Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Om Orville Media

Orvbruker

Medlem
Man kan bare ikke komme utenom anklager, klager og kritikk omtrent uansett hvilken bedrift det er snakk om, og det er egentlig helt greit. Ytringsfrihet :) Men det er fortsatt ikke hyggelig med anklager. Det er det vel ikke noen som synes? Spesielt ikke hvis man er glad i det man driver med.

Og jeg forstår ikke hvorfor folk er så opptatt av dokumentasjon på ting som er helt åpenbare. Det er ikke mitt problem at det er noen her som ikke følger med, eller ikke gidder å sjekke opp når dere får ny informasjon fra noen som vet hva de snakker om.

Det jeg mener med "farlige" er jo det at vi blir beskyldt for ting som gjør at folk tror vi er ute etter å lure noen. Men helt ærlig, dere vet godt at poenget med denne bransjen er å få folk til å kjøpe. Og det er Orville bare gode til fordi vi har gode kampanjer :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det jeg mener med "farlige" er jo det at vi blir beskyldt for ting som gjør at folk tror vi er ute etter å lure noen. Men helt ærlig, dere vet godt at poenget med denne bransjen er å få folk til å kjøpe. Og det er Orville bare gode til fordi vi har gode kampanjer

Tja... Hvis man går inn på f.ex. denne kampanjen her - Vinn en Volkswagen up! og tar en kjapp titt på den, syns du det kommer veldig klart fram at man blir påmeldt et prøveabonnement som automatisk går over til et full pris-abo til 299/mnd etter 7 dager hvis man ikke aktivt sier det opp?

Dette er infoen som står nederst på siden:
Jeg gir herved samtykke til å bli kontaktet av Orville media samt partnere, med markedsføring på e-mail, SMS eller brev som nærmere beskrevet i betingelsene. Dette er en betingelse for å delta

Men, hvis man så klikker seg inn på de faktiske betingelsene, og leser *helt* ned til slutten, så finner man dette - aller siste avsnitt, etter alt om hvilke "partnere" man kan få mail fra, og dette er plutselig noe VELDIG annet enn det som står på hovedsiden:

Alle som deltar mottar automatisk 7 dager prøveperiode på weKeepItSafe. prøvemedlemskapet hos weKeepItSafe kan lett oppsies, hvilket du selv kan gjøre via din profil. Du skal være oppmerksom på at ditt prøvemedlemskap automatisk fornyes til full pris (299 NOK) etter prøveperiodens utløp, jf. betingelsene, med mindre du oppsier ditt medlemskap innen dette utløper.

Liknende ting ser ut til å være med i de andre kampanjene jeg har tatt en titt på.

Tror du helt ærlig at de fleste som melder seg på dette, får med seg det om 299 i mnd? Hvorfor legger dere det ikke mer synlig hvis målet ikke er å få det til å "glippe" gjennom folks radar?
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Når jeg tenker litt på det, så er jeg tilogmed i tvil om at det er juridisk holdbart å gjøre det på den måten det gjøres, som jeg har beskrevet over, fordi:

Det står ved den boksen der man huker av for at man har godtatt betingelsene, at

Jeg gir herved samtykke til å bli kontaktet av Orville media samt partnere, med markedsføring på e-mail, SMS eller brev som nærmere beskrevet i betingelsene. Dette er en betingelse for å delta

Dette må jo da forstås som en oppsummering av hva man gir tillatelse til, og når det står noe helt annet i de faktiske betingelsene, som dere linker til, så... vel, jeg tror nok forbrukerombudet ville ha gitt dere på pukkelen for det, Orville media.
 

Fritz

Medlem
Ja...det er vel på sin plass å hjelpe dem å lure på oss dritt. Virker som de betaler fett for det slitsomme banneret på toppen av alle sider her. :D
 

picxx

Well-Known Member
Orville er vel omtrent det samme som mmmedier, gamle euroads (euroads har jo forbedret seg betraktelig) og andre særdanske affiliatenettverk som samler inn leads til en million ekspeditører på en og samme "survey". I bloggen her på WF står en rimelig detaljert oppskrift på hvordan du kan lage en slik surbey selv, uten å linke til parasitter som orville :)
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Jeg må berømme xxx (odak) for at hun bruker tid på å respondere hurtig her i alle fall.
Orville Media stiller seg jo åpen for kritikk og kommunikasjon med oss brukere her, og da synes jeg dialogen tilbake burde være konstruktiv.

PS! Dette er et forretningsforum, og de fleste av oss som leser og skriver her representerer bedrifter. Kanskje greit å minne seg selv på nettopp det i blant?
 
Sist redigert av en moderator:
Orville Media stiller seg jo åpen for kritikk og kommunikasjon med oss brukere her, og da synes jeg dialogen tilbake burde være konstruktiv.

PS! Dette er et forretningsforum, og de fleste av oss som leser og skriver her representerer bedrifter. Kanskje greit å minne seg selv på nettopp det i blant?

Jeg synes måten kritikken blir møtt på er avvisende og odak går rett i forsvarsmodus/bortforklaringer. Her blir orville presentert som ett seriøst og ledende selskap, men sannheten er at de står for noe av det mest illeluktende innen affiliate markedsføring.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Da kan vi være enige i at vi er uenige. Både i forhold til xxx sin måte å respondere på, og at det i forretningssammenheng ikke er riktig å bruke ord som "illeluktene", "dritt", "parasitter", og lignende.

Beklager, jeg klarer ikke å ta brukere som kritiserer med slik ordlyd som seriøse. Og derfor skriver jeg på en fin og hyggelig måte at det er fint om folk husker på at dette faktisk er et forretningsforum. :)
 
Sist redigert av en moderator:

Orvbruker

Medlem
Jeg må berømme xxx (odak) for at hun bruker tid på å respondere hurtig her i alle fall.
Orville Media stiller seg jo åpen for kritikk og kommunikasjon med oss brukere her, og da synes jeg dialogen tilbake burde være konstruktiv.

PS! Dette er et forretningsforum, og de fleste av oss som leser og skriver her representerer bedrifter. Kanskje greit å minne seg selv på nettopp det i blant?


Takk Marius :) Det er hyggelig av deg. Klart jeg er åpen for både kritikk og forslag, det har jeg også sagt flere ganger. Det er noe jeg tar i mot med stor glede :) Jeg er bare ikke åpen for anklager og antakelser, det er nemlig noe helt annet. Da blir jeg nødt til å forsvare Orville.

Jeg svarer gjerne på spørsmål og andre henvendelser hvis det skulle være noe. Er bare å ta kontakt.
 
Sist redigert av en moderator:

Santo

Active Member
Da kan vi være enige i at vi er uenige. Både i forhold til xxx sin måte å respondere på, og at det i forretningssammenheng ikke er riktig å bruke ord som "illeluktene", "dritt", "parasitter", og lignende.

Beklager, jeg klarer ikke å ta brukere som kritiserer med slik ordlyd som seriøse. Og derfor skriver jeg på en fin og hyggelig måte at det er fint om folk husker på at dette faktisk er et forretningsforum. :)

Nå har det blitt slettet poster i denne tråden opptil flere ganger, så du har kanskje ikke fått med deg hele bildet?

Selv stiller jeg meg bak de som har hatt kritiske spørsmål til Orville forretningsmessig. Jeg synes også en del av svarene som er blitt gitt av odak i denne tråden har vært lite profesjonelle.

Men det er som sagt blitt slettet mange innlegg fra begge leire, så det er kanskje ikke så lett å å få et riktig bilde av dette dersom man ikke har fulgt med fra starten av...
 
Sist redigert av en moderator:
Da kan vi være enige i at vi er uenige. Både i forhold til xxx sin måte å respondere på, og at det i forretningssammenheng ikke er riktig å bruke ord som "illeluktene", "dritt", "parasitter", og lignende.

Beklager, jeg klarer ikke å ta brukere som kritiserer med slik ordlyd som seriøse. Og derfor skriver jeg på en fin og hyggelig måte at det er fint om folk husker på at dette faktisk er et forretningsforum. :)

Beklager, de er bedragere og tjener penger på å føre folk bak lyset. Høres det bedre ut?
 
Sist redigert av en moderator:

Orvbruker

Medlem
Tja... Hvis man går inn på f.ex. denne kampanjen her - Vinn en Volkswagen up! og tar en kjapp titt på den, syns du det kommer veldig klart fram at man blir påmeldt et prøveabonnement som automatisk går over til et full pris-abo til 299/mnd etter 7 dager hvis man ikke aktivt sier det opp?


Men, hvis man så klikker seg inn på de faktiske betingelsene, og leser *helt* ned til slutten, så finner man dette - aller siste avsnitt, etter alt om hvilke "partnere" man kan få mail fra, og dette er plutselig noe VELDIG annet enn det som står på hovedsiden:


Liknende ting ser ut til å være med i de andre kampanjene jeg har tatt en titt på.

Tror du helt ærlig at de fleste som melder seg på dette, får med seg det om 299 i mnd? Hvorfor legger dere det ikke mer synlig hvis målet ikke er å få det til å "glippe" gjennom folks radar?


Det er flere gode spørsmål her, og jeg kan godt forstå at du er skeptisk i forhold til den informasjonen du har. Orville er heller ikke de mest populære på google akkurat.

Vi tar utgangspunkt i at folk leser betingelser når de melder seg på ting, i og med at de frivillig godtar dem. Det er dessuten ingen medlemskapsforpliktelser i det abonnementet, som vil si at man kan melde seg ut igjen samme dag.

Dette går ikke ut over publishere, det går mer ut over hovedtelefonen vår. Men vi får overraskende sjeldent sinte henvendelser fra brukere, så jeg tipper at det faktisk er ganske mange som får det med seg.
 
Topp