Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nye avsløringer om 1881.no, Tarantell.no og SEO Spam Cops

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har kommet over litt interessant informasjon ang utstengelsen til 1881.no fra Google. Først av alt vil jeg si at dette bare er mine tanker og ikke må taes som fakta - bare rene spekulasjoner.

Som vi alle vet ble 1881.no for ikke så lenge siden kastet ut av Google sin indeks. Selvskapet hadde flere forklaringer på dette og skyldte på at årsaken var fordi Google ikke indekserte dem riktig og så ble forklaringen at dem hadde lagt ut noen skjulte nummer. Visstnok valgte dem dette selv. Spekulasjonene gikk så om hvorvidt dette var sant eller ikke, siden dem ikke har fått indekseringene sine fjernet fra noen av de andre søkemotorene, spesielt siden en selger av 1881 påstår andre søkemotorer står for en større del av trafikken enn Google gjør. Ikke engang robots.txt filen til 1881.no tilsier at dem prøver å få seg selv fjernet fra noen av søkemotorenes indeks. Uansett, la oss gå tilbake til teorien hvor 1881.no faktisk har blitt bannet fra Google sin indeks.

Først kan vi spørre oss hvem som sto for SEO arbeidet til 1881.no ! Ifølge en liten skryteportfolio fra Tarantell.no, er det dem som står for denne jobben. I tilfelle dem skulle finne på å fjerne 1881.no fra denne listen har jeg lagt ved en screenshoot.

Så kan vi spørre oss hvem en av hovedpersonene i Tarantell er - Roar Eriksen. Hvor husker vi navnet Roar Eriksen fra? Jo, det er en av hovedpersonene i SSC (SEO Spam Cops). For de som har vært på internett noen år, så husker dem kanskje at Roar Eriksen var en "blackhat" uten like for noen år siden da han jobbet for Online Services AS.

Så over til SSC. Jeg har alltid ment at dette er et uselt triks for å slå ut sine største konkurrenter. Roar Eriksen, som selv har en lang fortid som blackhat lager en gutteklubb hvor formålet er å ta med andre som gjør det samme han har gjort - nemlig "blackhatere". Og Prioritet, som er en av Tarantells største konkurrenter var selvfølgelig de første som gikk ned. Smart? Ja. Sleipt? Ja. Det ser ut til at Roar Eriksen har en voldsom egeninteresse av å systematisk henge ut andre SEO firmaer. Og han aktive arbeid i SSC en del av renselsesprosessen hans er å vise hele verden at han er hvit som snø nå.

Men, 1881.no er kunde av Tarantell og sannsynligheten er nå stor for at dem ble kastet ut av Google pga av Eriksen sine lille arbeidsstykker.

Noen flere som ser sammenhenget her?
 

Vedlegg

  • tarantell-1881.jpg
    tarantell-1881.jpg
    41,2 KB · Sett: 45

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg regner med det er en årsak til at SSC ikke har vært på banen i denne saken enda. Dem er jo trossalt "politiet" (selverklært) i denne bransjen, så når en så stor mistanke går i offentligheten burde dem da i det minste komme med en uttalelse.
 

picxx

Well-Known Member
I Teorien høres jo ligningen grei nok ut.

I den virkelige verden vil nok 1881 fremdeles tviholde på sin forklaring.
Det er ingen som da i så måte kan laste tarantell/Eriksen for noe av dette.

Rart hvor mye makt man får om man bare er villig til å strekke strikken langt nok :D
(Det som svir er jo selvsagt den dagen strikken ryker)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Går vi på sannsynlighet her så er det iallefall denne ligningen som høres mest logisk ut i mine øyne. Og da er det jammen meg en smell for SSC. Bare synd noen håndfaste bevis blir nærmest umulig å oppdrive, så fremt det ikke er noen her som ligger med noen i SSC/Tarantell/1881.no.
 

basicus

SEO Eggspert
Du har i hvertfall rett i en ting Kenneth: Prioritet gikk ned på grunn av gutteklubbens iherdige arbeid.

Så lenge det ikke lar seg gjøre å oppdrive ugjenndrivelige beviser i forbindelse med 1881.no kan jeg ikke se at det finnes et grunnlag for å spekulere i dette - sånn rent bortsett fra logikk og slikt.

Jeg går ut ifra at denne saken er som mange andre saker hvor store aktører er i bildet. Hva som sies i de lukkede rom og hva som frontes mot media er to vidt forskjellige ting. Skulle gjerne vært flua på veggen når det gikk opp for folket at de hadde trødd over streken (noe jeg regner med er den virkelige grunnen til at de ikke er i indeksen lengre).
 

Tonny Kluften

Administrator
Skulle gjerne vært flua på veggen når det gikk opp for folket at de hadde trødd over streken (noe jeg regner med er den virkelige grunnen til at de ikke er i indeksen lengre).

Var vel neppe noen overraskelse for de ansvarlige. Vi som har drevet litt med SEO vet sånn ca. hvor streken er og blir heller ikke særlig overrasket når Google flytter streken litt. Men ofte kan man bare håpe på at Google ikke flytter streken. Tipper det er det 1881 har håpet på.
 

basicus

SEO Eggspert
Var vel neppe noen overraskelse for de ansvarlige. Vi som har drevet litt med SEO vet sånn ca. hvor streken er og blir heller ikke særlig overrasket når Google flytter streken litt. Men ofte kan man bare håpe på at Google ikke flytter streken. Tipper det er det 1881 har håpet på.
Jeg tipper på det motsatte faktisk. Jeg vil tro de fikk hakeslepp i 1881 når skiten nådde vifta. Hos de som "hjalp de" med å overoptimalisere løsningen hadde nok pipa en annen lyd vil jeg tro. Der var de nok neppe overrasket, men mer i panikk.

Det blir jo spennende å se om og når de er tilbake i indeksen igjen.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja ledelsen i 1881 fikk nok hakeslepp. Det er hjelperne jeg snakker om også.
Uansett vil det være pussig om Google er dumme nok til å slippe til katalogveldet på toppen av SERP igjen. Håper ikke det, Google er såååååå mye bedre uten de spamkatalogtreffene. Jeg håper de kaster ut de andre katalogene også, som tross alt er enda dårligere enn 1881. Dette spamkatalogveldet må da være en sak for SPMCPS?
 
1881.no er tilbake i indeksen

Og alle spekulasjoner om hvorfor blir snart tilbakevist på [ url ]

Åpenbart at dette forumet ikke helt vet at man faktisk kan ringe til Google hvis man har de rette kontaktene.
Google kan til og med hjelpe deg med å komme tilbake i indeksen. (Hvis du ikke har gjort noe galt)

Tarantell fikk i oppgave av 1881 å få ryddet opp i situasjonen.

Hadde 1881.no jukset seg til utestengelse, så hadde SEO Spam Cops helt klart uavhengig av at jeg har vært medlem skrevet om det.

Og til de som mener at den største konkurrenten til Tarantell er Prioritet, så burde man kanskje sjekke hvilket selskap Tarantell er, og om hva de jobber med.
Søkemotoroptimalisering og juks - Roar Eriksen

Enjoy the summer :D :D :D
 
Sist redigert av en moderator:

bisater

New Member
Ja, det finnes utrivelige fyrer i webnorge også. Roar Eriksen er en av de mest pussige "jeg sladrer til mora di" typene.
Les her: Søkemotoroptimalisering og juks - Roar Eriksen "Har sendt mail til grunnleggeren.." Åh herregud, elsker vi drama eller?

SEO Spam Cops hadde selvsagt ikke skrevet noe negativt om deg. Hvem prøver du å bløffe din selvutnevnte helgen.

Og man behøver ikke kjenne noen for å ringe til Google, men så fint at du fikk frem poenget at du har "de rette kontaktene" der da. Har du kopulert med vaskedama eller? Fint at du slipper den store bomben om at Google kan hjelpe deg tilbake i google-indeksen. Jeg og de fleste andre trodde faktisk at det var Yahoo og MSN som kunne hjelpe til med det.

Hvis du vil gjøre noe fornuftig Roar så sørger du for å få kasta ut kataloger inkl. 1881 fra Google-indeksen. De forsøpler indeksen, men du er vel ikke enig i det? For det er vel ingen kataloger som betaler deg?
 
Sist redigert:
Så du støtter Twitter kopien Bisater?

Jeg syns faktisk 1881 ikke er på langt nær de værste mtp forsøpling av indeksen. de presenterer sitt innhold kun på en korrekt måte. Og de viser ikke noe annet enn oppføringer...

Men mange har meninger, og du skal også få mulighet til å ha dine.

Men merker at du ganske så raskt går til personangrep. Og det forteller vel mest om deg.

Fortell meg hvem du er, så kan det hende jeg gidder å bry meg om hvem du er.
 
Topp