Bring pakke i postkassen

En tråd i 'Nettbutikk' startet av zenhagen, 15 Feb 2017.

  1. Britta

    Britta stoffdronning

    Innlegg:
    314
    Om du ikke vil legge inn manuelt i Logistra, men benytte fiksferdig og directprint fra nettbutikk til etikettskriver - jepp.
     
  2. HPF

    HPF Medlem

    Innlegg:
    204
    Jeg tror HeltHjem er det samme som MyPack Home Small, altså ikke bare samme konsept men PostNord distribuerer for dem så antar du vil få de samme problemene.

    MyPack Home Small brukte vi vel i 2-3 uker før vi kuttet det ut. Vi rakk ikke sende mer enn ca. 20 pakker men 5-6 av dem ble etterlyst av kunder og 1 forsvant for godt. Jeg tør ikke engang tenkte på all den tiden vi hadde brukt om vi hadde fortsatt med det, kanskje til enhver tid ha 20-30 pakker som var "borte". Misfornøyde kunder er heller ikke noe stort pluss.

    PiP fungerer bra så langt, billigere enn MyPack Home Small er det også.
     
    Sist redigert: 30 Jan 2018
  3. zenhagen

    zenhagen Medlem

    Innlegg:
    120
    Det er virkelig synd at Mystore gjør slikt. Det er jo en helt sinnssyk pris fra deres side.
     
  4. ptomter Medlem

    Innlegg:
    213
    Jeg har fått opplyst gjentatte ganger at dette er opp til postbudet å vurdere, da det er ganske "forskjell på postkasser" noen har jo egne kasser siden av postkasser, mens andre lokale postbud nærmest har avtaler med de som bor der om å legge de igjen. Alle Pakke i Postkasse skal ha status forsøkt levert i postkasse, før de får status levert på postkontor.
     
  5. ptomter Medlem

    Innlegg:
    213
    Helthjem, er som sagt Schibsteds pakke satsning for småpakker, og skal leveres på døren før 07 om morgenen med avisruten. De har et samarbeid med Postnord i spredtbygde strøk, der man ikke tror noen skulle bo om levering av småpakker, videre som at de har samarbeid med Postnord om pakker opp til 35 kg. men for småpakker under 2 kg. så skal dette bli levert med avisen om morgenen (samme rute som avisbudet)
     
  6. zenhagen

    zenhagen Medlem

    Innlegg:
    120
    Jeg vil så absolutt ikke anbefale Consignor om du vil bruke Pakke i postkassen. Online løsningen deres er ikke tilpasset å ha to forskjellige printere til etikettene. Det medfører at vi må bytte i printeroppsettet hver gang vi skal veksle mellom PIP og servicepakke. De har i det siste også slitt med mye nedetid på serveren. Vi har vært kunder der i flere år men de viser ingen tegn til å prøve å rette på problemene. Dessverre så har vi betalt helt fram til Oktober 2018, men etter det bytter vi.
     
    Tonny Kluften liker dette.
  7. Pål Medlem

    Innlegg:
    133
    jeg ga consignor "sparken" for noen år siden, svært lite kundevennlige og skrev timer med gaffel for alt av support, selv om det var deres egen feil at ting ikke funket... og i tillegg gir de "bøter" om man skriver ut for mange etiketter i forhold til abonnementet de har som i utgangspunktet er dyrt
     
  8. ptomter Medlem

    Innlegg:
    213
    Da har jeg dannet avtale med Helt Hjem, og skal starte å bruke løsningen til Logistra så blir jo spennende å se. Nå har jeg bare fått nok av posten. Pakker som forsvinner og aldri noe feil eller erstatning, sure kundeservice medarbeider osv. så får vi se om det er et klokt valg av meg, eller om det blir som før. Er det noen som ønsker en Zebra ZD500R Rfid Printer til en hyggelig pris ta kontakt!
     
  9. Silje1234 New Member

    Innlegg:
    1
    Hvordan er prisen på Helt Hjem? Har brukt Pakke i postkassen fra nyttår, og er ikke videre imponert. Mest av alt at pakkene har brukt opptil 14 dager på å komme frem. Sender foreløpig uten sporing (har ikke rfid printer) og da syntes jeg det virker litt håpløst.
     
  10. Sherpings

    Sherpings New Member

    Innlegg:
    29
    Når har vi brukt PiP en periode og må si oss generelt fornøyd. Vi har hatt en del pakker som har forsvunnet. Disse får vi selvsagt ikke erstattet og har sendt nye til kundene. Det ser ut for at de forsvinner i siste leddet der postbudene skal kjøre ut. Litt skuffende, men håper det er innkjøringsproblemer og at det vil bedre seg etterhvert som postbudene får bedre opplæring og rutiner.
     
  11. Sherpings

    Sherpings New Member

    Innlegg:
    29
    Forøvrig så har vi mer eller mindre bestemt oss for å gi Consignor sparken så snart vi får litt mer tid. I forhold til Logistra som vi ser andre bruker her, så betaler vi blodpris til Consignor. Service er ikkeeksisterende med mindre man er villig til å betale blodpris.
     
  12. HPF

    HPF Medlem

    Innlegg:
    204
    Det er ikke bare bruk av programvare og service som er dyr. For et år eller to siden fant Consignor ut at de også skulle ta seg betalt for å lagre sendingsdata eldre enn et visst antall måneder.

    Ifjor kommenterte jeg til brodern at 301/år var temmelig stivt siden det ikke kan være mange MBene det er snakk om. I år hadde de satt opp prisen til 750/år. Våre sendingsdata gikk tilbake til 2010 så skulle de altså ha 750*7 = 5250 (2010-2016) bare for å lagre det i 2018. Enten måtte vi betale eller vi måtte slette sendingsdata selv. Kunne sikkert fått de til å slette men de hadde vel sendt en regning på kr.750,- for det også.

    Hvis du har tid så sjekk ut Axia også. Jeg kom dessverre aldri så langt.
     
    Sist redigert: 10 Mar 2018
  13. Pong

    Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

    Innlegg:
    3.314
    Consignor er bare et mellomledd mellom deg og alle de mange transportørene du bruker. Hvor mange er det?
    Jeg ditchet consignor og koblet oss rett på Bring. De har en brukbar API. Det har PostNord og vel?
     
  14. Freakshow

    Freakshow New Member

    Innlegg:
    11
    For en igle Consignor har blitt, en skyhøy pris for bruken og jeg får faktura for hver eneste sak der noe er galt, til og med når feilen ligger hos dem. Min bedrift skal bort herfra,
    Holder på med en løsning hos LOGISTRA, så får vi se hvordan den blir. hvis andre har andre forslag så er vi takknemlig for det, uansett så må vi bort fra Consignor.
     
    Sherpings liker dette.
  15. Liandrian

    Liandrian Medlem

    Innlegg:
    172
    Vi bruker Logistra og har ikke hatt noe annet enn kjempegod kundeservice og utrolig god brukevennlighet.
     
    Sherpings liker dette.

Del denne siden