Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Best å selge på Finn.no?

Web2000

Medlem
Jeg vet utmerket godt hva min oppfordring var, og det var å få folk til å slutte å være så utrolig redde for deres super duper hemmelige forretnings ide som de tror vil gå til grunne hvis naboen får vite om det...
Picxx: Kanskje du skal gå til et patentkontor i umiddelbar fremtid. Kanskje du kan få noen års beskyttelse ifra farlige konkrrenter på noen av dine websider?
Du må jo for guds skyld hindra at noen konkurrenter også kan tjene penger på "din" ide!!!!

Å gud i himmelen, jeg blir flauere og flauere av å være nordmann for hver dag som går!
 

picxx

Well-Known Member
Picxx: Kanskje du skal gå til et patentkontor i umiddelbar fremtid. Kanskje du kan få noen års beskyttelse ifra farlige konkrrenter på noen av dine websider?
Du må jo for guds skyld hindra at noen konkurrenter også kan tjene penger på "din" ide!!!!

Jeg tror fremdeles ikke du har fått med deg hva som diskuteres i denne tråden.
Kanskje du burde gå tilbake, og lese trådstarters innlegg en gang til før du vever deg inn i enda mere tull nå.

Det er stor forskjell på samarbeid, konstruktive tilbakemeldinger og det å be spesifikt om hvilke produkter man kan selge med god prifitt. Og dette er nok ikke kun et norsk fenomen, så om dette er grunnen til at du skjemmes over å være norsk bør du kanskje revurdere.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg tror web2000 har misforstått ordene samarbeid og konkurranse.

To nettsider innen forskjellige nisjer hjelper ut hverandre slik at begge tjener mer: Det er et samarbeid. Det er også lønnsomt for begge parter, all den tid ikke nettsiden deres er konkurrenter.

To personer som selger samme produkter, på samme sted og til samme brukere. Det er konkurranse. Om selgerA selger bedre enn selgerB, for også fortelle selgerB hva han gjør for å selge bedre vil det bety mindre salg for selgerA om selgerB tar i bruk tipsene han får. Dette er da konkurranse og for selgerA vil det ikke være lønnsomt å dele sine tips. Det vil selvfølgelig være det for selgerB (som i dette tilfelle kan være trådstarter).
 

picxx

Well-Known Member
Velkommen til år 2008 og den globaliserte verden. Men for all del, fortsett å lev i bygde Norge med øynene og sikten helt til kommunegrensen.

Så i år 2008, utenfor bygdenorge, forteller man alle sine industrihemmeligheter, for det er jo i virkeligheten det dette er snakk om.
Hvilken del av verden oppholde du deg i da... soria moria.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du forsvarer jo ikke argumentene dine Web2000. Du bare kaster ut en paastand. Sikker paa at du ikke beskriver verden din slik du oensker den skal vaere? Dette er jo igrunn i business verden kjent som business intelligence og er ikke akkurat noe som deles ut i hytt og pine.

.. Men det er vel kanskje det i soria moria!
 

Web2000

Medlem
Kaster jo ikke ut en påstand når jeg i detalj har kommet med eksempler på hva jeg mener.
Eksempelet mitt fra dagligvarebransjen er harde fakta som DERE desverre må svelge. Den økte konkurransen gjorde at det til slutt ble mer penger i kassen hos eierne.

Det andre eksempelet mitt er vel også veldig enkelt å forstå? Dere kaller dette samarbeid og det er jo riktig. Men med en gang disse samarbeidspartene har hjulpet hverandre så blir de også konkurrenter. Selv om de får økt konkurranse, så vil inntjeningen bli større siden deres forretningsområde er blitt større.
 
Topp