener ledige, men her er det 24.389 forskjellige kombinasjoner så har ikke tid å gå gjennom alle nå i kveld...
 

Santo

Active Member
Kan jo glede deg da abroke, for av 841 ledige to-bokstavskombinasjoner, er det hele 70 ledige to-bokstavs domener under .no nå i kveld. Det er betydelig flere 3 bokstavs domener ledige, men her er det 24.389 forskjellige kombinasjoner så har ikke tid å gå gjennom alle nå i kveld...

70 ledige tobokstavers .no domener syntes jeg hørtes mye ut... Har du sjekket alle kombinasjoner ikveld?

Husk også at det er en god del kombinasjoner som ikke er mulig å registrere, slik som da.no, as.no, osv.
 

Bjørn

Domenespekulant
Sjekka det nå i sted.. er 70 kombinasjoner.. har ikke regnet med de reserverte domenene...
 

Santo

Active Member
Sjekka det nå i sted.. er 70 kombinasjoner.. har ikke regnet med de reserverte domenene...

Da må det være masse kombinasjoner med æ, ø og å i seg...

Jeg sjekket selv 676 kombinasjoner nå (alle kombinasjoner foruten de med a, æ og å) og der var det ingen ledige.
 
Kan jo glede deg da abroke, for av 841 ledige to-bokstavskombinasjoner, er det hele 70 ledige to-bokstavs domener under .no nå i kveld. Det er betydelig flere 3 bokstavs domener ledige, men her er det 24.389 forskjellige kombinasjoner så har ikke tid å gå gjennom alle nå i kveld...

litt forvirra det er bare mulig å lage 841 kominasjoner.. med andre ord er de ikke ledig. nå skal det sies at jeg ikke tok med æøå når jeg sjekket.

så skal innrømme at jeg tok feil, sjekket med æøå nå, det er ledige domener med 2 bokstaver om man ønsker norske æøå. det er fortsatt ikke mange.

og når det kommer til 3 bokstaver er det samme tilfelle det er i all hovedsak kun domener med disse qyzxæøå
 

adeneo

Medlem
sær.no er ledig, og for de fleste i denne tråden bør det helt klart anses å være et gulldomene for en privat blogg er noe slikt :D
 

Bjørn

Domenespekulant
det er som sagt 841 mulige kombinasjoner av to-bokstavs .no-domener. av disse er 70 ledige til å bestille, og ja det er selvfølgelig æøå-kombinasjoner.
 

quicktech

Medlem
Gulldomener må da ha noe med gull å gjøre. Hvis domenet selges for fem årsavgifter feks så vil det tilsvare noen små gullkorn, så lite at det gir mer mening å betale med penger. Med andre ord ikke et gulldomene. Men hvis prisen er så høy at det kunne være fornuftig å levere en gullbar i bytte så kan vel ingen benekte at domenet er et gulldomene. :p
 

MobyDick

New Member
personlig synes jeg alle former for gullbetegnelser bør avskaffes. det er helt umulig å finne en felles standard uansett. det blir bare et misvisende begrep uten noen mening. skal man bruke det som betegnelse burde man isåfall lage klare retningslinjer, ala .no domene med maks 8 bokstaver, uten æøå, eller noe sånt (selv om jeg er imot dette...)
 
Topp