Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Veien til Laptop, del 1: Før jeg bestemmer meg for laptop-specs trenger jeg å vite...

i-net

Medlem
Min laptop gikk opp på vekta for første gang til kontroll, for å svare på Tony sitt spørsmål. Slik gikk det:

16719797240_13b9551146_b.jpg


Men når jeg bærer den i en god laptop ryggsekk, har det aldri slått meg at det gjør noe som helst hva den veier. :)
 

Camillafr

Medlem
Valget mitt havnet på en macbook 13" retina. Denne holder i lange baner for meg værtfall.
Både jeg og min samboer har en sånn en, jeg bruker min mest til design og han bruker sin mest til utvikling.

Den veier under 1.5 kg, batteriet varer i mange timer, den er kjapp, den har en ufattelig god skjerm og den er veldig grei å ta med seg rundt om kring. Vet min samboer for det meste bruker den bare for seg selv, men når jeg designer liker jeg å koble til en litt større skjerm.

Med 8 GB ram, ssd-disk og en god prosessor så går det meste helt problemfritt.
Skjønner at mange sikkert vil si at macbook koster mer enn en vanlig PC, men de kronene er det jammen verdt.
 

erlsae

Medlem
Støtter Camillafr. Selv har jeg Macbook 13" retina (15 blir for stort), med SSD, 8GB ram og en prosessor som tåler meg. Koster litt, men som Camillafr skriver, de kronene er de verdt!
 

Rismoen

Medlem
Støtter også MacBook.

Selv er jeg stor motstander av IPhone, men Mac er en helt annen verden!

Det er det beste og mest effektive alternativet til stasjonær. (min mening)

Windows på laptop er rett og slett grusomt!
 

Tony J

Alle skal få
At mac-lovers skulle kuppe tråden og lage en egen elskovtråd ut av dette kommer ikke som noen overraskelse, men jeg holder meg rolig. Dette var altså ikke en tråd for hverken merke eller innmat som tidligere beskrevet. På den andre siden legger jeg merke til at 8GB minne er et minimum, men 16gb ville vært persillen på toppen (som jeg tar med meg videre inn i del2. :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hvorfor er det alltid sånn at hver gang vi som liker Apple skriver noe positivt om det, så er vi fanboys og det ene og det andre?!

Har du tenkt på at når det kommer 4 stk på rappen som anbefaler samme produkt, så kaaaanskje det er en grunn til det? Eller er du en av de som av prinsipp aldri vil bruke Apple?
 

Tony J

Alle skal få
Hvorfor er det alltid sånn at hver gang vi som liker Apple skriver noe positivt om det, så er vi fanboys og det ene og det andre?!

Har du tenkt på at når det kommer 4 stk på rappen som anbefaler samme produkt, så kaaaanskje det er en grunn til det? Eller er du en av de som av prinsipp aldri vil bruke Apple?

-_____________________-
 

Tony J

Alle skal få
Hvorfor er det alltid sånn at hver gang vi som liker Apple skriver noe positivt om det, så er vi fanboys og det ene og det andre?!

Kjære Dag

Jeg har Apple-produkter og liker disse svært godt.

Til saken:

I min første post som også var opphavet til tråden og påfølgende diskusjon står det blant annet:

"Dersom du bestemmer deg for å svare så er jeg ikke i denne omgang ute etter å hvite hva slags innmat jeg trenger til laptopen og heller ei merke etc. Før jeg kommer dit (som jeg vil gjøre i en annen tråd etterhvert) "

Fulgte du denne anmodningen Dag?

Så skriver du:

"Hvorfor er det alltid sånn at hver gang vi som liker Apple skriver noe positivt om det, så er vi fanboys"
- Vel min gode mann. Det faller jo på sin egen rimelighet. Liker man noe så er man gjerne også fan?

Og videre:

"Har du tenkt på at når det kommer 4 stk på rappen som anbefaler samme produkt, så kaaaanskje det er en grunn til det?"
Vet du hva. Dersom det kommer 4 positive tilbakemeldinger om mac på rekke og rad så ser jeg på det som en tilfeldighet i utgangspunktet (med tanke markedsandelen til mac vs øvrige pcèr generelt) . Men dersom dette ikke hadde vært en tilfeldighet ville jeg svart det: Ja det er nok en grunn. Det er nok fordi at det da er minst 4 stykker som synes dette er et bra produkt? Men igjen: Det var ikke det jeg lurte på.

Da håper jeg du fikk svar på det du lurte på :)


Mvh
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Du kommer aldri til å finne den perfekte maskinen - om du ikke er villig til å betale 15K +. På et eller annet tidspunkt må du bestemme deg, Tony ;)

Å kjøpe en PC er ikke noe annerledes enn å kjøpe en bil - bortsett fra at det er mye billigere da. Spør 10 mennesker og du får 11 forskjellige anbefalinger med minst like mange vektleggingsargumenter.

PS. Jeg ville også vektlagt chassis - særlig etter at min Lenovo datt ut av veska og ramlet en rekke trappetrinn i en forelesningssal i Trondheim - og overlevde (jepp, nå nevnte jeg merke - fy for skam).
 

Britta

stoffdronning
I mange år hadde jeg 13,3" bærbar som eneste Pc og var helt fornøyd, men nå har jo skjermoppløsningen endret seg litt de siste 10 årene, da ble den for liten og nå er jeg over til 15,4" for første gang og synes den er overkommelig å jobbe med. Grei nok størrelse å bære med seg.
Vekt ca. 2,5 kg er mer enn nok, men det er vel det som ligger i midten av prisskala, alt under blir gjerne dyrt eller har ikke DVD - som er viktig for meg som ikke har TV.

Siden jeg er venstre-hånds sliter jeg veldig med muspad som ikke er i midten men som ligger høyrehåndsvennlig mot venstresiden. Også er det uheldig når for mange tilkoblinger sitter på venstre siden fordi jeg har for lite plass å jobbe med mus. Jeg synes strømkabelen skal være bak og vil gjerne ha hodetelefon foran i midten, litt spesiell, men da er den like bra tilgjengelig for alle.

Synes det kunne godt være mer universell utforming på bærbare pc-er :)
 
Topp