Kjapp og trygg hosting for Wordpress

500 internal server error

knuttt

Medlem
Jeg benytter one.com, men har i det siste opplevd at nettsiden min får feilmeldingen 500 internal server error. Dette varer ikke lenge, og går over etter noen få minutter, men det hender en gang iblant Er det noen som vet hva dette skyldes?

Er det forøvrig noen som har et webhotell å anbefale for en en etablert nettbutikk?
 

Robert

Mr. 66
Jeg mener RAM, ikke diskplass, forøvrig siden du spurte om anbefalinger så kan jeg anbefale Host1 (afflenke) eller SolidHost (afflenke)

Jeg har webhotell hos Host1 og aldri opplevd trege servere eller nedetid, hos SolidHost har jeg en VPS, og der er oppetid rimelig grei, samtidig som de svarer raskt på support.
 

Bjørnar

Gründer
(har man ikke oppdaget nedetid hos Host1, har man dårlige rutiner for å sjekke oppetid)

ellers er mangel på minne på server, som Robert påpeker, noe av det som kan være galt.
 

Camillafr

Medlem
Hjalp en venn å sette opp WP på one.com for en tid tilbake, der kom det av og til 500 error. Ganske sporadisk, og kom frem til at det sannsynligvis var for lite minne på serveren. Akkurat som nevnt over.

Flyttet WP'en over til en av mine VPS'er, og etter det var ikke det noe problem.
 

thomasstr

Medlem
Det går ofte slik når man overfyller serverne sine. Skaper jo ikke annet enn dårlig PR, etter min mening. Da synes jeg det er bedre å levere god kvalitet til en litt større sum, der man ikke overfyller servere.
 

erlsae

Medlem
Ja, styr for all del unna One. Har hatt tre webhotell der, og de har skuffa meg hver gang, blant annet den 500 feilen som du får.

Jeg kan anbefale Host1 på det sterkeste. Er du usikker, så velger du Host1. Gjør du research, så får du også beskjed om å velge Host1. Finito.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Er vel neppe "så rart". Dersom du virkelig brukte One.com før årtusenskiftet, var det neppe så mange domener/webhotell dyttet inn på serverne den gang. I dag derimot...
 
Jeg har da to domener hos dem i dag også, og merker ingen nevneverdige problemer i den forbindelse. Det som skjedde meg for noen uker siden var at jeg klarte å rote det til i databasen (uten å ta sikkerhetskopi først selvfølgelig), og da jeg ba one.com om å få utlevert deres sikkerhetskopi var den av en eller annen grunn en uke gammel(?) Hvorfor var det ingen som visste, og i følge one.com var det den nyeste og helt oppdatert. Nå var det imidlertid nettavisen min som jeg rotet til, og da er det relativt enkelt å sjekke datoene på grunn av artikler og lignende ...

Verre var det med kona som "mistet" tilgangen til nettsidene sine, da den interne databasen deres gikk ned. Det vil si, nettsidene hennes lå ute som de skulle, men da de var laget med one.coms egen webeditor og det var linken der som forsvant, kunne hun ikke redigere eller videreutvikle dem ...

Nå er sikkert dette ille nok - men med tanke på at jeg sikkert har hatt 15-20 domener og webhotell hos dem gjennom årene (og kona og svigermor sikkert også) uten at noe har skjedd før nå, så synes jeg ikke det er så ille. Kan selvfølgelig være vi har vært heldige, eller rett og slett fordi vi ikke har kjørt store tunge nettsider med tusenvis av daglige besøkende. Jeg vet ikke ...
 

alterego

Medlem
Ja, styr for all del unna One. Har hatt tre webhotell der, og de har skuffa meg hver gang, blant annet den 500 feilen som du får.

Jeg kan anbefale Host1 på det sterkeste. Er du usikker, så velger du Host1. Gjør du research, så får du også beskjed om å velge Host1. Finito.

Kan nevne at det ikke er så altfor lenge siden at jeg opplevde 500 feilmelding hos Host1 :rolleyes:
 
Topp