Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CarbonCopyPro

peterandrej

pensjonert moderator
... akkurat. Her er det snakk om å markedsføre et produkt som egentlig bare kan brukes til å markedsføre nøyaktig samme produkt. Hadde jeg ikke allerede vært uinteressert, hadde jeg blitt det nå.

En nøyaktig beskrivelse av CCP etter min mening. Flott. Der traff du spiker'n på hodet faktisk. Og selvsagt; dette er på alle måter en elendig ide, uansett lovlighet på det hele.

Nei, start heller en pølsebod enn CCP. Da kan du i det minste gå rundt uten å skamme deg. Særlig hvis pølsene er gode. Prøv å få en avtale med Mydland. Da er du i boks!

Og hvorfor må man grave i bloggkommentarfelt for å finne denne informasjonen? Hvorfor ligger den ikke lett tilgjengelig på carboncopypro.no?

CCP er vel ikke så dumme at de innrømmer at de driver med noe ufattelig dumt? På sine egne nettsider? Greit, de er bra dumme som driver med slike tullegreier, men SÅ dumme er de vel neppe.

Jeg så forresten noen videoer med dette opplegget på Youtube. Synes hele greia er kostelig. Det er morsomme greier, synes jeg. Og jeg synes man skal la disse tullingene fortsette med dette opplegget - bare fordi det kommer så mye bra humor ut av det hele.

hehe. Jeg må le av disse suksesshistoriene deres. morsomt. Nesten bedre enn TV.
 

Mortenxx

Medlem
Siden folk har spurt om produktene her slenger jeg inn en link til WMI:
Wealth Masters International
M1: Foundation (for rikdom)
M2: Growth
M3: Purpose

De har også en del "forretningsmessige allianser". I praksis betyr det at de pusher på deg flere produkter og kurs, bl.a. i ernæring, vektreduksjon og "mental helse". Den siste hørtes jo lovende ut for flere av oss? :)

Ivrige deltakere kommer trolig til å ende opp med en kjempestor samling av DVD-er om å "utvikle sitt potensiale" og andre interessante ting - og en haug av dollars fattigere

Andre allianser går på skatterådgivere, advokater og andre ting som kan være kurant hvis du driver business i USA (og de TJENER selvfølgelig på dette hvis du bruker deres rådgivere). Nytteverdien i Norge er relativt lav, men det ser jo fint ut å ha sin egen skatterådgiver i USA. :)

M3 inneholder mye gammelt og kjent stoff ...
The life that you can visualize, you can materialize.
Jeg var borte i dette allerede på 80-tallet, fra den norske oversettelsen av Napoleon Hill's "Think and grow rich" fra 1930-tallet. Han begynte også å tjene penger først da han begynte å selge "oppskrifter på rikdom" til andre. Før det gikk han konkurs et par ganger - "i en stadig jakt på regnbuen" som aldri lyktes.

Det var omtrent dette nivået jeg snakket om i et tidligere innlegg - "haugevis av amerikanske suksessteorier". Disse teoriene er kjent for en haug av ulemper på lang sikt. På kort sikt har de en viss effekt, men bør helst blandes med et solid grunnlag i "noe praktisk".

Dette forklarer delvis hvorfor mange deltakere har vært temmelig "distansert" fra å sjekke fakta, og hvorfor det var håpløst å få konkrete svar på "Er dette lovlig i Norge?".

Blant flere deltakere jeg sjekket i utlandet fant jeg et samrøre av utsagn som stammer fra amerikanske "suksessbøker" eller "selvutviklingsbøker". Mesteparten er noe ordentlig møl, jeg var borte i haugevis av slike da jeg jobbet med salg.

Deltakerne lærer altså ...
- "å komme inn i rommet som John Wayne" (OPPTRE selvsikkert)
- "med blikk som en hypnotisør" (se folk fast inn i øynene uten å vike)
- "gi et knusende håndtrykk" (et slapt håndtrykk gir "feil signaler")
- "å se for sitt indre blikk at de har oppnådd rikdom".


Da har jeg trolig observert en av disse deltakerne for en uke siden. :)


Morten
 

picxx

Well-Known Member
Jeg synes faktisk slike opplegg BURDE være lovlige. Det burde ikke være ulovlig å bli med i dumme opplegg. Det burde være lov å være en tosk, også i Norge. Slike tullinger som blir med i pyramidespill må jo få LOV til å drite seg ut og tape alle pengene de har.

Blir ikke lovlig så lenge man har en sosialistisk regjering ;)
Er jo knapt man får bestemme selv når man skal på dritern og legge en kabel.
 
U

Uregistrert

Guest
15-18 mails

Ja,det var L-Bjorna som har sendt såpass mange. Hun er jo opprinnelig fra Norge. Tenkkte etter noen mails at jeg skulle returnere mailene og si stopp, men jeg venter litt nå. De forandrer stadig innhold elller vinklinger.En av de siste var litt suspekt, overskriften "Your Business Will Just DIE Without it" Sikkert kommet noe i dag også, får sjekke om det er nye vinklinger denne gang.
 

Mortenxx

Medlem
Til Uregistrert:
Hvis nivået på mailene begynner å bli interessant kan det jo være en ide å fortsette?

Jeg leste en lignende historie i en kommentarboks på 1 av sidene som reklamerer for dette i USA:
This guy has sent me a lot of mail, each one more hysterical than the other.

Kommentaren var fra en som hadde sjekket ting overfladisk, og fant ut at en forutsetning for å drive dette var at man måtte være villig til "screw some people". Dette var ikke hans stil.

Jeg lurer på om "hysterisk stil" er en del av opplæringen på DVD-ene. :)
Da går vi virkelig glipp av noe.


peterandrej:
Det hadde fort blitt kjedelig med lovlige pyramider. Folk lærer seg jo at det lønner seg å starte disse selv, istedenfor å delta i andres pyramider. Til sist ville alle sittet på toppen av sin egen pyramide, med ingen under seg.

Så lenge dette er ulovlig vil folk som starter en pyramide fortsatt ha sjanse til å tjene på dette. Du prøver jo å ødelegge hele markedet for disse med forslag om lovlige pyramider.


Morten
 
U

Uregistrert

Guest
mortenxx hva er din mening med livet?

morten!!


jeg har følt litt med din måte å formulere ting på,hva er problemet ditt?? det du prøver å formidle her virker for meg som om ingen skal kunne lykkes her i verden,hvorfor ikke bare godta at hvermansen prøver å lykkes i livet??
det virker for meg som om du sliter fælt her i livet, du kan ikke ha det godt med deg selv!!


til å være så velformulert virker du usansynelig dum!


får virkelig litt stå pels av deg, du går bevisst inn for å skape utrivelig stemning... få deg et liv som du er fornøyd med og ikke gidd å lag kjepper i hjula for alle som ønsker å prøve!!
 

hansson

Langveisfarende
Oj oj oj. Følsom fyr denne Uregistrert..

Alle de som ønsker å prøve å lykkes i livet - med CCPro - er beviselig enda dummere enn Morten. Så, heisann Uregistert, du bør muligens holde kjeft før du kritiserer de som gjennomskuer idiotien?
 
U

Uregistrert

Guest
amøbe!!

Jeg sier bare at dere har fælt lite å bedrive tiden deres med når dere kan site her å surmule over noe dere egentlig ikke har noe med!!

Jeg begynner å assosiere dere med skatteetaten ol., makan til paragrafryttere!!'

Morten må jo ha noe sittenes fast i et visst hull!!

Skaff dere en jobb eller skal man si liv!
 

Kassimaja

Geocacher
Er det flere som meg her som ikke klarer å ta uregistrerte kommentarer seriøst? Jeg tenker alltid at det er en grunn til at de ikke vil vise hvem dem er...
 

picxx

Well-Known Member
Er det flere som meg her som ikke klarer å ta uregistrerte kommentarer seriøst? Jeg tenker alltid at det er en grunn til at de ikke vil vise hvem dem er...

Vel, uansett vil det jo bare bli fyllmasse i diskusjonen inntil mannen får svar fra lotteritilsynet om ccp er ulovlig eller ikke i norge.
Om det ikke er ulovlig er det jo å sidestille med MLM salg, og prinsipielt har man ikke diskutert MLM på WF.
 

Mortenxx

Medlem
Til Uregistrert:
Jeg forsøker rett og slett å få frem sannheten - at dette trolig er en pyramide. I en pyramide vil de fleste tape penger på investeringen og på innsatsen, men noen få på toppen vil tjene på dette. I denne saken virker det heller ikke som om de på toppen tjener noe særlig, så derfor "hoppet jeg av tråden" for 3 uker siden. Det er DU som bringer dette temaet frem i lyset igjen.

Siden du trolig er involvert i dette ville rett taktikk vært å få bekreftet lovligheten og postet den her. Sure kommentarer "Få deg et liv!" og "Du må ha fått noe opp i et visst hull" styrker vel ikke troverdigheten til dette konseptet? Det bekrefter mye av inntrykket jeg har om at dette ikke har vært særlig lønnsomt for deltakere.

Jeg tillater også folk å bedømme dette selv, både hvorvidt det er lovlig og om dette er verd å satse på. Det er temmelig klart skille mellom hva som er mine synspunkter og hva som er fakta i de fleste poster. Jeg har hentet frem både positive og negative ting - eks. "Produktet ville trolig vært lovlig om det hadde blitt markedsført annerledes" og "Folk har gått inn i dette i god tro". Du kan vel egentlig ikke forvente noe mer enn dette? Du må være temmelig naiv om du tror at alle skal falle for de samme tingene som deg selv.

Jeg har også forsøkt å bremse aktivitet som kun er rettet mot å "kødde det til" for deltakere, dvs. at jeg ikke har støttet noen andre forslag i denne tråden som går på å "oppkonstruere bevismateriale" for å fremskynde prosessen. Mine egne tiltak er presentert på en saklig måte - "Jeg tipset Lotteritilsynet 18. august" og "Jeg valgte ikke så god taktikk, tipset havner i KØ sammen med mange andre - så dette kan ta TID". Tips til Lotteritilsynet går på SAK og ikke PERSON, så det er innenfor hva jeg synes er akseptabelt. Jeg har unngått metoder som går på PERSON - som f.eks. å tipse skattemyndigheter. Som de fleste andre føler jeg en slik metode som "angiveri" og ikke som en korrekt fremgangsmåte.

Det har oppriktig talt liten betydning for meg om dette konseptet får anledning til å holde på i 3 måneder til. Jeg tilbyr bare en annen type informasjon enn det som brukes i markedsføringen her i Norge, og lar de som blir forsøkt vervet vurdere noen viktige punkter (aktuelle lover, og logikk i argumentasjon).

Du er sikkert velkommen på forumet til å slenge inn motargumenter på hvorfor dette bør anses som lovlig. De bør helst være bedre enn "Hvis dette hadde vært ulovlig ville det blitt stoppet forlengst". I øyeblikket går du på PERSON og ikke på SAK i argumentasjonen - du "takler mannen og ikke ballen" og hadde blitt utvist i en fotballkamp med fair play. Konsentrer deg om ditt eget liv hvis du skal dra inn noen personlige forhold. Jeg benytter gjerne de sjansene du tilbyr meg, så straks du krysser en grense regner jeg det som tillatt for meg også (men jeg tviler på at jeg vil velge samme taktikk).

Hvis dette er en pyramide så er det en "hengemyr" som de fleste bør unngå. Det er faktisk en "hengemyr" for de som sitter på toppen også, men det kan ta lang tid før de finner ut av det. Å advare mot noe som ser ut som en "hengemyr" er vel realt nok for de fleste?

Jeg er også rettet mot de som ønsker suksess. Jeg stikker vel ikke kjepper i hjulene for noen om jeg sier fra at dette har større sjanse for fiasko enn for suksess? Hvis noen blir rammet av en slik vurdering bør de vel sjekke om eget konsept er holdbart? I en pyramide forsøker toppene å oppnå suksess på bekostning av andre, og konseptet er holdbart bare en liten stund inntil nye deltakere begynner å tape penger. Siden jeg ikke er med i pyramiden kan du vel ikke forvente at jeg skal støtte toppene den lille stunden det varer?


Morten
 
U

Uregistrert

Guest
Morten

Hei igjen Mooorten..

Jeg må legge til en tilleggsopplysning til ditt usannsynelig kjedelige motsvar.

Jeg er ikke involvert i dette systemet eller noen andre sådan, så derfor angriper jeg i dette tilfellet ikke saken men deg som person da jeg misliker ditt fremtreden, enkelt og greit... du har en særdeles usmakelig måte å formulere deg på.

Jeg driter en lang marsj i hvor vidt folk er involvert eller tjener/taper penger i sånne ting.

Måtte bare irettesette ditt tilsvar.

Ps. ikke vondt ment mot deg direkte da, for du har nok en helt annen fremtreden privat.. Håper i hvert fall det for din del
 

picxx

Well-Known Member
Jeg er ikke involvert i dette systemet eller noen andre sådan, så derfor angriper jeg i dette tilfellet ikke saken men deg som person da jeg misliker ditt fremtreden, enkelt og greit... du har en særdeles usmakelig måte å formulere deg på.

Personangrep er ikke godtatt hverken her på WF eller på de fleste andre seriøse webforum omkring på nett, så om du fremdeles ønsker at innleggene dine skal bli stående bør du holde deg til sak og ikke sparke personen du diskuterer med. Det er hverken du, jeg eller WF tjent med. Ok?
 

Mortenxx

Medlem
Til Uregistrert:
SHIT, da somlet jeg bort 40 minutter på et svar rettet mot noe jeg trodde var en deltaker. Du ville fått mye enklere svar hvis du hadde identifisert deg bedre helt i starten.

Kort sammendrag:
- du er ikke deltaker i CCP og heller ikke interessert i temaet?
- du er ikke spesielt interessert i Webforumet heller? "Datt tilfeldig innom"?
- du har lest gjennom 64 innlegg i en tråd som ikke interesserer deg før du poster et innlegg?
- og du fortsetter å poste innlegg i en sak som ikke interesserer deg?
- du regner meg som dum og ergrer deg over formuleringer i innlegg?
- du får stå p*** av det du leser?
- du foretrekker å la diskusjoner handle om person og ikke om sak?
- du synes folk som bruker tid på forum heller burde få seg et liv?
- du holder på å kjede livet av deg hvis du ikke liker innlegg?

Alt dette er jo helt OK for meg. Du er jo svært lite provoserende når det gjelder MEG, siden mesteparten handler om DINE ergrelser og DINE reaksjoner. Jeg burde vel tilby deg enda litt mer ergrelser "sånn på sparket"? Eller kanskje jeg burde la være å tilby deg noe, siden tråden allerede er blitt altfor lang? Du har jo allerede fått rikelig med ergrelser allerede, så behovene dine burde være dekket en stund fremover.

Folk blir veldig lite plaget av DINE ergrelser. Mange vil sikkert synes det er hyggelig å tilby deg noe mer å ergre deg over, men jeg synes egentlig det holder nå.

Ulempen med å svare er at jeg risikerer å bli betraktet som "unfair" av andre. Hvis jeg bruker HUMOR vil folk sammenligne det med å skyte en ubevæpnet mann - "Fyren var jo ikke bevæpnet med humor!". Jeg vil temmelig sikkert få omtrent samme reaksjon på en haug av andre metoder, så jeg står helst over å gi noen flere svar. Du ville fått langt flere svar om du hadde vært seriøst interessert FOR eller MOT denne saken.

Hvis metoden din ("ta det ut på internett istedenfor på din egen familie") er anbefalt av fastlege eller spesialist er den sikkert helt OK. De har sikkert vurdert at dette er et tryggere alternativ enn mange andre. De burde kanskje heller anbefalt deg en egen hjemmeside istedenfor et forum, siden du risikerer å bli "skrudd ekstra opp" på et forum.

Det er mulig jeg har gitt deg noen ekstra ergrelser i dette svaret? Det kan jo være kjekt for deg å ta med ut på by'n på lørdagskvelden, men jeg burde kanskje "timet" svaret litt bedre.

Morten
 
Topp