Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er dere fornøyd med Klarna Checkout ?

Hei alle

Det er lenge siden denne posten ble laget, men det er sikkert mange som søker etter Klarna Checkout fremdeles :)

Jeg har drevet nettbutikk både med og uten Klarna Checkout, og jeg har blandede følelser om enkelte av valgene Klarna gjør. Det endte faktisk opp med at jeg heiv ut løsningen, og kjører nå Paypal, bankoverføring, Klarna Faktura og Klarna Konto.
....

Hei Kyrre!

Takk for rak og konstrukiv tilbakemelding vdr. Klarna Checkout for OpenCart. Problemene med integrasjonen din var modulbetinget, og dessverre fikk vi større problemer vedr. leverandøren av denne som du jo henviser til i listen over ting som ikke fungerte som ønskelig i innlegget ditt. Det er selvsagt ikke godt nok at du som kunde opplevde dette på den måten, og jeg beklager på våre vegne at ting ikke ble løst på en god måte. Heldigvis har vi fått på plass nye moduler og videreutviklet Klarna Checkout mye etter den tid, og Klarna Checkout fungerer nå godt for OpenCart butikker etter hva vi erfarer.

Dersom noen har spørsmål om KCO/OpenCart er dere hjertelig velkomne til å kontakte meg her på forumet, på tlf: 97949299 eller via erik.kulterud@klarna.com.

Mht forretningsmodellen og din henvisning til at den er "mørkegrå" mht hvordan kjøpsflyten er bygd opp blir jeg nysjerrig på hva du mener. Klarna håndterer et meget stort antall kjøp hver dag, hvorav mindre enn 0,0001% av disse blir kreditert pga feilkjøp eller kunder som "ikke mente å handle" om du vil. I tillegg gir vi gjennom KCO sluttkunden verdens beste sikkerhet for at han/hun får varen de faktisk har kjøpt, og at de ikke betaler for varer de ikke får osv. uansett om de betaler med faktura, delbetaling eller kort. Vi gir også butikken garanti for betalingene, og derimellom tilbyr vi sluttkunden å betale akkurat som han/hun ønsker. Vi gjør også løpende undersøkelser mot sluttkundene der vi ber om tilbakemelding på hvordan de opplever Klarna Checkout, og vi har pt. et snitt på 9,29/10 (basert på 5000 svar), noe som bør tilsi at man er relativt fornøyd med handleopplevelsen :)

Vi ønsker likevel å bli enda bedre, og på bakgrunn av at du her kommer med konstruktiv kritikk av våre løsninger har jeg et forslag til deg:

Jeg inviterer deg herved til et møte med oss. Ikke for å selge deg Klarna, men fordi din feedback og kritikk er en veldig god kilde til oss om hva vi kan gjøre for å forbedre oss - både mht. produkter og forretningsmodeller. Med meg skal jeg ha Product Manager for Klarna Checkout, leder for KAM i Norge samt hvilken som helst andre du mener det er relevant å snakke med.

Målsetningen er å gi deg alle de svar og den innsikt vi kan, og gi deg muligheten til å påvirke vår videre utvikling av Klarna Checkout for det norske markedet direkte. Jeg lover at du etter møtet skal få oppfølging og tilbakemelding om hvilke tiltak vi gjør på bakgrunn av dine tilbakemeldinger.

Hva sier du, stiller du opp?
Send meg gjerne et forslag til møtetid på erik.kulterud@klarna.com.

Mvh
Erik Kulterud
Klarna
 

alterego

Medlem
@Klarna Norge Supert at du engasjerer deg direkte i tråden her :)

Kanskje kan du si noe om hvordan dere tenker å løse det flere her på forumet plages med:

1. Hva vil dere gjøre for å tilrettelegge bedre for bedriftskjøp?

2. Hva vil dere gjøre for at nettbutikkeier får eierskap til kundedata? Altså at kundeopplysninger også blir registrert i nettbutikkens database uten at det må registreres 2 ganger.
 
Hadde kanskje klarna faktura vært et alternativ til Dibs som vi har idag? Synes mystore idag har en kjapp kasse (hurtigkasse) som gjør det enkelt for kunden. Har veldig få kunder som registrerer seg og ikke handler, men vet ikke hvordan det er med eksisterende kunder.....

Hei Idefox,

Det er ikke slik at KCO eliminerer andre betalingsaternativer - hos bla. Mystore er integrasjonen bygget slik at du kan få både PayPal, postoppkrav, forhåndsbestilling og B2B som alternative betalingsmåter i kassen.

Ta gjerne kontakt med meg direkte på mail/telefon, eller Mystore for mer informasjon.

Mvh
Erik Kulterud
Klarna
 
@Klarna Norge Supert at du engasjerer deg direkte i tråden her :)

Kanskje kan du si noe om hvordan dere tenker å løse det flere her på forumet plages med:

1. Hva vil dere gjøre for å tilrettelegge bedre for bedriftskjøp?

2. Hva vil dere gjøre for at nettbutikkeier får eierskap til kundedata? Altså at kundeopplysninger også blir registrert i nettbutikkens database uten at det må registreres 2 ganger.


Hei alterego!

Takk for det, vi er alltid veldig interessert i å snakke direkte med butikkeiere, og min erfaring er at jeg lærer mye av å være aktiv her på Webforumet.

1. Vi arbeider aktivt med utvikling av B2B-støtte for KCO, men vi ønsker å sikrestille at når vi lanserer løsningen har vi den beste kassen i dette feltet også, ikke bare en "need to have it" løsning som ikke møter de krav og behov som markedet faktisk har. Jeg kan dessverre ikke gi deg en eksakt dato her og nå, men jeg kan love at jeg i løpet av Q2 kan gi deg lanseringsdato.
PS! Vi er meget interessert iå få forslag og innspill mht de behov og krav dere mener bør dekkes av, og stilles til, en slik løsning. Dersom dere kommer med innspill vil dette bli tatt direkte med produktsjef for utviklingen, og dere vil bli fulgt opp på dette. Kontakt meg på tlf/mail/PM om dere ønsker å bidra til å forbedre netthandelen for B2B!

2. Her må jeg si at jeg blir litt overrasket - kan du utdype litt hva du mener? Jeg selv er ikke kjent med problematikken du viser til, bortsett fra tidligere nevnte modul for OpenCart i denne tråden. Jeg skal sjekke opp dette med integrasjonsavdelingen i Oslo i morgen tidlig, og kommer tilbake til deg med et skikkelig svar.
Flott med litt mer info ift. hvilket system/leverandør du kjører!

Ha en fortsatt god kveld!

Mvh
Erik Kulterud
Klarna
 

alterego

Medlem
@Klarna Norge Godt å høre at dere jobber med bedre støtte for B2B. Tror dette er viktig for svært mange, da mange nettbutikker også har bedriftskunder som ønsker å handle på faktura, samtidig som nettbutikken ønsker minst mulig risiko og administrasjon.

Hold oss gjerne oppdatert her på forumet når dere kommer med en ny B2B-løsning.

Når det gjelder punkt 2, vedrørende registrering av kundedata, var det noe jeg har fanget opp her på forumet. Slik jeg forstår det dreier det seg om at Klarna kjører i frame og dermed ikke er integrert i nettbutikkens database. Det optimale tror jeg vil være om det blir en tettere integrasjon med nettbutikkene, slik at kunden ikke trenger å både registrere seg i nettbutikken (logg inn) og oppgi de samme dataene på nytt i Klarna sitt system når betalingen skal gjennomføres.

Kanskje noen andre her på forumet kan utdype litt mer om hva de mener er problemet med registrering av kundedata?
 

idefox

New Member
Hei Idefox,

Det er ikke slik at KCO eliminerer andre betalingsaternativer - hos bla. Mystore er integrasjonen bygget slik at du kan få både PayPal, postoppkrav, forhåndsbestilling og B2B som alternative betalingsmåter i kassen.

Ta gjerne kontakt med meg direkte på mail/telefon, eller Mystore for mer informasjon.

Mvh
Erik Kulterud
Klarna

Hei Erik,

Takk for tilbakemelding. Fikk akkurat samme tilbakemelding fra Mystore også nettopp så da er saken enklere. De skulle sette dere i kontakt med meg snarlig i forbindelse med oppgradering av nettbutikken. Med mystore blir KCO en meget fordelaktig avtale.
 

idefox

New Member
Har nå kjørt KCO noen dager. Trenger lenger tid på å se noe mønster og evt bedre konvertering, men det overrasker meg litt (eller egentlig ikke....) at 100% er kjøpt med faktura som betalingsvalg. Ingen kort....
Nå viste det seg at oppkrav ikke egentlig funket sånn vi hadde tenkt med Mystore, men integrasjonen med KCO er super og enkelt oppsett og enkle adminverktøy osv.

Anbebales (så langt...)
 

deltaowen

New Member
Tonny Kluften - Fortsatt fornøyd med DIBS account? Merker du nedgang/oppgang på konverteringen? Salgsargumentet til Klarna er at løsningen er mer mobilvennlig, har en stor database med registrerte kunder og at kundene ikke trenger kodebrikke for å gjennomføre et kjøp (VISA). Hva er dine erfaringer så langt?
 

Steven

Member
Jeg har gått over til KCN i min nettbutikk. Jeg ser at konverteringsraten stiger. Men ser også at selve nettsiden blir oppfattet mer seriøst (benyttet meg av Mystore sin betalingsløsning for en tid tilbake som var litt "utdatert").

Ser også at det er blitt større interesse i dyrere produkter (MERK: Har ikke gjort noen endringer på produktene).

Så alt i alt er jeg positiv.

En liten ulempe er at nettbutikken er dropshipping basert, prøver å konvertere det over til å få ett solid lager, men er vanskelig når fortjeneste kommer 1 uke forsinket pga Klarna foreløpig kun utbetaler 1 gang i uken.
 
Topp