Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nye avsløringer om 1881.no, Tarantell.no og SEO Spam Cops

De har ikke indeksert 1881.no like raskt og så mye. Gjennomsnittelig antall sider som google indekserer pr dag er over 400 000 sider, og sitemap.xml med 6.3 millioner sider blir lastet ned av Google ca hvert 30 minutt. Indekserte sider i google over 8 millioner. Live.com litt over 5000.
Stikkprøver vi gjorde for å finne de reserverte nummerne ga oss svar på at det kun var Google som hadde indeksert de
 
Sist redigert:

Bjrl

Medlem
De har ikke indeksert 1881.no like raskt og så mye. Gjennomsnittelig antall sider som google indekserer pr dag er over 400 000 sider, og sitemap.xml med 6.3 millioner sider blir lastet ned av Google ca hvert 30 minutt. Indekserte sider i google over 8 millioner. Live.com litt over 5000.
Stikkprøver vi gjorde for å finne de reserverte nummerne ga oss svar på at det kun var Google som hadde indeksert de


Merkelig forklaring. 1881 sier at Google indekserer for tregt. Du sier at de andre søkemotorene indekserer enda tregere.

Likevel er det Google de fjerner seg fra - enda dette etter ditt utsagn er den søkemotoren som indekserer RASKEST.

Er 1881 rett og slett et komplett useriøst monkey-business-selskap? Hvis ikke, bør de slutte å oppføre seg som et.

Mvh
Bjørn Jarle
 
De bruker for lang tid på reindeksering med grunnlag av at de trenger en 404 presentert i ca 90 dager, før den blir permanent slettet.
Selv om 1881 hadde fjernet den, så lå den fremdeles i Google sin Cache. Og da fullt søkbar.
Noe som gjorde at 1881 la in Noarchive i koden i ettertid for å evt forhindre dette i ettertid.
 

mkander

Medlem
Hva spammer han og hva slags black hat driver han med?
Henviser til de kjente sakene.

Når det gjelder spamming var det serier med helt like kommentarer med drittkasting om tjenesten vår og oss bak den - antagelig gjort for å ødelegge for oss mest mulig. Vittig å tenke på at en "seniorrådgiver" hos Tarantell bruker arbeidstiden sin på sånt lavmål. Men det er kanskje ikke så langt unna kjernevirksomheten.

Og nå drar han oss inn i denne 1881-saken som lukter lang vei. Antar det er gjort for å tåkelegge og spore av diskusjonen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
har du noen URL til denne drittkastingen, mkander? Du bør, så langt det er mulig, dokumentere dine påstander når du framsetter slike beskyldninger.
 

webpiken

Medlem
Det går jo også an å henvende seg direkte til vedkommende om man føler seg dårlig behandlet, i stedet for å bruke webforumet som sladreblad ...
 

mkander

Medlem
peterandrej: Jeg kan ikke dokumentere selve spammingen siden vi fjernet det da det skjedde.

webpiken: Er helt enig med deg, men jeg ønsket å si ifra når roareriksen dro oss inn i en diskusjon som overhodet ikke handlet om oss.
 

picxx

Well-Known Member
mkander.. jeg har lest gjennom denne tråden 2 og 3 ganger nå, men ikke funnet svar på noe du absolutt burde ha hatt med i din første post.
- Hvem er vi/oss.
- Hva/hvilken spamming er det som er gjort, hvor og når.
- Hvilke følger fikk denne spammingen for vi/oss.

Jeg er ikke den som lar tunga gli oppover ryggen til noen av de som blir omtalt i denne tråden, men en bør være litt mere konkret om en skal komme med beskyldninger mot noen.
 

mkander

Medlem
Vi er qpsa dot no. Spammingen foregikk inne på tjenesten vår og besto av meldinger av typen "QPSA er en eksakt kopi av Twitter. Jeg blir kvalm... Flaut at noen i 2008 kan være så dumme" (hentet fra http://www.qpsa.no/u/roareriksen). I tillegg til å angripe tjenesten tillegger Eriksen her altså egenskaper til oss bak tjenesten, han setter altså igang med personangrep.

Denne og liknende meldinger ble spammet inne på tjenesten vår rett etter vi lanserte den. Dessverre kan vi (sannsynligvis) ikke hente frem disse meldingene i dag siden vi slettet meldingene kort tid etter de kom inn. På toppen av sitt eget angrep mot oss startet eriksen opp en egen kampanje mot oss (QPSA kopierer Twitter).

Tydeligvis har han enda ikke lagt denne kampanjen død, ukevis etter at vi rettet opp tjenesten vår, siden han nå drar oss inn i denne diskusjonen som handlet om noe helt annet.

Hvor mye skade dette forårsaket er vanskelig å anslå, men poenget er at dette er en vanvittig barnslig reaksjonsform som passer i sandkassa i barnehagen og ikke i et opplyst webmiljø. Uavhengig av hvor berettiget kritikken måtte være.

Dette er hva vi opplevde. Personlig var jeg ferdig med den saken, men jeg reagerer når jeg ser at Roar sprer dritt om oss i en diskusjon som overhodet ikke hadde noe med oss å gjøre, så lenge etterpå.

mkander.. jeg har lest gjennom denne tråden 2 og 3 ganger nå, men ikke funnet svar på noe du absolutt burde ha hatt med i din første post.
- Hvem er vi/oss.
- Hva/hvilken spamming er det som er gjort, hvor og når.
- Hvilke følger fikk denne spammingen for vi/oss.

Jeg er ikke den som lar tunga gli oppover ryggen til noen av de som blir omtalt i denne tråden, men en bør være litt mere konkret om en skal komme med beskyldninger mot noen.
 
Mkander: Hva i svarte har dette noe med 1881.no og gjøre? At jeg mente at dere var en direkte kopi av twitter (Til og med kildekode) som veldig mange med meg er enige i, har ikke noe med denne saken å gjøre...
 

mkander

Medlem
Mkander: Hva i svarte har dette noe med 1881.no og gjøre? At jeg mente at dere var en direkte kopi av twitter (Til og med kildekode) som veldig mange med meg er enige i, har ikke noe med denne saken å gjøre...
Det jeg snakker om er din måte å "si ifra" på eller hva det er du tror du driver på med.

Det er du selv som bringer saken på banen ved å lenke til din egen bloggpost om Qpsa i denne diskusjonen:
Det var denne linkingen og forsøk på å dra oss inn i dette som fikk meg til å reagere. Det var nemlig HELT irrelevant i denne diskusjonen. Motivasjonen bak skulle jeg gjerne visst.
 

mkander

Medlem
Ser ut til at det var Bisater som lenket direkte til Qpsa-saken til roar først. For meg så det ut som lenkene var identiske. Kan derfor ikke laste roar direkte for å ha dratt oss inn i akkurat denne diskusjonen.
 
Topp