Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bring pakke i postkassen

Abramovich

New Member
Vi har nylig gått til innkjøp av en zebra zd500r for å benytte løsningen «pakke i postkassen» til bring. Jeg er en lettvekter når det kommer til IT så trenger hjelp til å få ting opp og gå. Jeg har gjort innstillingene i forhold til å stille inn etikettstørrelsen på printeren og kalibrert rfid-brikken. Så har jeg lastet ned mybring rfid-appen på mac’en. Gjorde så en testutskrift fra mybring, men da kom det bare masse skrift og tegn på etiketten. Er det Flere innstillinger vi må gjøre og noe spesielt vi må gjøre med den teksten som kommer opp når en trykker bestill hos mybring? Håper noen har peiling på hva mer vi må gjøre for å komme i gang. Husk å bruke teskje
 

Abramovich

New Member
Avsporing av tråden?! Trådstarter startet vel med å spørre om hvordan PIP fungerer og rfid. Dette vil være nyttig informasjon for mange som ønsker å starte med PIP.
 

HPF

Medlem
Gjorde så en testutskrift fra mybring, men da kom det bare masse skrift og tegn på etiketten. Er det Flere innstillinger vi må gjøre og noe spesielt vi må gjøre med den teksten som kommer opp når en trykker bestill hos mybring?
Jeg hadde de samme problemene og fikk dette til svar fra Consignor:

"Aktivering av pakke i postkassen må skje via oss. Du får feilmelding da det ikke er satt opp korrekt.....Vi trenger detaljer fra transportøren for å få satt opp dette korrekt, så jeg kan dessverre ikke maile deg fremgangsmåten. Vi er også ansvarlig for at dette blir satt opp korrekt, og må sende tester før det blir godkjent for bruk."
 

Abramovich

New Member
Jeg hadde de samme problemene og fikk dette til svar fra Consignor:

"Aktivering av pakke i postkassen må skje via oss. Du får feilmelding da det ikke er satt opp korrekt.....Vi trenger detaljer fra transportøren for å få satt opp dette korrekt, så jeg kan dessverre ikke maile deg fremgangsmåten. Vi er også ansvarlig for at dette blir satt opp korrekt, og må sende tester før det blir godkjent for bruk."

Takk for svar.
Vi bruker ingen edi-leverandør, men mulig vi må tegne en avtale for å komme i gang. Har kjøpt printeren privat.

Fikk dette svaret av bring:» Hei. Bilde viser at printer ikke klarer og tyde filen. Selve oppsett av printer kan ikke vi hjelpe med der må leverandør bistå. Det som er viktig på selve printer er at den står på rfid når du velger og printe, du velger det på toppen i menyen. Appen som ligger på skrivebordet med bring logo må åpnes og rett printer være valgt før dere printer filen som dere må lagre før dere kan sende den til skriver.»

Så skal prøve å gå igjennom oppsettet en gang til å se om det kommer ut riktig da.
 

Sherpings

Member
Consignor er bare et mellomledd mellom deg og alle de mange transportørene du bruker. Hvor mange er det?
Jeg ditchet consignor og koblet oss rett på Bring. De har en brukbar API. Det har PostNord og vel?
Dette var interessant. Vi skal opp med ny nettbutikk i Magneto 2. Brukte du en modul der eller hvordan fikk du koblet deg til Bring sin API??
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Dette var interessant. Vi skal opp med ny nettbutikk i Magneto 2. Brukte du en modul der eller hvordan fikk du koblet deg til Bring sin API??

Jeg lagde noe selv. Nettbutikkene sender inn til en mellomløsning der alle utsendelser blir samlet. Så går man dit, velger de man skal bestille forsendelse til, og submit - koden snakker med Postens API og henter kjørelappene (PDF). Disse havner i en folder som du kan laste ned fra eller husker ikke hvordan det var og sendes rett til skriveren.

Lenge siden.
 

Bosse

New Member
Jeg holder på med å snekre sammen et rimeligere alternativ for RFID for oppstartere og andre som ikke vil bruke titusenvis av kroner på en Zebra-printer. En fattigmanns tracking for bedrifter som bruker PIP, altså. Dette innebar å lage et bibliotek for en billig RFID-enhet fra Kina, og et system for å trekke ut RFID-dataene fra ZPL-filen som Bring genererer.

Jeg har dog fått litt problemer, siden de sendingene jeg har gjort så langt ikke ser ut til å bli registrert ordentlig, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Adresseringen som er gjort i ZPL-filen gjør meg også litt forvirret over hva Bring egentlig gjør her (teknisk sett så ser de ut til å overskrive PC bits i block 1, en verdi som RFID-brikken vanligvis regner ut selv). Jeg lurer derfor på om en av dere med Zebra RFID-skriver ville være villige til å skrive ut en etikett for meg basert på en ZPL som jeg kan sende dere, og så sende meg denne i posten slik at jeg kan lese av posisjoneringen og sjekksummene på RFID-brikken, og dermed kanskje forstå hvorfor forsøkene mine feiler.

Jeg kommer til å legge ut mye av det jeg har gjort som fri programvare, slik at andre kan bruke det til sine ting.

Send meg en PM om du kan hjelpe meg med dette.
 
Topp