Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Angivelige bilder av Samsung Galaxy S4 lekket

TorsteinO

Art Director & grunder
hehe, jeg gidder ikke å begynne noen større diskusjon, er helt håpløst emne, grenser til å diskutere religion :)

Men ja, å bytte firmware er i bunn og grunn det du gjør når du jailbreaker en iphone, så det er fullt mulig. Selv har jeg derimot ikke giddet å gjøre dette utover å teste det en gang for noen år siden, siden jeg ikke har følt noe behov for det :) Den gangen var det ihvertfall latterlig enkelt - på det tidspunktet var det vel tilogmed enklere enn det jeg forstår at det er å bytte firmware på en androidtelefon i dag, men jeg aner ikke hvordan det er nå.
 

Steve Cash

Medlem
Og der kom det endelig til en slags forsoning i dette utbruddet av fanboy-krigen. Da syns jeg det er fornuftig å inngå fredsavtale akkurat her. :)

Hilsen fornøyd iPhone-bruker.
 

Beergear.no

Medlem
Er ikke fanboy selv om jeg syns Android går IOS en høy gang.
Har både Apple og Android produkter i huset.
Men jeg foretrekker selvfølgelig det jeg syns er best, slik sikkert alle andre gjør.
Hadde jeg vært fanboy hadde jeg ikke vurdert å bytte til BlackBerry!
Kommer det noe annet jeg syns er bedre enn Android eller andre systemer jeg bruker, ja så bytter jeg!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ang jailbreak så har jeg nettopp jailbreaket min iPhone 5 og man kopler telefonen til pc/mac, kjører programmet og det gjør alt for deg. Det har igrunn bare blitt enklere og enklere med tiden. Så nå er det ingen unnskyldning at Apple er så låst og at man må være hacker for å forstå jailbreak slik det nærmest var for noen år siden. :)

Og hvis dere lurer, nei Apple liker ikke at man jailbreaker, men man tar selvfølgelig en sikkerthetskopi før man gjør dette og dersom telefonen må sendes inn, gjenoppretter man til denne og vips kan man aldri finne ut at den har vært tuklet med.

EDIT:

Pr i dag bruker både jeg og kona våre Android telefoner som fjernkontroll til en slik boks: Android mini PC, MiniX Neo X5
Noe som er en grunn til at jeg vil ha vanskeligheter med å forlate Android.

Og dette er jo kliss likt Apple TV som du også fint styrer med en iPhone / iPad. :)
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Dag, hvilket program bruker du til jailbreak, hvis det er lov å skrive det på denne siden, og hva oppnår du med det?

Jeg er i grunnen fornøyd med min etterhvert gamle iPhone 4 slik den er, men hvis det er en forbedringsmulighet, så er det jo likevel interessant å vite.
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg brukte evasi0n iOS 6.x Jailbreak - official website of the evad3rs

Jeg har hatt iPhone 5 siden den kom ut og for første gang har jeg ikke jailbreaket, inntil for et par uker siden. For min del gjorde jeg det pga èn app og det er muligheten til å se navn og adresse på innkommende samtaler når man ikke har nummeret lagret. Da iPhone kom første gang, hadde den mange færre muligheter enn nå, noe som gjorde jailbreak mer attraktivt, mens på de nyere versjonene av iOS kan man gjøre en god del endringer selv, derfor har jeg ikke følt det store behovet for å jailbreake.

Ellers finnes det tusenvis av apper som gjør omtrent alt du vil. F.eks å bytte hele designet på telefonen inkl ikoner, man kan få 5-10 ikoner i bredden istedet for 4 som er standard, ha en egendefinert "lockscreen" som kan vise masse forskjellig, og i det hele tatt veldig, veldig mye annet. Hvis det er noe du har lyst til å gjøre, finnes det garantert noen som har tenkt på det før. :p
 
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
Og dette er jo kliss likt Apple TV som du også fint styrer med en iPhone / iPad. :)

Nei det er IKKE likt Apple TV! Dette er en minipc med Android og friheten det gir.
Jeg kan bruke telefoner/nettbrett fra en mengde leverandører. Bare de har Android.
Kan laste ned over 600.000 apps fra Google play. Får oppdatert firmware flere ganger i året.

Og ang. De tingene du nevner du kan gjøre når du jailbreaker en iPhone.
Det kan du gjøre på en Android tlf UTEN å jailbreaker.
Det gjør ikke nødvendigvis Android bedre for alle, men for meg gjør det en stor forskjell.
Jeg slipper å svindle de jeg har kjøpt telefonen av for å ha gyldig garanti!

Jeg sier ikke at Apple lager dårlige produkter.
Men i MINE øyne betaler man mye for lite og Apple bestemmer ofte hva man får lov til og ikke.
Det liker jeg rett og slett ikke!

Men om du er fornøyd med dine Apple produkter, og jeg med mine Android produkter,
så er jo alt helt topp, og alle er happy. IPaden jeg skriver på nå er jeg fornøyd med!
Men bytter til Android når den skal byttes ut en gang i fremtiden :)
 

Steve Cash

Medlem
Er vel ikke krig selv om man diskuterer og utveksler meninger :)

Fanboy-krig er vel mer et humoristisk uttrykk for meningsutvekslinger mellom brukere av Windows og Linux, og de senere årene mellom iPhone/iPad og Android, uten at en skal tolke ordet for bokstavlig.

Kluften: Jeg kan da ikke skjønne at Apple-brukere er mer krigerske enn andre. :confused:

Dette innlegget er forøvrig skrevet på iMac. :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Nei det er IKKE likt Apple TV! Dette er en minipc med Android og friheten det gir.
Jeg kan bruke telefoner/nettbrett fra en mengde leverandører. Bare de har Android.

Joa, det er Android og fungerer med alle Android-enheter, men prinsippet er vel helt likt? Man kopler den til nettverket og tv`en for å vise bilder/videoer på denne. Poengt mitt var bare at det virket som at dette var en viktig grunn for deg til å holde på Android, og da kunne det jo være greit å vite at man får den samme boksen i "Apple-versjon" også. :)
 
Topp