Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Paymill - GENIAL erstatning til Paypal, Dibs, Nets (ala Stripe for Europa ink Norge)

Dseller

Medlem
Vær oppmerksom på at det kan skje feil med provisjonen Paymill tar. Vi har dobbeltsjekka litt og det viser seg at det har tatt flere prosenter mer enn de skulle i perioder. Det går litt opp og ned, men virker ikke som det er helt kontroll der. Mulig det har noe med valuta å gjøre, men de skulle overføre i NOK, så da har de evt. brutt kontrakten. Vi prøver nå å få greie på hva som har skjedd.

Uff, skal følge med. Takk for info
 

Steve Cash

Medlem
Ja, det blir litt dumt. Jeg har ikke lest hele tråden nøye, så jeg er ikke sikker på hva du skal med skattekort hvis du ikke regner med å tjene noe. Men hvis du ikke har tjent noe før i år og heller ikke har frikort, så får du sette et så lite beløp at du får frikort.
 

Steve Cash

Medlem
Det finnes ikke noe eget skattekort til enkeltpersonforetak, det er innehaverens personlige skattekort det dreier seg om. Jeg har fortsatt ikke lest tråden og fått tak i sammenhengen, men hva skal du med et personlig skattekort i forbindelse med Paymill, som denne tråden startet som i alle fall?
 

Dseller

Medlem
Det finnes ikke noe eget skattekort til enkeltpersonforetak, det er innehaverens personlige skattekort det dreier seg om. Jeg har fortsatt ikke lest tråden og fått tak i sammenhengen, men hva skal du med et personlig skattekort i forbindelse med Paymill, som denne tråden startet som i alle fall?

Dette:

Jeg er i prosessen ved å få paymill og jeg må si at jeg er ikke særlig fornøyd med fremgangsmåten. Ufattelig tungvindt. De skal ha kopi av signert kontrakt, scannet bilde av ID, skattekort (for ENK), en regning som bekrefter bopel adressen, på toppen av dette må IDen være signert og stemplet av en bank og alle papirene må sendes til tyskland (kontrakt, bilde av signert ID, kopi av regning (strøm, telefon etc) og kopi av skattekort FØR de i det hele vurderer og godkjenne deg og opprette en selger konto.

Det er 3uker siden jeg begynte prosessen og jeg har nok helt sikkert en uke å to igjen.

Eneste grunnen til at jeg fortsatt gidder og fortsette er at jeg har brukt såpass lang tid på dette nå og har kommet så langt at jeg like godt kan fullføre det.


Så med mindre du ikke har noen annen måte å ta imot kort betalinger (unntatt paypal) så kan du godt bruke PayMill men hittil vil jeg ikke anbefale PayMill.
 

Steve Cash

Medlem
Nettopp, det var ikke småtteri. OK, det er fortsatt ditt personlige skattekort det er prat om, og hvis du ike har hatt inntekt i 2013, og ikke har fått tilsendt skattekort eller frikort fra Skatteetaten ved siste årsskifte, så må du altså skaffe deg et. Og det gjør du enklest på via web (enklest for etaten i alle fall).

Det er også mulig å ringe dit eller møte opp på et lokalt skattekontor, det var det en gjorde før Internett ble oppfunnet. Men da bør du kanskje ikke si at du ikke har tenkt å tjene noe resten av året, hvis de får inntrykk av at du bare skaffer en funksjonær arbeid fordi du trenger kortet som en slags legitimasjon, så vet jeg ikke om de gidder å lage et. Det kommer antakelig litt an på hvem du treffer, og hvor godt humør vedkommende er i.
 
Sist redigert:

Dseller

Medlem
Nettopp, det var ikke småtteri. OK, det er fortsatt ditt personlige skattekort det er prat om, og hvis du ike har hatt inntekt i 2013, og ikke har fått tilsendt skattekort eller frikort fra Skatteetaten ved siste årsskifte, så må du altså skaffe deg et. Og det gjør du enklest på via web (enklest for etaten i alle fall).

Det er også mulig å ringe dit eller møte opp på et lokalt skattekontor, det var det en gjorde før Internett ble oppfunnet. Men da bør du kanskje ikke si at du ikke har tenkt å tjene noe resten av året, hvis de får inntrykk av at du bare skaffer en funksjonær arbeid fordi du trenger kortet som en slags legitimasjon, så vet jeg ikke om de gidder å lage et. Det kommer antakelig litt an på hvem du treffer, og hvor godt humør vedkommende er i.

har akkurat levert skattekort til arbeidsgiver der jeg satt 150k som jeg regner med å tjene ut året. har en kopi av dette, så da er det vel bare å sende med dette?

så om jeg hadde regnet med å tjene 50k på enk og skulle jeg skrivd 200k da?
 

Steve Cash

Medlem
Det er i så fall det kortet du skal bruke ja. Tja, for ikke å få restskatt kunne du ha oppgitt forventet inntekt 200 000 da du søkte om skattekort ja. Men det er ikke verre at du kan betale tilleggsforskudd innen 31. mai neste år hvis skatteberegningen viser restskatt, så slipper du renter.
 
Topp