Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Ads rarely show due to low quality score"

Ah, konge. Takk for tipset.
Hva koster det, forresten? Får du virkelig skrevet en annonse for alle av de la oss si 1000 nøkkelorda?
 
Sist redigert:

Fredrik

Medlem
Skjønner ikke hvorfor man skal ha en annonse for hvert ord. Kjør keyword annonse istedet med alle ord. Jeg har en slik med alle ord samt en generell annonse med alle ord. Har i gjennomsnitt 9/10 i QS. Kjører du keyword så vil det fungere greit og etter hvert kan du starte å sile ord vekk. Bare så det er sagt: Keyword annonse er når brukeren skriver et søkeord i google og din annonse som kommer opp bruker da det samme ordet. Svært så relevant for brukeren i grunn.
 

kongen

kongemedlem
Skjønner ikke hvorfor man skal ha en annonse for hvert ord.

For å få høy QS

Kjør keyword annonse istedet med alle ord. Jeg har en slik med alle ord samt en generell annonse med alle ord. Har i gjennomsnitt 9/10 i QS. Kjører du keyword så vil det fungere greit og etter hvert kan du starte å sile ord vekk. Bare så det er sagt: Keyword annonse er når brukeren skriver et søkeord i google og din annonse som kommer opp bruker da det samme ordet. Svært så relevant for brukeren i grunn.

Hvis du har funnet din egen metode for å få høy QS så er ingenting bedre enn det, men etter noen søk hos Google må jeg dessverre si jeg ikke tror deg når du sier du har en gjennomsnitt QS på 9/10 - annonsene dine er ikke relevant nok til å få så høy QS. Mulig jeg tar feil, men er meeeeget skeptisk akkurat her.

Et av søkeordene jeg sjekket var spionkamera, og både qxl.no og 180.no har faktisk mer relevant annonse enn deg når det kommer til QS. Resultatet finner du i linken nedenfor:
spionkamera ? Google-søk

Kan jeg spørre hva ditt first side bid estimate er for et QS 10 søkeord?
 

Fredrik

Medlem
Noe annet du lurte på?
attachment.php
 

Vedlegg

  • spionka.jpg
    spionka.jpg
    23,7 KB · Sett: 28

kongen

kongemedlem
Bare for nysgjerrighetens sin skyld: Hvilken QS har du på søkeordet kamera som har 61 annonsører
(istedet for spionkamera som har kun 7 annonsører)
 

kongen

kongemedlem
Men annonsen din vises når en søker på ordet kamera... du bør kanskje ordne slik at annonsen ikke vises hvis ordet gir dårlig konvertering (da du må betale for hver gang noen klikker på annonsen)
 

Fredrik

Medlem
Hmmm. Har noen flexible søkeord med kamera i seg. Uansett når og hvordan jeg søker ett ordet kamera så kommer jeg ikke opp. Bare når jeg velger "flere sponsede lenker". Hvordan ekskluderer jeg en kampanje til å ikke vises for et bestemt ord da?
Jeg ønsker jo gjerne å ha noen flexible ord som har kamera i seg da folk søker på de rareste kombinasjoner og det er gjerne de søkene som genererer høyest konverteringer.
 
Hvor mye er det egentlig snakk om i prisforskjell på klikk om man har 9-10 i QS i forhold til om man har 6-7-8? Skjønner det slik at man faktisk betaler litt mindre for å holde en god posisjon om man har høy QS?
 
Du betaler bare 13 øre for et klikk? Det var jo brukbart. Jeg betaler akkurat nå 4-5-6 kroner for qs 7-8. :p Er ikke engelskspråklig marked du retter deg mot vel? I så fall veldig imponerende..
 
Topp