Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CarbonCopyPro

..men på slutten kom det jo faktisk etpar gode argumenter..nemlig at man kanskje burde vite hva det er før man uttaler seg..eller ihvertfall er kategorisk i sine uttalelser...
Vel, slike spekulasjonar kunne ha vært unngått dersom de som var involvert i dette faktisk delte informasjon om hva produktet egentlig er og slike ting. Har ennå ikke egentlig sett en CCP-nettside som faktisk forklarer dette. Hadde det vært så innmari vanskelig å lage en nettside der man har en link i margen som sier «Om CCP»? Men nei. Det er alltid «Tjen masse penger! Woohoo! Gi oss masse personlig informasjon og trehundre kroner, så gidder vi kanskje å prate med deg!» Da må vi hente informasjon fra andre steder. Kanskje de stedene er overbefolket av CCP-kritikere, men CCP-tilhengerne nekter jo å uttale seg klart og tydelig om hva dette egentlig går ut på, og det forsterker selvsagt vår tro på at CCP-kritikerne vet hva de snakker om.

Jeg har fortsatt ikke skjønt om de ulike CCP-sidene rundt omkring på verdensveven er salgsannonser eller stillingsannonser, men uansett er de elendige til å få fram hva produktet egentlig dreier seg om.

Og når det er sagt: Jeg synes at hele CCP-markedsføringskampanjen er direkte plagsom. Og da er det ærlig talt ikke slike folk jeg ønsker å lære internettmarkedsføring av.

Først og fremst handler det om undervisning. Lær hvordan man driver Internett Markedsføring.
Så kan man jo velge å selge medlemskap eller ikke...
Kanskje du har et produkt du vil selge selv? F.eks at du driver med webdesign, og ønsker å nå ut til de store massene? Da kan det være greit å lære litt om det...
Hvorfor har da folk i CCP-miljøet sagt at det eneste CCP egentlig kan brukes til å selge, er CCP?
 

Tom Harr

New Member
@olafmoriarty: Ett godt poeng - hadde antaktelig hjulpet på ryktet med en skikkelig "Om oss"-side. Kan det være at dette er Amerikansk? De har kanskje en tendens til å like at folk viser hvor godt de har det, med et bilde av en helfeit Ferrari vedsiden av :) -tror sånt passer dårlig her hjemme...(bare noe jeg antar, altså.....)

At folkl i CCP-miljøet har uttalt at det eneste man kan "bruke" CCP til er å selge "seg selv"...hm...det må være ren uvitenhet om hvordan man bruker internett i ALL markedsføring..eller? Hvis du lærer ex. Artikkelmarkedsføring..skulle dette med backlinks, SEO og alt det der KUN gjelde CCP? Eller Sosiale medier, SEO, Pay-Per-Click... ? Er ikke dette likt for alt? (Jeg har vel stort sett vært borti "Hundetrening" som eksempler i de fleste kurs jeg har vært gjennom i keyword-research...merkelig :) )
 

gervin

New Member
Carboncopypro-forretning eller svindel?

Det der er ikke måten å annonsere her på WF. Du må fortelle hvordan folk skal tjene penger, nytter ikke bare å legge inn en link som til og med redirecter til en affiliateside for CarbonCopyPro.
Fortell hva man tjener på og hvordan man gjør det eller hold kjeft.

Takk for hjelpen, folkens. Var i tvil om dette og heldigvis blakk. Bortsett fra kredittkortet.
Mvh
Gervin
 

bodil

Medlem
Info om Carbon Copy pro

Jeg ser det er en del forvirring omkring Carbon Copy Pro, og noen etterlyser uttalelser fra noen som driver med det. Jeg er distributør / selger av dette produktet, og vil prøve å forklare litt. Det er mye antagelser her, så la oss ruske opp i tvil og tro og få fakta på bordet.
Og bare for å si det; jeg er ikke her for å rekruttere. Jeg er seriøst opptatt av å få MLM og Internet bransjen seriøs og lære folk hvordan de kan lykkes med en online forretning. Og alle vil ikke like Carbon Copy pro, vi liker forskjellige ting. men om vi liker eller ikke liker har ikke så mye med om det er lovlig eller ikke.

Dette selskapet er ca 5 år gammelt og det er ingen pyramide. Det er amerikansk, og oversettes også til andre språk. Grunnen til at sidene folk bruker kan ha noe dårlig norsk, og også andre språk, er at de kan benytte automatisk oversettelses programmer. Det blir da ikke 100%. Men det kan lette for noen og forstå det bedre.

Og selvfølgelig kan noen av sidene bli litt amerikanske i stilen. Det er ikke dette som forteller at det er pyramider. I usa er det heller ikke lov med pyramide virksomhet.

Jeg vet forskjellen på pyramider og lovlige forretninger.
For det første så kan man ikke få noen pyramide her. Dette vil ha ferre nivåer enn en skole, en fabrikk, en butikk kjede...

Man har et selskap og markedsførere/selgere som får provisjoner av salget sitt. Omtrent som i et forsikringsselskap. Ja , eierne tjener bra med penger, det gjør også eier av Rimi og Meny... bare at i CCPro kan også kundene tjene penger, det kan vi ikke på Rimi.

Deler kan kanskje også sammenlignes med franchise selskaper (Mc Donalds) ettersom man selger et produkt som eies av andre, men man driver sin egen forretning. Bare at man i et franchise selskap må betale mye mer for å starte opp, og forretningen går ofte ikke i overskudd før etter flere år.

I CCPro betaler man 400$ en gang + 150$ måneden. Da får man et system med live webinars hvor man kan høre på informasjon og opplæring og delta for å lære markedsføring på Internet. Man får både fysiske produkter og online produkter, et backoffice med opptak av møter man ikke kan være med på, video opplæring etc, et team som kan hjelpe deg og ringe folk i USA hvis du markedsfører der. Men du velger om de skal ringe for deg. Man slipper å svare på spørsmål man ikke kan, og slipper selve salget. Selskapet gjør det for deg dersom du ønsker det.

Sammenlign det med et studie hvor du betaler for skolen, bøker og andre hjelpemidler. Du får også muligheten til å selge dette produktet.

Hele tiden får du ny informasjon om de nyeste markedsførings metodene, Du lærer Pay per Click på Google, article marketing, hvordan skrive annonser, video markedsføring, forslag om bøker og verktøy, hvordan bruke autoresponder,etc.. Det er alt mulig innen internet marketing.

Jeg har vært online lenge og hatt vanskelig for å finne riktig info og opplæring om Internet marketing, her får jeg det. Uavhengig av om du har en dårlig sponsor eller et selskap med dårlig opplæring så kan du lære hvordan du kan lykkes likevel.

Kan man tjene så my penger på kort tid? CCpro ledere/ eiere sier tydelig i fra på siden om at testimonials og tall som er oppgitt der er ingen garanti eller at det er gjennomsnitt resultater. Men det er mulig. Historiene der er sanne. Dersom man investerer mye med en gang så man kan selge de dyreste produktene, kan man tjene disse summene. Men man må også kunne markedsføring. Det hjelper ikke å kjøpe dyre produkter dersom du ikke kan finne interesserte folk.

Som regel vil man bruke noe tid på å lære dette, som et yrke man lærer, og det kan ta lang tid for mange. CCpro forandrer en del ting nå for å sikre seg enda mer at ingen skal gi folk opplysninger som kan misforstås.

Folk som er i CCpro vet at det beste er å markedsføre seg selv online, ikke en forretning/ selskap fordi selskaper kan forsvinne. Folk vet også på denne måten hvem de kontakter når de er interessert i en forretning. Vi går ikke å gjemmer oss. Så det er nok ikke for å vise seg frem for moro skyld. Det er en mening bak det. Selvfølgelig er det lettere for amerikanere å gjøre dette. Vi er litt mer beskjedne.. . men man kan ikke annonsere på google lenger med en affiliate link..så folk må finne andre veier å gå. Det kan være bra for å fjerne mange useriøse, men også litt vanskelig for de som virkelig har noe bra.


I begynnelsen var dette et produkt som var knyttet opp til et annet selskap med flere produkter, Wealth Master. Også nå er det mange som går videre til dette selskapet, men man kan også velge å ikke gjøre det og velge noe annet hvis man vil.

Det er i Wealth Master selskapet folk kan tjene mange tusen dollar i måneden på ganske kort tid, hvis de lærer seg markedsføringen i CCpro og de følger opplæringen og gjør det man lærer der. Ved å bruke Ccpro først får man også en mulighet til å tjene pengene man vil innvestere i wealth master, før man gjør det.

I wealth master betaler 2000$ og tjener ca 1000$ ved salg. Dette selskapets produkter er for så vidt en naturlig forlengelse av å ha en forretning fordi man her lærer om finanser, investeringer, hvordan man skal tenke når man driver en forretning, ting man må passe på som f.eks gi opp skatt, fylle ut nødvendige skjemaer, at det er forskjell på å drive en hobby og forretning osv...der er også en mulighet til å få hjelp av de erfarne finansfolkene der dersom man er medlem. Noe av dette er mest rettet mot USA og Canadiske forhold, men mye er uavhengig av land. Dette er heller ikke MLM.

Men om ikke alt passer for norske forhold så synes ikke jeg det gjør noe, man selger jo online uavhengig av land og har også amerikanske kunder. Men dette blir opp til hver enkelt. Som sagt kan du bruke CCpro opplæring til enhver forretning.

Er Produktet til Wealth Master verd pengene man betaler? Det kan sikkert diskuteres. Hvor mye kan man fra før? Er man norsk så tror jeg vi kan litt mer om økonomi enn mange amerikanere. Men vi kommer jo godt etter med kredittkort og stor gjeld. Så jeg tror nok mange nordmenn også kan ha bruk for opplæring her. Man betaler nok også noe fordi man får ca 40-50% provisjon. Man betaler jo i en franshise forretning også for å få rettighetene til å selge produktet deres. Du får også et online office her som gir deg opplæring i finanser og business drift, etc. Du betaler litt per måned for det.


Så var det noen kommentarer om at det måtte være en pyramide for dette var for godt til å være sant. Og også om at folk som er distributører ser ut til å være så godtroende at de tror på det. Ja, vi tror på det. Vi er innforbi og ser hva som skjer. Vi vet at det er et seriøst selskap. De sier klart fra at du er i business selv og må ta ansvar for å lære deg det de viser og lærer deg. Hvis ikke tjener du ikke penger. Står du ikke til eksamen i et studie får du heller ingen jobb...... slik er faktisk livet.

Du kan tjene meget godt på kort tid, men da jobber du. En perosn her sa at pyramiden så ut til å gå seint, og han antok da at det var fordi folk kanskje ikke kom igang før etter en måned. Denne personen er nok vant til at man skal tjene penger i løpet av en uke. Men det er pyramidene som lover deg det.

Slik er ikke CCpro. Dette er forretning, ingen pyramide hvor du verver personer som bare verver andre uten et produkt. Dette er opplæring som kan ta en måned og komme igang eller et halvt år. Det kommer an på dine forkunnskaper og innsats; er du god på data? Dette er tross alt internet marketing og business. Kan du noe markedsføring fra før? har du salgs kompetanse du kan bruke? Det er mange faktorer som avgjør hvor fort du tjener penger. Men setter du deg et mål og jobber for det kan du tjene meget gode penger her i motsetning til mange MLM forretninger ( selv om de er lovlige) og online programmer som lover deg millioner på to tre uker uten et produkt eller bare en ebok uten innhold.

Hvem bør begynne med CCPRo og eventuelt Wealth Master? Alle kan, men noen vil slite hardt. Du må ha noe data kunnskaper og noe penger og tid å innvestere. Vi vil ikke ha alle de som tror de kan bli rike i en fei uten noen innsats eller mulighet til å kjøpe et produkt og holde forretningen igang. Så vi er kanskje mindre pågående enn mange andre. Men vi lærer å markedsføre oss slik at de som er inteerssert i oss kan komme til oss istedet for at vi skal plage andre.

Dette ble langt, men forhåpentlig noe informasjon om temaet som kan hjelpe noen til å forstå hva det dreier seg om.

Ta gjerne kontakt på skype dersom du har spørsmål

Bodil
Skype: bodil.tonnevold
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg vet forskjellen på pyramider og lovlige forretninger.
For det første så kan man ikke få noen pyramide her. Dette vil ha ferre nivåer enn en skole, en fabrikk, en butikk kjede...

Du vet sikkert hva en pyramide er, men jeg ser ingen bevis i det du skriver her for hvorfor CCP ikke skulle være en pyramide. Tvert imot egentlig. Summa summarum utifra det du skriver:

1. Man må betale en inngangssum for å få "være med".
2. Man må også betale et månedlig beløp for å få få fortsette i "gjengen".
3. Produktet man selger har liten eller ingen verdi, og hele forretningsideen bygger på at man skal få flere til å kjøpe dette produktet (av liten eller ingen verdi). Disse "flere" går man til slutt tom for, og da har man tapt usannsynlig mye tid - og en del penger. Og da vil også hele systemet ramle sammen for alle involverte.

Hvis dette stemmer, og det gjør det jo siden Bodil her akkurat har bekreftet det, så er CCP et pyramidespill. Men det er ikke så nøye. Bodil her er jo voksen, og må gjerne kaste bort pengene sine på dette hvis hun vil, men jeg stusser litt på hva dere lærer på disse "kursene" deres.

Jeg googlet nemlig Bodil og fant en Twitterprofil der hun hadde svææææææææært få followers, noe som forteller meg at sosiale medier neppe er noe satsningsområde.
Jeg fant også noen nettsider som alle sammen var ganske crappy kvalitet for å si det mildt, og der særlig brukermedvirkningen var totalt fraværende.

Positivt: Nettsidene var laget med iWeb på Mac. (Mac er jo konge..)
 

Tom Harr

New Member
Det er vel en definisjon på antall ledd nedover du tjener penger på før det kan kalles en pyramide?
Hvor mange medlemmer er det i CCpro? Det er vel ikke bare Bodil, siden du baserer hennes "followers" på hva som er satsningsområdet, lurer jeg bare.. :)
Jeg bruker eksempelvis ikke Facebook i markedsføring - der har jeg mine venner, og syntes det er greit å kun være sosial der :)

Morro med CCPro - det skaper lissom engasjement!
 

picxx

Well-Known Member
Joda, morsomt med engasjement :)

Ett spørsmål jeg i lengre tid har hatt lyst til å spørre medlemmene/selgerne ac CCpro om (hvis det er greit?).
- Hvor mange av dere ville godtatt å betale for salgsopplæring om dere skulle startet å selge støvsugere (la oss si en fikitiv sum på ett par tusen kroner), og hvor mange ville godtatt å fortsette å betale ett mnd. beløp til firmaet for den gyldne muligheten til å fortsette å selge disse enestående støvsugerne (hypotetisk ett beløp på 750.- mnd.)?
-- Fok flest har faktisk mere bruk for en støvsuger enn ett salgskurs fra CCPro --
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er vel en definisjon på antall ledd nedover du tjener penger på før det kan kalles en pyramide?

Ja, selvfølgelig er det det. Her er skalaen utifra antall ledd:
0-1: god business
2-5: tvilsom business
6-10: aner vi en pyramide
11-15: neste-pyramide
16-19: almost-there-pyramide
20: pyramide!!!!

Eventelt: Nei.

Det sentrale er at du har:
1. et produkt av liten eller ingen verdi som du selger for..
2. ..mye mer enn det er verdt, men som ikke gjør noe fordi..
3. ...inntektene egentlig ikke kommer fra salg av produktet, men fra den endeløse rekrutteringen av nye "salgsagenter", som...
4. ..du til slutt går tom for, og da faller hele systemet sammen.

Oppfyller CCP disse punktene? Ja.
 

bodil

Medlem
Jeg skal svare så godt jeg kan. Googlet meg ja, da ser du mye rart. Heldigvis er jeg en voksen dame som en av dere sa, så jeg tar det ikke så tungt :) Grunnen til at du finner litt av hvert er selvfølgelig at jeg har prøvd og lært. Jeg kan mye teori, men ikke alltid så lett og få det til i praksis, det tar iallefall tid for meg. Men jeg er jo ikke en ung data nerd heller.

Men jeg har sansen for MLM og andre Internet forretninger. Og at vanlige folk skal kunne tjene penger uten å slite for kommune eller en rik sjef. Og jeg mener folk kan gjøre dette uten å måtte være en ener i salg. Liker mye bedre at vanlige folk kan selge enn at en innpåsliten selger plager meg.
Og når jeg ikke er hundre prosent så kan andre også tillate seg og lære håper jeg. Det er jo det jeg gjør.

Ang. twitter, jeg er ikke mye der..jeg vet det er en plass mange tjener penger, men jeg vil gjerne ha noe å gi folk før jeg bruker det så mye. Jeg er ikke der for å fortelle når jeg spiser og hva jeg spiser...jeg synes noen bruker twitter og face book ok, mange ikke. skal jeg bruke dem i business sammenheng er det for å få kontakt med andre busienss folk, ikke for å plage folk med allverdens tull.

Men jeg ser at noen her gjerne vil slå ned på Carbon Copy Pro og sikkert mange andre selskaper. Jeg er enig i at det er mange programmer som er dårlige og lover mer enn de kan gi. Og at man ikke skal lure folk. Men forteller man hva produktene er og folk virkelig kan tjene det som blir sagt så er det opp til hver enkelt å bli med eller ikke. Man skal la være å slakte folk som faktisk synes det er interessant det CCpro driver med og det man lærer der.
Kanskje du vil lære bort alt det nyeste og beste du kan om online marketing ratis? ( hvis du virkelig kan mye) Eller vil du tenke at det kan du lage en forretning av akkurat som noen lager en online forretning av hvordan fiske makrell eller noe sånt... Kunnskap er også penger, ikke bare støvsugere.

Folk kjøper for lovlige penger. Jeg ville aldri kjøpe russisk kaviar, hvordan kan den ha en verdi som den har? Kaviar er grusomt synes jeg. Noen har satt en pris på den og en verdi som er helt utrolig. Men folk får lov til å sette den prisen på den og til å kjøpe den. Og for meg er det helt i orden så lenge de har skattet av pengene de kjøper for. Jeg kan jo bare la være å kjøpe.
Slik er det med alt. Man kan selge så lenge det ikke er stjålet, skadelig eller lureri. Dersom noen i CCPro sier du kan bli rik på 2 uker uten og ha forkunnskaper og uten å lære hvordan du skal gjøre det, da lyver de og den personen kan man ta. Men ikke selskapet.

En pyramide vil si at de under ikke kan tjene mer enn sponsoren sin. Eller iallefall ikke mer enn de som er et par nivåer over deg. Kan den under tjene mer enn den over er det ingen pyramide. Dersom han på toppen uansett vil tjene mest er det en pyramide. Men en eier av selskapet er uavhengig av dette, Han regnes ikke inn i eventuelt en pyramide eller ikke. Men han kan selvfølgelig regnes som en eier av et pyramideselskap dersom han har det.

I carbon Copy Pro er det ingen pyramider, alle kan tjene mer enn andre, det finnes gjentagende inntekt på måneds medlemskapet, men dette er heller ikke mer enn to level. Det er direktesalg uten MLM, med bonuser/ provisjon på salget som du har og dine personlige kunder har.

Så kan du mene at produktet ikke er verd noe for deg. Men det er kanskje det for meg? Du kan ikke bestemme hva jeg skal bruke penger på så lenge jeg ikke lurer deg eller andre. Og jeg fortalte deg åpent hva dette er. Det er her og i et annet business builder system jeg har lært så og si alt om marketing. Sponsorene mine har aldri kunnet hjelpe meg. Da synes jeg det er bedre å lære meg markesføring online og slippe å mase på familie og venner om å kjøpe helsekost av meg. Mange i Carbon Copy pro lager etter hvert sine egne produkter også som de kan selge online fordi de har lært Internet markedsføring.

At noen kjøper et produkt kun for å tjene penger skulle også være helt greit, dersom folk vet at det er dette de gjør. Dersom man vil tjene penger på et produkt mot diabetes behøver man vel ikke bruke det selv? Da selger man fordi andre mener det er verdi for dem. Det holder i all tradisjonell virksomhet, Så hvorfor ikke innen denne forretningsformen også? Noen har imot MLM og lignende ting bare fordi de tror det ikke kan fungere.

Sikkert noen som protesterer høylydt på dette også. Jeg er lydhør for hva andre mener. Jeg er ikke her for å kaste "dritt " om andres meninger. Men det ser ut som dere vet for lite til å uttale dere så sikkert. Jeg synes det er bra dere spør, men hvorfor så negative når dere ikke har mer informasjon om selskapet og produktene? Hva er god MLM eller internet forretning for dere, og hvorfor mener dere det? Jeg antar at dere vil si produktet skal ha verdi. Da holder CCPro mål for mange, men kanskje ikke for de som kan like mye selv. Jeg kjøper ikke bøker om det jeg kan veldig godt fra før.

CCPro kan aldri falle sammen, det er ingen organisasjon. Men de kan slutte å selge produktene og slutte selskapet akkurat som en skobutikk kan gjøre det.

Min forklaring om CCPro viste apsolutt ingen pyramide. Det er helt misforstått.

Bodil
 

picxx

Well-Known Member
Folk kjøper for lovlige penger. Jeg ville aldri kjøpe russisk kaviar, hvordan kan den ha en verdi som den har?

Fordi det er en lukseriøs vare.
I I-land vil denne varen prises ganske så skyhhøyt, mens i andre lavkostlandland vil den prises lavere. Her i Thailand betaler vi litt over 100 kroner for en kilo sort russisk kaviar, mens vi betaler 72 kroner for 400 gram røkelaks fra norge (frossen...som sikkert går ut på dato om en dag eller to). Gåselever koster rundt 50 kroner kiloen.. i Frankrike koster den samme rundt 600 kroner.
CCP vil aldri bli noe annet enn ccp, uansett hvor i verden....og det vil aldri bli et marked for et slikt produkt i lavkostland. Hvorfor gidder du i det hele tatt å sammenligne?
 

peterandrej

pensjonert moderator
En pyramide vil si at de under ikke kan tjene mer enn sponsoren sin. Eller iallefall ikke mer enn de som er et par nivåer over deg. Kan den under tjene mer enn den over er det ingen pyramide. Dersom han på toppen uansett vil tjene mest er det en pyramide.

Aha? Så en pyramide er pr definisjon at han på toppen tjener mer enn sine undersåtter? Litt sånn som Thon Hotels? Eller Trump Organisation? Tror du aldri vil forstå hva som er en pyramide og hva som ikke er det.

*gir opp*

Men bare et spørsmål: Stemmer du FRP?
 

bodil

Medlem
Jeg påpekte at hva folk finner verdi i, er forskjellig og at noen vil heller bruke pengene på forretnings opplæring og å starte en forretning, enn kaviar. Andre velger kaviaren. Du velger dine ting, jeg mine. Det vil ikke si at noe av det er bedre enn noe annet. Men man må ha lov å velge. Jeg forstår ikke at et opplærings produkt er noe mer ulovlig enn et fysisk produkt. Hva er forskjell på dette og en bok?
Men kanskje jeg er en idiot som ikke forstår noen ting...iallefall svarer jeg folk ærlig utfra det jeg vet, så får de jo finne ut hva som passer dem.
 

bodil

Medlem
Ja bare gi opp, tror aldri noen som er mot mlm vil godta den tanke gangen likevel, men litt interessant å diskutere det litt med dere. Noen få interessante innlegg har det vært som jeg skal se nærmere på.
Om jeg stemmer FRP??? Nei!!!!!!!!!!!!!!!! Det er nok bare lvserfaring som har gitt meg et litt mer nyansert syn på verden enn rødt/ blått. Jeg er gammel vet du ;-)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg påpekte at hva folk finner verdi i, er forskjellig og at noen vil heller bruke pengene på forretnings opplæring og å starte en forretning, enn kaviar. Andre velger kaviaren. Du velger dine ting, jeg mine. Det vil ikke si at noe av det er bedre enn noe annet. Men man må ha lov å velge.

Selvsagt.
Spørsmålet, som jeg hypotetisk stilte i mitt forrige innlegg, er jo da om opplæring online er så mye mere verdt kontra opplæring IRL...eller self coaching, som noen ynder å kalle det "over there".
Det er jo det man betaler for i CCP..er det ikke?
I tillegg til at man får lov til å videreselge denne fantastiske markedsføringspakken.

Ville du bodil, betalt den samme summen, om produktet var en kirby støvsuger?
 
Topp