Kjapp og trygg hosting for Wordpress

kan man stole på TD?

har ikke så mye erfaring med affiliate, men det jeg har er jævlig dårlig.. TD virker særs useriøse, betaler ikke ut penger, svarer ikke på mail, osv. virker som de bare gir totalt faen. Hva er deres erfaringer med dette firmaet? og hva er gode alternativer i forbindelse med hotell/fly/reiser?
 

adeneo

Medlem
Min erfaring med annonser fra TD i tilsvarende kategorier, er at noen titusener med visninger og hundrevis med klikk ble til akkurat null salg, og null kroner, og at AdSense var en betydelig bedre løsning enn TD, i det minste for meg ?
 
ser den, men det er vel ikke alltid adsense lønner seg? hvis man har en side om feks hårtap så må det da være bedre å satse på salg av et produkt enn bare å få noen kroner for et klikk?
 
Jeg ser jo at det er en viss forskjell i hvilken support man får. men allikevel synes jeg det er rimelig sleipt å bare droppe å svare en mindre kunde. telenor feks hadde gått konkurs om de bare sluttet å svare alle som ikke hadde et bedriftsabonnement hos dem..
 

minime

Medlem
TD er noe jeg ikke bruker lenger, da prøver jeg heller å finne alternativer et eller annet sted.

De kommer heller alderi til også svare deg på e-post, du er ikke viktig for dem. Jeg har selv prøvd også sende de en e-post. Men de svarer alderi. På tlf fikk jeg bare bedskjed om å sende de en e-post, men den svarer de jo alderi på.

Så ja? Bytt til noe annet
 

pleb

Medlem
Du kan stole på Tradedoubler slik du kan stole på Google. Store selskap i sin bransje som har et godt utvalg av annonsører. Derfor bruker jeg Tradedoubler og Adsense i 90 % av alle tilfeller.

Dessverre har de også et ganske likt syn på kundeservice.
 

picxx

Well-Known Member
Den beste supporten jeg har fått fra(om) TD er fra andre brukere her på webforumet.

Jeg vil vel tøre å påstå at alle selskap som kun driver med nettbasert affiliateløsninger er bedre enn TD, da TD baserer sin virksomhet ikke bare på affiliateløsninger, men også sporingsløsninger og muligens andre ting, som også krever support, utviklere og penger å drifte.

Glem heller ikke at det er mulig å gjøre egne avtaler direkte med firmaer om dere drifter temarettede sider. Det koster ikke mye å sette opp ett system som f.eks. iDevAffiliate - Affiliate Tracking Software - Affiliate Program Software hvor du da kan drifte din egen affiliateløsning istedet for å benytte en tredjepart, som jo er det alle affiliateselskaper er.
 

looper

Medlem
Jeg er vel ikke alene om å ha mange kampanjer fra Adservice kjørende. Man trenger ikke å kjøre Tradedoubler ;)

De gjør en relativ stor tabbe kontra Adservice som jeg mener virkelig bryr seg om affiliates (store og små). I tillegg så kjører de ganske nisjebasert.

Hvem som består gjenstår å se når Google Affiliate kommer med sitt inntog i Norge ;)
 

muffins

Medlem
Jeg er vel ikke alene om å ha mange kampanjer fra Adservice kjørende. Man trenger ikke å kjøre Tradedoubler ;)

Vel, det kommer jo veldig an på nisje. Tradedoubler har monopol på mange store aff.programmer, så det er ikke så enkelt som å "bare velge noe annet". Innenfor reise f.eks så er det veldig snevert hva som finnes hos de andre norske aff.nettverkene.

Når det er sagt, så kan jeg ikke si Tradedoubler er blant de verste. Betaler stabilt hver måned, og support/henvendelser blir som oftest svart innen rimelig tid (ser jo dog at jeg kanskje har vært heldig på akkurat dette punktet).
 

Travellingman

Nettgrunder
Hvem som består gjenstår å se når Google Affiliate kommer med sitt inntog i Norge ;)

Mener du dette?

Dear Publisher,

As you may have read in our recent email, we've made the difficult decision to retire Google Affiliate Network (GAN). According to your GAN Online Program Terms and Conditions and AdSense Terms and Conditions, we will suspend all GAN services, except for certain reporting and payments functionality, on July 31, 2013. On October 31, 2013, we will suspend and terminate any remaining GAN services.

Publisher payments will be disbursed for your GAN network activity generated through July 31, 2013. For clarity, the last day that new activity will be tracked through GAN (including conversions) is July 31, 2013.

Affiliate publishers can continue to earn AdSense revenue through the AdSense network. Thanks for your support of our affiliate product, and we look forward to helping you grow your business in the future.

Sincerely,
The Google Affiliate Network Team
 
Topp