Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bring kontra Postnord

joggvald

New Member
Hva koster det å sende med Postnord kontra Bring?
Hva tar de for eksempel for henting? Er det mulig å levere i MyPack-butikk?
Gjelder noe ala småpakker.

Noen som har eksempler?

Vi har erfaring med begge leverandørene:

Bring:
Alle får 10% rabatt ved å be om det (Hvis ikke får du det igjennom grunderforeningen for 1.000kr pr år)
Rabatt hjelper lite da Bring er dyre, spesielt fraktsone 3-5 og volumvekt over 10kg
Forferdelig kundeservice, ikke imøtekommende og lite behjelpelige. Ikke hvis men NÅR de sender en faktura med feil starter sirkuset, du kan ikke få svar fra salgs avdelingen, du kan kun få svar fra faktura avdelingen som er outsourcet til Visma, men de kan ikke svare på noe som helst fordi det er det kun salgsavdelingen som kan...
Minipakker har fått spesialgods tillegg flere ganger, dette skal ikke være mulig (Bruker standard minipakken esker)
Vi hadde en plutselig økning i fraktkostnader uten økning i volum/vekt, vi har funnet flere grove feil på våre fakturaer
Vår erfaring med innlevering i butikk er at pakker blir glemt, rotet bort og forsøkt utlevert på innleveringstedet.
Bring er ikke flinke med å sende ut kreditnotaer, du får et beløp pr mail, men det er mange timers arbeid for å få en brukene kreditnota til regnskapet.
Bring er flinke til å ikke hente pakker i utlandet som er avtalt og purret (Gjelder danmark)
Bring har sjåfører som klager (Hvis du ikke liker å snu med lastebil, er lastebilsjåfør et dårlig yrkesvalg)

Postnord:
Vesentlig billigere (Vårt volum ca 25% rimeligere en Bring)
30-40% billigere på parti og stykkgods sendinger over 200kg
Ikke faktura trøbbel, til nå vertfall.
God kundeservice, single point of contact fungerer
Hyggelige sjåfører
Hyppig fakturering (1 gang pr uke)
 

Britta

stoffdronning
PostNord: Hyppige fakturering synes jeg personlig ikke er noe særlig fordelsaktig. Enda en faktura til som må regnskapsføres, pluss fakturagebyr hver uke.

Bring sender samlefaktura annenhver uke UTEN fakturagebyr.

Innlevering Post i butikk: Det er vel veldig avhengig av hvor du henvender deg.
Jeg leverte en stund til en PiB hos Elkjøp, der folket bak service-disken i tillegg få styre med Posten - er akkurat så jævlig som det høres ut og det er tydelig at det ikke er noe de synes er gøy.
Nå leverer jeg en god del til en Bunnpris der folk er ekstrem serviceminded og det er god samarbeid der og de ansatte trives tydelig på jobb.

Bruker nå mye småpakker i postkassa (mulig inntil 2 kg OG i motsetning til minipakken der tykkelse bare kan være 6 cm, er det 7 cm på småpakker OG den kan bli større mot påslag) og leveringshastigheten spesielt til Nord har blitt veldig bra og jeg sparer en god del penger på det mot å sende som pakke.

Mine Bring-regninger er alltid riktig (selv om det noen ganger er vanskelig å forfølge pga volumberegning) og da jeg oppdaga at jeg hadde betalt en faktura ikke bare dobbelt men 3 ganger (ikke spør) tok det få dager før det var ordnet opp og penger tilbake på min konto.

Men ja, kundeservicen fra Bring er stort sett kunnskapsløs.

Alt det menneskelige og alt av service henger så veldig på personer - både på hvordan man selv oppfører seg og om motparten har en dårlig dag.
Det er fint med konkurranse og gode priser, men jeg vil heller ha den BESTE leverandøren enn den BILLIGSTE.

Ha en fin søndag, Britta
 

KIA

Medlem
Har brukt Bring/Posten. Flere pakker har blitt forsvunnet uten spor. Flere ganger fikk jeg spesialgods tillegg på minipakker. Sporingssystem på minipakker er forferdelig. Noen ganger ser du ikke om de har levert pakken til postkassen. Nylig fikk melding fra dem at det var innbrudd i toget som skulle transportere varene. Så ble pakkene stjålet. Jeg kommer til å våkne badet i svette midt på natta for at kunder ikke får varene som de har betalt for. Det er utrolig å oppleve at en liten tyv klarer å stjele forsendelser fra den største postleverandøren i Norge. Hvis jeg hadde hatt stor volum på pakker, hadde jeg byttet til PostNord.
 

KIA

Medlem
Aksepterer IF det hvis kunder sier at de ikke har fått pakker, og du har sendt pakkene via A-post, så du har ikke noen sporing og bevis på?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
<off-topic>
Bestilte 2 ting fra Expert.no denne uken - i en og samme bestilling. I går hentet jeg varene på mitt lokale postkontoret, det ene produktet fra Expert kom med Posten, det andre med PostNord.

Noen som søker å "spre risiko?"
</off-topic>
 
Topp