Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Artikkeltyv

picxx

Well-Known Member
500 kroner dekker ikke rettsgebyret engang om du skal stevne noen.
 

pleb

Medlem
Joda, jeg ser den. Kjipt å bli plagiert av - merket det selv på videregående blant annet.

Selv bruker jeg mye tid på den ène siden min, og artiklene blir skrevet på omtrentlig 40 minutter. Med en timepris på rundt 500 kroner, så er det ikke stort mer enn 300 kroner det er snakk om.

Det var mer summen på 25 tusen kroner jeg reagerte på enn at du legger deg oppi at andre plagierer innholdet ditt.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Ser jo at penger burde du ha for tyveriet men jeg må slenge meg på pleb.
25000 er jo en sum jeg ikke hadde betalt. Selv om jeg vet retten hadde vært på eierens side.
Fikk selv en mail en gang av en som jeg hadde "stjelt/lånt" ett toturial av. hadde gjort om alt til norsk men brukte dems bilder. fikk da en mail om at hvis artikkelen ble fjernet innen (dato) så ville en regning på 300$ følge og jeg ville bli saksøkt. Jeg var jo bare 15 da og fjærnet akkuratt den artikkelen Jæveilg fort.

Men nå må jeg jo si at etter å ha skrevet en del lurer jeg jo på om det er en måte å finne ut om noen har stjålet fra meg.. er det noen søke muligheter på dette?
 

metallian

Medlem
Nå var 25 000 en sum Picxx nevnte i forbindelse med en annen sak, bare så det er klart.

Vi har endt på ca 2000 i denne saken (skrev ikke fakturaen selv så vet ikke nøyaktig sum) og det synes jeg er mer enn fair pris :)

Tyveri av bilder er noe jeg og andre som selger bilder opplever jevnlig- vanligvis er da matten ofte sånn:

Pris for bruk-la oss si det er en nettside og artikelbruk- 1250kr
Så legger man til en gang for ulovlig bruk, og en gang for ikke kreditering (denne mangler vanligvis i disse tilfellene.)

Da ender man på 3750,- for et stjålet bilde.
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Men nå må jeg jo si at etter å ha skrevet en del lurer jeg jo på om det er en måte å finne ut om noen har stjålet fra meg.. er det noen søke muligheter på dette?

copyscape.com eller eventuelt google...
 

metallian

Medlem
webartikler.com virker ihvertfall seriøse, etter å ha sendt dem mail med link til original artikkel vil de nå fjerne tyvens, og de gjorde meg oppmerksom på at kontaktinfo er tilgjengelig via forfatterens profil hos Dem.

Slikt er hyggelig i disse "nei JEG kan da ikke ta ansvar for noe som helst" tider ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ang. priser - er kjempeforskjell på hva slags artikkel det er, hvor stor, hvor kjent/flink forfatter osv, og naturligvis tilsvarende for bilder. Så pixxx hadde nok litt uflaks med det bildet sitt, men jeg vet om en fyr som er i en ganske heftig krangel med et firma som har stjålet en lang serie bilder av han og lagt ut på facebook-gruppen sin og som prøver å krangle seg til å slippe å betale. Sannsynligvis ender de opp med en sekssifra regning, men der er det da ganske mange bilder, som heller ikke var ment for salg i det hele tatt, kommersielt bruk (altså reklame i motsetning til redaksjonelt, redaksjonelt har vanligvis en mye lavere prislapp), og han er en ganske flink fotograf
 

Freddy

Medlem
Når jeg leser dette, frister det neste og skrive en del ufattelige gode artikler, bare for og satse på at andre stjeler dem.

En effektiv bli rik i en fei metode :)
 
Topp