Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger likes til min facebook side.

xdex

Medlem
Når jeg annonserte på facebook, så fikk jeg en del brukere. Jeg antar at 60-70% av disse var ute igjen etter ca en måned, selv om jeg har ganske godt trykk på fb siden min (synes jeg selv da). Internettbrukere er ikke verdens mest lojale gjeng. Just have to face it :)

Publiserte du mye, eller ingenting i denne perioden? med tanke på utmeldelser. Jeg opplever at man sjeldent får utmeldinger, med mindre man publiserer innlegg som ikke er relevant.
 
Jeg publiserer mye. 10-15 ganger daglig på Fb, Twitter og G+. Jeg antar at vitsene/bildene som ble annonsert passet dem der og da, mens vitser og bilder kan ha forskjellige tema, det varierer fra dag til dag. Noen tenner på grove vitser og liker siden, mens andre melder seg ut når de grove vitsene dukker opp. Antar at det er "just the way it is".

Forsøker å dosere ut så jamt som mulig, slik at ikke den ene dagen er bare groviser, mens neste dag bare er bilder osv. Jeg bruker Hootsuite til å publisere med. Det sparer meg for mye arbeid. Da trenger jeg bare å laste opp en gang i uka, så pusher Hootsuite til alle kanaler jeg abonnerer på.

https://hootsuite.com/
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Forsøker å dosere ut så jamt som mulig, slik at ikke den ene dagen er bare groviser, mens neste dag bare er bilder osv. Jeg bruker Hootsuite til å publisere med. Det sparer meg for mye arbeid. Da trenger jeg bare å laste opp en gang i uka, så pusher Hootsuite til alle kanaler jeg abonnerer på.

Jeg er blant dem som tror at Facebook struper reachen på publiseringer foretatt via tredjepartsapplikasjoner - så selv om det ville lettet arbeidet, så jobber jeg utelukkende uten slike.
 

Stoppet

Banned
Jeg er blant dem som tror at Facebook struper reachen på publiseringer

Det gjør facebook uansett. De har også blitt helt aldeles kjeltringer. Ofte så legger jeg ut annonser der de sier at jeg for et visst beløp når mellom 25000 og 68000 lesere så ender jeg opp med etter annonsen å sitte igjen med knappe 9000. Føler det er rene svindelen. Men mulig at det er jeg som ikke skjønner systemet......
 

JoachimO

Medlem
Tja, nettbutikkens min sin facebookside har ca 2300 likes etter 8 dager med promotering. (Hadde vel 80 eller noe slikt før den tid)

Reach for siste 5 poster var:
- 2077
- 1684
- 2623
- 1707
- 2044

Ikke store tall sammenlignet med andre for all del, men virker ikke som teoriene om at man bare når en liten brøkdel av følgere stemmer for min del i alle fall.

Promoterer facebooksiden for likes med budsjett på 200,-/dag (CPM basert) og betaler i snitt 1,06 per like.
 

Stoppet

Banned
Ikke store tall sammenlignet med andre for all del, men virker ikke som teoriene om at man bare når en liten brøkdel av følgere stemmer for min del i alle fall.

De struper deg selvfølgelig ikke til å begynne med. Men vent nå en stund og se ;)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Burde det ikke holde lenge å publisere 1-2 ganger om dagen? Folk ser jo uansett ikke alt, men om jeg hadde sett oppdateringer fra en side 7-8 ganger hver dag, hadde jeg kjapt sluttet å følge. Noe jeg også har gjort flere ganger fordi det rett og slett ble for masete.
 

Stoppet

Banned
Jeg ville nok heller testet litt og sett litt på når jeg postet. Det varierer nok litt for hvilket publkum man har. Prøv over litt tid å poste på forskjellige tidspunkt og se når du får flest visninger.
 

Stoppet

Banned
Prinsippet blir vel det samme? Poster man innhold som følgerne har interesse av så har det vel ikke noe å si om det er 24 følgere eller 24 mill?
Selvfølgelig. Men det kan være risky hvis man har f.eks. en nettbutikk og ønsker å beholde dem man har opparbeidet tillit til. Hvis jeg handlet på lefdal.com og likte siden deres fordi jeg var fornøyd, så ville jeg fort bli pissed off hvis de "spamme" feeden min. Blir noe annet med buzzfeed og slike viralesider. Det er jo som regel den "hjernedøde" delen av befolkningen som liker innslag med titler som "OMG se han gjør det med henne igjen, skjønner han ikke at det er en dukke"

For en nettbutikk bør man være forsiktig. Eller hvis man sittersom admin for et offentlig organ som er på facebook. Hvem vil at nav spammer en ned?
 
Topp