Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp til koding....

Turbo Heidi

Member
Er det noen som vet hvor eg kan endre "Out of Stock" teksten til for.eks "utsolgt" ?
Ganske slitsomt at det skal stå på engelsk når det er en norsk nettbutikk.

Eg har brukt veldig mange timer/dager på akkurat denne teksten, men finner den ikkje.

Bruker Woocommerce og Bazar themes.
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2014-11-04 kl. 02.00.52.png
    Skjermbilde 2014-11-04 kl. 02.00.52.png
    21,1 KB · Sett: 15

erlsae

Medlem
Legg ved en link til nettsiden der denne boksen kommer opp, så skal iallefall en av oss på forumet kunne hjelpe deg.

Er forresten den "out of stock"-boksen en plugin du har installert selv, eller er det integrert i temaet?
 

Rismoen

Medlem
Jeg kan bekrefte at det bare er et bilde.

Om du vil endre teksten så må du dra frem photoshop skilsa dine!
 
Tror i ditt tilfelle at .po filen ligger i wp-content/themes/brazar/languages/default.po

Åpne opp default.po i f.eks et program som heter PoEdit (Google etter det programmet og last det ned). Etter å ha oversatt filen går du på innstillinger og endre språket på filen til norsk. Lagre så filen som nb_NO.po (da vil det automatisk også lages en nb_NO.mo fil)
Last opp _begge_ filene (.po og .mo) til samme lokasjon som default.po.

PS! Du må ha Wordpress installasjonen satt til norsk for at den skal klare å lese nb_NO.po.

Hvis du Googler finner du nok en bedre og mer detaljert beskrivelse :)

Lykke til!
 
Jeg bruker localisazation (litt usikker på stavemåten) til å endre språkfiler. Da søker du bare opp den u-norske teksten så kan du oversette den der og da.

Woocommerce er jo allerede oversatt så om det henger igjen engelske setninger kan det være designet eller utvidelser som lager krøll.
 
Topp