Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blir du med på høstens store bloghappening?

Msites Ltd

Livsnyter
Denne høsten skal vi bloggere samles til årets happening! "Blogcamp Oslo 2008" arrangeres helgen 25. og 26. oktober og jeg håper å se alle her på webforumet der!

Programmet er ikke helt klart enda og det arbeides enda med å få alle sponsorene på plass.

Meld deg på i dag og spre ordet om dette eventet!

Link til sak: http://blogcamp.eu/?p=17

Link til påmeldingsskjema :Blogcamp Oslo 2008 | Blogcamp

OBS! Påmeldingen er ikke bindende før du har betalt! Så det er bare å melde seg på for å sikre seg plass med en gang!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ikke for å være negativ her, men det er enkelte ting som gjør at hele konseptet ser lite gjennomtenkt ut:

- Ingen kjente merker/brands står bak eller støtter blogcamp.
- Arrangør omtales som "MillionEuroMan".
- Det finnes ikke et program.
- Nettsiden kjører på en gratis template.
- Det finnes ikke noe program.
- Det er ikke engang opplyst hvor i Oslo det er, bare at det vil være på et fint hotell.
- Det står at det vil bli priser, men ingenting om hva prisene vil bli og hva kriteriene er
- ... eller hvem som skal avgjøre hvem som får hvilke priser.
- Enkelte sider står på norsk, mens andre på engelsk.
- Deltagerprisen er 1800 kroner og alt man vet så langt er at man skal sosialisere. Det kan man gjøre gratis i en park og gå på McDonalds for mat. Husk at det er BLOGGERE du sikter til og ikke bedrifter.
- Ingen informasjon om hotellet det snakkes om.
- Igjen, det er ikke noe program.

Jeg tror du skal være forsiktig med å reklame for mye før du har flesteparten av disse punktene på plass. Du får bare en sjanse hos de fleste..
 

Niclas

New Member
Dette virker interessant, jeg melder meg på asap. Gleder meg til å lese mer om innholdet senere. Jeg tar jo ikke akkurat noen sjanse siden påmeldingen ikke er bindende.
 

Msites Ltd

Livsnyter
@Kenneth:
- Inititivtaker er bloggeren MillionEuroMan - Bjørn Kenneth Muggerud, noe som står i teksten om du har lest den.
- Programmet er ikke klart, men vi jobber på det.
- at siden kjører på en gratis template ser jeg rett og slett ikke som noe poeng....
- Oslo er ganske presist det vel! Og, hotellene vi arbeider med er knallfine! Mer info om hotellet kommer i løpet av en dag eller to.
- Hvilke priser på prisutdelingen kan vel ikke være altavgjørende på nåværende tidspunkt om du skal med eller ei.
- I og med BLOGCAMP kommer til å arrangere events, konferanser etc i flere land er "about" siden på engelsk. Du vil nok oppleve flere forskjellige språk på nettstedet som tiden skrider frem da det er mest naturlig å skrive lokale arrangementer på morsmålet.
- De 1800 dekker mer enn sosialisering hvis du leste hva som stod. Vet ikke om det er prisen du synes er høy - men, da kan jeg avkrefte det med en gang og si at den er lav..

Et initiativ som dette bør støttes og ikke drepes! Det er ingen bindende påmelding pr i dag og program/hotell ligger klart ved betaling....
Jeg er sikker på at alle med litt seriøs interesse i bloggingen og med ønske om å bevege seg i spesielt den kommersielle delen av web-samfunnet vil finne selve konferansen og det kommende programmet interessant.

Støtt opp om arrangementet, sikre deg en plass i dag og så sees vi til et knallgodt arrangement.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hadde jeg kunnet fly hadde jeg kommet, men flyskrekken gjør det umulig pr idag. Likevel, vurderer flyskrekk-kurs - så kanskje jeg klarer å komme neste år.

Derfor: kan dere ikke lage en video fra dette som jeg kan se på og så liksom få med meg litt hva som skjedde? Dere kan jo gjerne ta litt for videoen om dere føler for det.

Sier ifra nå siden jeg vet at ting må planlegges, og dette med videokamera er jo ikke så enkelt som det høres ut som. Det er mitt ønske iallefall at dere legger ut foredrag, utdelinger og slikt på webben når det er over.

En live-overføring hadde jo selvsagt vært det beste, men video er bra.
 

picxx

Well-Known Member
Dette høres ut som et bra tiltak, og ettersom jeg kommer til norge i oktober kan det være en liten mulighet til at jeg får til og delta, men "time will show".

Lykke til med arrangementet Msites, og om du på noen måte trenger hjelp eller noe annonsering for dette er det bare å si ifra :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg prøver selvfølgelig ikke å drepe noe som helst, bare påpeker ting du bør få rede på før du går utenfor Webforumet med reklame. Det er selvfølgelig en stor gladnyhet om man får et mer seriøst bloggmiljø i Norge og spesielt om bloggere for opp øynene for at dem kan tjene penger og media får opp øynene for at det er penger i bloggannonsering. Flott tiltak, selvfølgelig.

Men jeg regner med du vet hvor viktig førsteinntrykket er. Du selger jo et produkt og da er det viktig å få bloggerene til å føle seg trygge før dem bruker en såpass stor sum som 1800. Da må dem få valuta for pengene. Bloggere som bor utenfor Oslo må jo opp i 2000 kroner + reiseavgifter.

Ang MillionEuroMan synes jeg heller det bør arrangeres av "Bjørn Kenneth Muggerud" eller et firma. MillionEuroMan blir for anonymt.
 

sta

Medlem
Sier ifra nå siden jeg vet at ting må planlegges, og dette med videokamera er jo ikke så enkelt som det høres ut som. Det er mitt ønske iallefall at dere legger ut foredrag, utdelinger og slikt på webben når det er over.

En live-overføring hadde jo selvsagt vært det beste, men video er bra.


Støtter dette. Tilgang til nedlastning av videoopptak av de ulike sesjonene i ettertid hadde vært bra. Dette kan jo gjøres gratis for deltakere på konferensen mens andre må betale litt for å få tilgang.

Lykke til med konferensen, dette tror jeg kan bli veldig bra.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Jeg prøver selvfølgelig ikke å drepe noe som helst, bare påpeker ting du bør få rede på før du går utenfor Webforumet med reklame. Det er selvfølgelig en stor gladnyhet om man får et mer seriøst bloggmiljø i Norge og spesielt om bloggere for opp øynene for at dem kan tjene penger og media får opp øynene for at det er penger i bloggannonsering. Flott tiltak, selvfølgelig.

Men jeg regner med du vet hvor viktig førsteinntrykket er. Du selger jo et produkt og da er det viktig å få bloggerene til å føle seg trygge før dem bruker en såpass stor sum som 1800. Da må dem få valuta for pengene. Bloggere som bor utenfor Oslo må jo opp i 2000 kroner + reiseavgifter.

Ang MillionEuroMan synes jeg heller det bør arrangeres av "Bjørn Kenneth Muggerud" eller et firma. MillionEuroMan blir for anonymt.

Dine possitive viberasjoner kjenner jeg når helt opp til Nord-Norge!

peterandrej: Du kan få plass i kofferten min..
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg prøver selvfølgelig ikke å drepe noe som helst, bare påpeker ting du bør få rede på før du går utenfor Webforumet med reklame. Det er selvfølgelig en stor gladnyhet om man får et mer seriøst bloggmiljø i Norge og spesielt om bloggere for opp øynene for at dem kan tjene penger og media får opp øynene for at det er penger i bloggannonsering. Flott tiltak, selvfølgelig.

Men jeg regner med du vet hvor viktig førsteinntrykket er. Du selger jo et produkt og da er det viktig å få bloggerene til å føle seg trygge før dem bruker en såpass stor sum som 1800. Da må dem få valuta for pengene. Bloggere som bor utenfor Oslo må jo opp i 2000 kroner + reiseavgifter.

Ang MillionEuroMan synes jeg heller det bør arrangeres av "Bjørn Kenneth Muggerud" eller et firma. MillionEuroMan blir for anonymt.

Det er alltid en utfordring å starte opp et slikt arrangement og ting blir dessverre litt slik som nå første gangen - neste år derimot bør man forvente at mer er klart på forhånd, for da har vi bevist at man kan gjennomføre et slikt arrangement.
Men, det er et skrikende behov for en arena hvor bloggere kan møtes og vi håper at vi her kan samle de som har et seriøst ønske om å bli tatt på alvor som blogger - kommersiell eller ei!
At de deltakende skal få valuta for pengene er helt sikkert og derfor har vi heller ikke gjort det til en bindende påmelding nå i første omgang. Men, det er viktig at vi raskt får respons fra bloggerne om at de kan være interessert i å bruke 1800,- på et slikt arrangement! For hvis ikke man får deltakere er det jo vanskelig å arrangere en konferanse!
 

Ståle

Medlem
...Og det fikk meg til å tenke på et spørsmål;

Kanskje et dumt et, men er dette kun beregnet på den typiske bloggeren, eller kan vi som har litt mer "standard" nettsider delta også? Mulig dette blir besvart når programmet dukker opp. :)
 
Topp