Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Begynner å lure på hvor PRO proISP egentlig er..

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Dette skjer ofte.. så slutter siden å virke i noen minutter.

e39ce76dea.png


d0df65a2f5.png

Grønt er bra.
Rødt er ikke bra.

Fant du ut av hvorfor det blir rødt?
 

proisp

Medlem
Dette skjer ofte.. så slutter siden å virke i noen minutter.

e39ce76dea.png


d0df65a2f5.png

Ifølge statistikken benytter du mer I/O på webhotellet enn grensen via har satt for hva som er tillatt. Dette er en grense som er lik for alle webhotell hos oss og gjelder når du har mye skriving/lesing på webhotellet. Dersom du f.eks. har satt opp en cronjob med backup som kjører på et tidspunkt hvor det allerede er mye I/O så kan det f.eks. forårsake det du opplever. Da vil samtlige som forsøker å besøke nettstedet ditt bli begrenset så det stemmer godt med problemet du beskriver.

Vi kan ofte øke disse grensene noe, men du bør først og fremst undersøke om du har satt opp cronjobber på disse tidspunktene som krever mye I/O.

Dersom du ønsker mer informasjon om selve begrensningen, som er en del av CloudLinux sin løsning, så kan du lese mer her:
CloudLinux Documentation

Grensene er i hovedsak satt for å hindre misbruk på serverne.
 

proisp

Medlem
Jeg fikk ikke noe varsel. Jeg er ikke sikker om det er negativt eller ikke at PHP oppdateres uten videre. Det som er sikkert er at mange nettsteder går ned for tiden pga at de siste PHP-versjonene legges inn på servere uten at webhotellene sier ifra til kundene sine.

Vi kan kun snakke for vår egen del, men vi oppdaterer kun standard PHP versjon når det behøves grunnet sikkerhet og da holdes versjonen innen samme minor versjon for nettopp å hindre at man får problemer i forhold til PHP versjon som du nevner. På samtlige av våre servere er det en standard minor versjon av PHP, men man kan alltid velge blant følgende versjoner på samtlige servere når man selv måtte ønske det helt på egenhånd:
- 4.4
- 5.2
- 5.3
- 5.4
- 5.5

Man velger også akkurat de PHP extensions man selv måtte ønske å benytte, samt ini-instillinger. Nye PHP versjon vil også legges til ettersom de blir tilgjengelig og vil også kunne velges på samtlige av vår servere. Selvvalgte PHP versjoner holdes alltid oppdatert til siste tilgjengelig minor versjon.
 
Sist redigert:

proisp

Medlem
Tror det er Better WP Security som lager disse problemene....

Dersom Better WP Security lagrer informasjon om angrep osv. i filer så kan det tenkes. Lagres det i database så er det usannsynlig. Lagres det i filer og ditt nettsted er under brute force angrep så kan det være en sannsynlig årsak. Ønsker du grensen økt noe er det bare å gi beskjed til support og referer gjerne til denne tråden :)
 

Dseller

Medlem
Dersom Better WP Security lagrer informasjon om angrep osv. i filer så kan det tenkes. Lagres det i database så er det usannsynlig. Lagres det i filer og ditt nettsted er under brute force angrep så kan det være en sannsynlig årsak. Ønsker du grensen økt noe er det bare å gi beskjed til support og referer gjerne til denne tråden :)

Tror det går greit, er ikke ofte det skjer.
 

dkoder

Medlem
Bruker ProISP selv, etter en del research og generelt ryddig inntrykk av det selskapet så gikk jeg for deres CloudVPS-løsning. Fornøyd sålangt, bortsett fra den gangen i oktober jeg skulle presentere fremgangen i utviklingen av en nettbutikk for en kunde - massivt DDos angrep lammet siden i flere timer, da lo jeg ganske høyt fordi jeg hadde stressa for å få ting klart for kunden. Ser forøvrig at de har hatt en del nedetid i det siste

https://www.proisp.no/driftsmeldinger/
 

proisp

Medlem
Bruker ProISP selv, etter en del research og generelt ryddig inntrykk av det selskapet så gikk jeg for deres CloudVPS-løsning. Fornøyd sålangt, bortsett fra den gangen i oktober jeg skulle presentere fremgangen i utviklingen av en nettbutikk for en kunde - massivt DDos angrep lammet siden i flere timer, da lo jeg ganske høyt fordi jeg hadde stressa for å få ting klart for kunden. Ser forøvrig at de har hatt en del nedetid i det siste

https://www.proisp.no/driftsmeldinger/

Ja, det var en svært lei situasjon da vi ble DDoSet. Angrepet var så stort at det gikk ut over andre ISPer i området, samt NorCert ble innblandet i saken.

Som du kan se av driftsmeldingene så er de fleste varslet på forhånd og litt driftsforstyrrelser blir det dessverre når man har mer enn 50 hostingservere, selv om vi gjør vårt ytterste for at det skal være minimalt av disse.
 

SYSE

Medlem
Alle kan (og vil) jo ha litt nedetid innimellom. Det som er viktig er egentlig hvor bra det takles, hvor flinke man er til å sende ut info osv.

Det er forskjell på hvor mye nedetid ulike leverandører har, det er forskjell på hvorfor og hvor ofte disse problemene oppstår, og det er forskjell på hvordan de ulike leverandørene håndtererer disse problemene. Det er forskjell på bilmerker, flyselskaper og matbutikker, og det er forskjell på hosting-leverandører :D
 
Topp