Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook-brukere kjøper ikke

Erlend

Medlem
Kommer ikke som noe sjokk egentlig. Jeg er ihvertfall ikke i kjøpemodus om jeg er innom Facebook. Er vel mer "kjede seg modus" (i mitt tilfelle).
 
Tviler jeg på at stemmer.
 

picxx

Well-Known Member
Hvis 20 prosent faktisk kjøper, så er vel ikke det så dårlig.

Det står ikke at 20% kjøper.
Det står at 80% aldri har kjøpt.

Hvis 20 utav 100 har kjøpt ett produkt via facebook, delt på de 7489 timene de har tilbringt på nettsiden hver (= 149780 / 20 salg) har du en så liten sjanse til å treffe på en kjøper på akkurat det rette klikket at det nesten ikke er målbart.

Dette er heldigvis uhildet statistikk og selv om man nok ikke treffer med 20% konvertering på facebook tror jeg nok de som har testet litt seriøs annonsering via facebook ikke er så jækla misfornøyde.
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg påstår da heller ikke at 20% kjøper hele tiden (men jeg ser at jeg grammatisk kunne ha vært litt klarere i utsagnet mitt). Men teksten er tabloid og generaliserende: 80% har aldri kjøpt. Det utsagnet kan man snu; 20% har faktisk kjøpt. Og det er faktisk ikke dårlig på et nettsted som Facebook. Jeg ville ha trodd at det var langt lavere.
 
Sist redigert:
Da henger jeg litt mer med:)
Fordelt på alle brukerkontoene er dette en stor mengde salg generert til de som har valgt Facebook som kanal. Selvfølgelig fordelt over en god del annonsører da, men fremdeles bra.

Hvordan kan dette sammenlignes med feks Google+?
 

Erlend

Medlem
Da henger jeg litt mer med:)
Fordelt på alle brukerkontoene er dette en stor mengde salg generert til de som har valgt Facebook som kanal. Selvfølgelig fordelt over en god del annonsører da, men fremdeles bra.

Hvordan kan dette sammenlignes med feks Google+?

Er det noen reklameringstjenester hos Google+ da?
 

jnsn

New Member
Selge enkeltprodukter via Facebook er uansett en dårlig idè, her må man tenke anderledes enn bare salg.
Facebook kan sammenlignes med en blogg på mange måter, skrive nyttig informasjon som har med dine produkter å gjøre er en annen sak. Har sett mange som bare pøser ut med tilbud på Facebook og for min del blir det et irritasjonsmoment, er ofte innom sider der det står artige artikkler, undersøkelser, konkurranser - ting som er mer "underholdende".
 

Tulla

Medlem
Jeg har jo vært innom facebook annonser selv, men å finne noe jeg faktisk vil kjøpe ... Jeg kjøper ikke noe på nettet uten å ha en anbefaling eller å ha gjort et google søk på leverandøren.

Ihvertfall mine bekjente og min vegg har stadig meldinger om juks og fanteri, og det kommer stadig suspekte eller irriterende meldinger i innboksen min der. Jeg tror ikke jeg er alene om IKKE å klikke på hva som helst. Noen gjør det og de blir gjerne hacka osv ...

Det hadde jo vært nyttig hvis det var et kjent produkt og leverandør, og jeg har tenkt å kjøpe dette. For en annonsør så blir jo det litt som en nål i en høystake.
 
Det varierer vel fra bransje til bransje og hvilke mennsker som følger profilen din. Har du betalt for LIKES - så må du regne med dårlig konvertering.

Men 1 av 5 er jo noe. Og så bygger du merkenavn over tid.

mvh. Vetle
 

jovik

New Member
Hvis du har en respons på 1 -2% så skal du være fornøyd. Det er det normale hvis du henvender deg til folk som ikke er i kjøpemodus i utgangspunktet
 
Topp