Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er dere fornøyd med Klarna Checkout ?

Fritz

Medlem
Jepp, jeg var litt rask i svaret mitt. Det er ved bruk av faktura eller delbetaling at det gjelder 15-20 dager (inntil 38 dager hvis man har dårlig kreditt/nystartet firma). Ved kortbetaling blir det som Cruazader skriver mellom 8 og 13 dager å vente. Jeg synes det er mer enn lenge nok det og. Skjønner ikke hvorfor det skal ta mer enn 1 dag ved kortkjøp, skal de bare sitte på pengene og ta inn renter på de da eller?
 

wellendorf

Medlem
Jepp, jeg var litt rask i svaret mitt. Det er ved bruk av faktura eller delbetaling at det gjelder 15-20 dager (inntil 38 dager hvis man har dårlig kreditt/nystartet firma). Ved kortbetaling blir det som Cruazader skriver mellom 8 og 13 dager å vente. Jeg synes det er mer enn lenge nok det og. Skjønner ikke hvorfor det skal ta mer enn 1 dag ved kortkjøp, skal de bare sitte på pengene og ta inn renter på de da eller?

Sorry meg, men hva er det du babler om?

Nekter å tro at jeg er unntaket. Jeg har ihvertfall fått alt av salg i uke 1, utbetalt tirsdag i uke 3! Uansett om det er fra faktura, konto eller faktura!
Jeg tegnet KCO avtalen i oktober! Altså, fra dag 1.
 

jagarock

Information Research & Analytics
Vurderer akkurat klarna checkout selv.
Har normal klarna fra før og en haug med nettbutikker, så 799,- i måneden for alle er helt ok for min del.

Masse positivt med dette men er et par ting som trekker ned imo, da spesielt det første punktet:
- Hvis kunden ikke har vært innom klarna før, må man fortsatt ha bank-id brikke for å kjøpe med kort. Vi som har paypal slipper det.
- Dårlig norsk? "Betal i din egen takt"
- Kjip loadinganimasjon i handlekurven

Har lagd en ganske OK handlekurv, ca. 50% igjennomfører kjøpet etter å ha havnet i handlekurven. Og skal man bruke Klarna Checkout så mister man jo muligheten for egne betalingsløsninger som fks. SMS, som jeg bruker. (Ingen andre jeg vet bruker det, og det er ganske kult og det funker bra)
 

jagarock

Information Research & Analytics
Ordren blir gjennomført før de kommer til behovet for bank-id brikken, så om de ikke har brikken er vel standard at de får samle faktura.

ja sålenge de er kredittverdige. jeg har et veldig ungt publikum i mine nettbutikker (mobilstash) så jeg har nok litt mer å tape på dette enn andre med høyere andel kredittverdige kunder.
 

chabak

New Member
Dere som har gått over til Klarna Checkout - har dere sett noen forskjell på konverteringen? For det er vel det som er nr 1 grunn for å bytte over. I hvert fall for min del.

Nå har jeg allerede tatt et valg og får Klarna integrert fra 1 april. Er veldig spent på dette med konvertering, og blir skuffet hvis det ikke blir en økning må jeg innrømme.
 

zenhagen

Medlem
Vi er veldig fornøyd med KCO. Det er vel 4 måneder siden vi byttet, og vi har sett en økning i konverteringer, men muligens det beste er at det sparer oss for mange penger til regnskapsføreren.

Nå skal det sies at vi hadde en veldig dårlig konverteringsgrad før vi byttet, men den økte fra Ca 1,4 til litt over 2% for oss.

Tommy
 

alterego

Medlem
Noen som kan oppdatere med sine erfaringer med Klarna Checkout?

Har kortbetaling med Visa/Mastercard på eksisterende nettbutikker (ePay/Swedbank) og det fungerer greit (conversion rate: 6,75%, bounce rate: 54,09%).

Tenker likevel å gå for Klarna Checkout i ny nettbutikk, men er det verdt det i forhold til alternativer og med tanke på konvertering?
 
Topp