Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bring pakke i postkassen

Sherpings

Member
Vi har bestemt oss for å bruke RFID, da vi har mange pakker i dette segmentet. Tenker å gå for
Zebra ZD500R RFID printer som de selger hos Consignor for 9980,-

Men finner ikke hvor de selger etiketter. Noen som vet?
Evt. som vet andre steder der man får printeren til en mer hyggelig pris?
 

Sherpings

Member
Da har vi bestilt fra Consignor og etiketter fra Proteria (de hadde dem til Kr 1200,-).
Spent på å se hvor mye arbeid det er å sette opp og hvor mye ekstra arbeid det er til daglig med de nye rutinene.
 

Sherpings

Member
Foreløpig er det ikke så rett frem som jeg hadde håpet.
1. Rullholder til etikettene følgte ikke med skriveren fra Consignor, så det måtte bestilles på nytt. Fant at Logistra kunne skaffe, så håper å få en herfra snart.
2. Consignor var ikke å senkelt å sette opp. Må nok booke time med support og få de til å legge til produktet. Får feilmelding på nummerserie. Dessverre er supporten hos Consignor dyr.

Ser dermed ut il å koste litt mer i oppstart enn beregnet og ta lengre tid.
 

Grooo

Medlem
Godt nytt år folkens... Eller....
Slutt for Småpakker i romjula, jeg sitter her og klør meg i hodet ang PiP. Får det jo til, men er spent på hvordan dette slår ut kostnadsmessig ja. Valgte å vente med RFID
 

HPF

Medlem
Hvilken printer bruker dere til å printe etikettene når dere ikke bruker RFID?
Jeg brukte PiP første gang igår og fant ut at det var greit å bruke Zebra 420 skriver med 102x192 etiketter, dvs samme som jeg bruker for "vanlige" transportetiketter. Rull med 350 etiketter koster kr. 55-60 så det blir under 20 øre etiketten.

Vurderte å kjøpe inn en Brother QL 1050 pluss DK-22243 rull men da blir etikettprisen nesten kr.1,- og da er man nesten oppe i samme prisklasse som RFID etikettene.

Noen som vet hvordan PiP fungerer med EDI software som Consigner, Cargonizer etc? Brukte MyBring igår og det var tungvint. Det jeg lurer på er hvordan man melder inn pakkene pr. innlevering. I MyBring har PiP samme opplegg som Småpakker, dvs man veier alle pakkene og legger ved et følgebrev men det får man vel ikke gjort med EDI software?
 
Sist redigert:

Sherpings

Member
Vi holder på å teste ut med PiP med Consignor. Du får ikke angitt en samlet vekt for alle sendingne til slutt. Du må angi vekt på hver enkelt pakke før du skriver ut etiketten. Litt tungvindt. Vi holder på å se hvordan vi kan innarbeide det i rutiner som ikke tar for lang tid.

Forøvrig så gikk første sedingne med Pip på forrige fredag. Sporingen ser ikke ut til å fungere, så driver nå å forsker på hvorfor. Er det skriveren, etikettene eller Consignor? o_O
 

zenhagen

Medlem
Etter hva jeg har forstått etter å ha pratet med Bring er at vekten kun er for egenkontroll. Vi bruker kun en gjennomsnittsvekt på alle pakkene, så veies sekkene når de kommer til sorteringssentralen.
 

Sherpings

Member
Vi har fått vite at man MÅ angi vekt:
"Sendingen blir ikke veid på terminalen, men det hender at de blir kontroll veid.
Vekt MÅ ligge i EDI meldingen."

Vi er forøvrig så smått kommet igang nå og ting ser ut til å fungere, samt at vi har fått OK rutine for veiing av hver enkelt pakke før utskrift av etikett. Så langt ser det veldig bra ut og vi gleder oss til fortsettelsen.
 

Pål

Medlem
hvordan regner dere ut prisen på denne?

si man har 20 pakker a 500gram, totalt 10 kilo, for å gjøre det enkelt kan man si at alle er innen samme sone

blir det da

(20 x 10.50) + (10 x 28 ) = 210 + 280 = 490

altså 24.5 pr pakke?
 

Grooo

Medlem
Jeg bruker Proteria, trenger ikke skrive inn vekt. Har fått mail fra Posten på kvelden etter hver sending hvor vekt/pris er oppgitt. Har ikke sjekket om det er faktisk vekt eller en snittvekt de setter, har ikke tenkt så langt. Trodde de veide hver enkelt innlevering jeg gjør, men innser jo nå at det neppe kan fungere slik. En ting er når jeg leverer på Bedriftssenteret, men når jeg leverer på PIB er det så som så med hvordan den bak skranken tar i mot og hva de gjør videre med sendingen.

Snittprisen du regnet ut Pål stemmer ganske bra med det vi har sett i snittpris til nå ja.
 
Topp