Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Best å selge på Finn.no?

maggi

Medlem
Er det noen her som har erfaring med hva som selger mest på Finn.no? Noen spesielle typer produkter som er populære og det blir solgt mye av? Med tanke på f.eks videresalg av produkter.

Hadde vært fint om noen her visste eller har erfart noe? :)
 

picxx

Well-Known Member
Q-tips er ettertraktet vare på finn.no ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
For å oversette det de over prøver å si:

Om noen her hadde visst hva som selger bra og ikke, så hadde de så absolutt ikke fortalt det til noen andre.
 

Web2000

Medlem
Det irriterer meg at nordmenn generelt, og spesielt internett grundere som befinner seg her inne er så jævla hemmelighetsfulle.
Jeg synes det bare er latterlig fordi hvis folk hadde vært flinkere til kunnskapsdeling, samarbeid og partnerskap så hadde resultatene blitt utrolig mye bedre, og inntjeningen adskillig mye høyere for hver enkelt. Synd at ikke flere er av samme oppfatning.

Her er min erfaring over hva som selger bra:

Minnekort til mobiltelefoner og digitalkamera.
Politiradioer, laser/radarvarslere.
Iphone og Iphone tilbehør.
Kosttilskudd.
Hudpleieprodukter, slankepiller osv.
Enkelte typer merkeklær.
Mange typer av nisjeprodukter som f.eks Kite utstyr, ski utstyr, longboards osv..
 

picxx

Well-Known Member
Det irriterer meg at nordmenn generelt, og spesielt internett grundere som befinner seg her inne er så jævla hemmelighetsfulle.
Jeg synes det bare er latterlig fordi hvis folk hadde vært flinkere til kunnskapsdeling, samarbeid og partnerskap så hadde resultatene blitt utrolig mye bedre, og inntjeningen adskillig mye høyere for hver enkelt. Synd at ikke flere er av samme oppfatning.

Helt uenig med deg.
Det forundrer meg at du sitter med denne oppfatningen hvis du har lest noen tråder her inne på webforumet.

Fasiten er i all minnelighet jævla enkel.
Om du er en god selger spiller det null trille hvilket produkt du selger, du vil få solgt det uansett.
Er du derimot en dårlig selger spiller det ikke noen rolle om du sitter med verdens mest lettsolgte produkt..du vil ikke få solgt noe av det uansett.
 

Tonny Kluften

Administrator
Helt enig med Web2000 at mere kan deles uten skade for noen. Men det deles nok en del i kulissene her via PM m.m. Og det er utrolig hva man kan få vite hvis man spør noen direkte via PM osv :)
På den annen side så legger man ikke ut oppskriften på Coca-cola hvis man tjener 1 milliard i året på å bruke den selv. Så det er slik at noe kan deles, noe kan ikke deles.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ikke enig i den Web2000.

Selvfølgelig, tips til markedsføring, søkemotoroptimalisering osv har man ikke noe problem å dele. Men om du visste om en gullåre som ingen andre visste om, hadde du da fortalt alle sammen om den? Selvfølgelig hadde du ikke det. Så om man sitter på noe inside info om noe man tjener bra på deler man det ikke fordi man rett og slett ikke ønsker konkurranse. Før eller siden vil noen kopiere ideen din og du vil tjene mindre penger grunnet økt konkurranse, så da vil du gjerne melke kua så lenge som mulig.

En annen ting til at dette er spesielt i Norge er fordi Norge er et lite land. Sjansen er stor for at naboen får tipset og starter konkurransen akkurat der du holder på da.
 

Web2000

Medlem
Desverre er dette en fullstendig feil antakelse av markedskreftene som nordmenn har.
Konkurranse er veldig sunt, ikke kun for kundene men også for den enkelte aktør.
Så hvis du tror at du sitter på en gullgruve f.eks innenfor en nisje, og har tenkt å melke denne i flere år uten å dele dette med deg, så kan jeg med 110% sikkerhet si at du taper på dette.
Og en enda villere fantasi har du hvis du tror at du alene klarer å mette et globalt marked, uansett hvor liten nisje du har valgt deg ut.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kan du gi noen eksempler på det web2000? Jeg er totalt uenig.

For forbrukeren er det selvfølgelig bra, siden prisen vil gå ned. Om man samarbeider kan det også være bra, siden man blir flere til å selge produktet. For deg som selger alene ser jeg absolutt ingen måter det kan være bra på! Det har alltid vært monopolet som tjener penger..
 
Er enig med majoriteten her. Kan ikke se hva noen kan tjene på å fortelle andre hvordan og hva de tjener penger på. Om man da har et produkt man er alene om og tjener gode penger på - hvordan kan man tjene på at det blir flere om beinet?
 

Christian

Medlem
I en tråd som dette kan jeg se for meg at det er to typer som svarer.
Den første typen er synsere, den andre typen er personer har drevet med salg gjennom Finn.no tidligere, og godt kan dele sine erfaring siden de ikke lengre er i bransjen.
Hvis noen plutselig skyter ut og forteller hva de selger og hva de har testet ut som ikke har fungert osv osv vil jeg bli MEGET overrasket.

Hvis noen her inne som driver med salg har lyst til å legge ut om alt de tjener på så fyr løs, det hadde vært spennende å høre. Hvis Web2000 kan fortelle oss alt om det han selger (hvis han i hele tatt selger noe) og om hvordan vi kan tjene mest mulig på å entre markedet han jobber i, så ville det også vært spennende å høre :)
 

Christian

Medlem
Og en liten edit på meg selv:
Jeg tror sånne tråder kan være veldig bra, ved at man kan diskutere med flere hva som de tror kan fungere/ikke fungere og på den måten finne seg et produkt/produkter å satse på.

Flere hoder tenker ofte bedre enn ett, så man kan alltid få noe konstruktiv ut av slike tråder :)
 
Topp