Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bruker alle her Wordpress eller Joomla?

Sadie

Medlem
research er bra, men for en kunde spiller det lite rolle om en side har noen fancy funksjoner f.ex. wp ikke har, eller en eller annen rar grunn til at det er "bedre" enn wp, hvis det plutselig f.ex. slutter å komme oppdateringer som tetter sikkerhetshull osv, det er store bugs pga software som egentlig er (eller burde ha vært) i beta, sidene er ustabile e.l.

Forstår hva du mener, men jeg synes WP har blitt til en greie hvor tankegangen er at "one size fits all" tankegang. Noe jeg ikke synes stemmer. Ellers så liker jeg ikke å bruke gratisløsninger hvis tanken bak er å tjene penger. Min filosofi er mer av typen at alle bør få betalt. Også de som utvikler software. ;)
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Forstår hva du mener, men jeg synes WP har blitt til en greie hvor tankegangen er at "one size fits all" tankegang. Noe jeg ikke synes stemmer.

Men, som noen prøvde tidligere, så spør jeg også: Nevnt et alternativ som du, som gjør mye research, mener er bedre enn WP, Joomla eller Drupal og som blir oppdatert ofte.

"men jeg synes WP har blitt til en greie hvor tankegangen er at "one size fits all" tankegang. Noe jeg ikke synes stemmer"

- Hva mener du egentlig med dette? Bare fordi "alle" bruker et CMS så er det noe galt med tankegangen til folk?

Jeg vil tro at Wordpress velges for de som ikke er flinke nok i programmering og design til å sette opp noe selv, men som har lite-litt peiling til å gjøre små endringer her og der.
 

Sadie

Medlem
Men, som noen prøvde tidligere, så spør jeg også: Nevnt et alternativ som du, som gjør mye research, mener er bedre enn WP, Joomla eller Drupal og som blir oppdatert ofte.

Hvis du trenger CMS er Expression Engine et brilliant alternative.

Tony J; skrev:
jeg synes WP har blitt til en greie hvor tankegangen er at "one size fits all" tankegang. Noe jeg ikke synes stemmer"

- Hva mener du egentlig med dette? Bare fordi "alle" bruker et CMS så er det noe galt med tankegangen til folk?

Vel, for å ta utgangspunkt i meg selv så er WP utelukket pga jeg trenger ikke et CMS, jeg trenger enkel software med få valg pga jeg gidder ikke å bruke tid på å rote rundt i dashbordet etter widgets, themes og plugins, det blir som å skyte spurv med elefantrifle. Derfor leita jeg etter software som passet mine behov i stedet for å vøre lat, sånn at jeg slapp det der.

Jeg planlegger også å legge ut bildene mine etterhvert, og da vil jeg prøve ut den før nevnte Koken, jeg kunne naturligvis valgt WP/Joomla, men jeg er ikke interessert i tvike opp softwaren for å få det til å fungere, jeg vil bruke minst mulig tid innefor panelet, sånn at jeg kan konsentrere meg om det jeg vil ut på nett for.

Trenger jeg en dag et CMS skal jeg naturligvis vurdere WP, men siden jeg fant softwaren bloated allerede i 2010, så vil jeg gi noe annet en sjanse, som f.eks leeflets, siden jeg har stor sans for Jason Schullers softwarefilosofi.

vil tro at Wordpress velges for de som ikke er flinke nok i programmering og design til å sette opp noe selv, men som har lite-litt peiling til å gjøre små endringer her og der.

De velger det fordi de ikke blir anbefalt noe annet fordi folk som jobber med det her ikke er interessert i å oppdatere sin viten om hva som er der ute av publiseringssoftware for nett, er min teori.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Forstår hva du mener, men jeg synes WP har blitt til en greie hvor tankegangen er at "one size fits all" tankegang. Noe jeg ikke synes stemmer. Ellers så liker jeg ikke å bruke gratisløsninger hvis tanken bak er å tjene penger. Min filosofi er mer av typen at alle bør få betalt. Også de som utvikler software. ;)

Tja... ut av pakka passer det jo egentlig ikke til alle. Det må tilpasninger til, enten man gjør disse ved hjelp av plugins eller koder selv, og det er egentlig der styrken til wordpress ligger - det er både vanvittig fleksibelt, og det er relativt ENKELT å gjøre veldig mye rart.

Ser ikke noe problem med å bruke f.ex. wordpress til å tjene penger, selv om selve grunnpakka er gratis. Det man tar betalt for er jo ikke den, det man tar betalt for er tiden man bruker på oppsett/tilpasninger, altså jobben man gjør. Såvidt jeg har skjønt lever ikke akkurat Automattic-folka på luft og kjærlighet, selv om de lar deg laste ned wordpress gratis og gjøre nesten hva du vil med det. Det de tjener penger på er i bunn og grunn akkurat det samme som f.ex. meg og mange andre her inne, å tilpasse løsninger for firmaer som vil ha noe litt annerledes enn standardoppsettet, og andre tilknyttede tjenester. Dette har jo Automattic selv sagt mange ganger at de oppfordrer til, så da ser jeg virkelig ikke problemet.
 

zapotek

Medlem
Vel, for å ta utgangspunkt i meg selv så er WP utelukket pga jeg trenger ikke et CMS, jeg trenger enkel software med få valg pga jeg gidder ikke å bruke tid på å rote rundt i dashbordet etter widgets, themes og plugins, det blir som å skyte spurv med elefantrifle. Derfor leita jeg etter software som passet mine behov i stedet for å vøre lat, sånn at jeg slapp det der.

1. Du trenger ikke å installere noen plugins.
2. Du kan bruke standardthemet som følger med.

Problem solved.
 

Sadie

Medlem
Tja... ut av pakka passer det jo egentlig ikke til alle. Det må tilpasninger til, enten man gjør disse ved hjelp av plugins eller koder selv, og det er egentlig der styrken til wordpress ligger - det er både vanvittig fleksibelt, og det er relativt ENKELT å gjøre veldig mye rart.

Like presis mitt poeng. Man må tilpasse og tilpasse og bruke tid på det. Noe mange ut av oss ikke er interessert i.

1. Du trenger ikke å installere noen plugins.
2. Du kan bruke standardthemet som følger med.

Problem solved.

Nei.
 

Sadie

Medlem
Men altså gutter, alt jeg vil er å ha en diskusjon om fenomenet og ikke på noe som helst vis dytte andre løsninger enn hva de selv ønsker og trenger ned gjennom halsen deres.
 

zapotek

Medlem
Men altså gutter, alt jeg vil er å ha en diskusjon om fenomenet og ikke på noe som helst vis dytte andre løsninger enn hva de selv ønsker og trenger ned gjennom halsen deres.

Hehe greia er at vi ikke forstår hva du er på jakt etter.

Du skal ha noe som ikke trenger tilpasning? Men WP uten tilpasning vil du ikke ha? Med andre ord, er det en bloggplattform med et standardtheme som passer deg som hånd i hanske det du vil ha?
 

Sadie

Medlem
Hehe greia er at vi ikke forstår hva du er på jakt etter.

Du skal ha noe som ikke trenger tilpasning? Men WP uten tilpasning vil du ikke ha? Med andre ord, er det en bloggplattform med et standardtheme som passer deg som hånd i hanske det du vil ha?

Du leste mitt HI, gjorde du ikke?
Det her handler ikke om meg, siden jeg har gjort research og valgt for meg.
 
A

aabbcc

Guest
Fenomenet at folk bruker de største og mest brukte løsningene for websideutvikling er vel det samme fenomenet man ser i mange andre aspekter. Anerkjennelse, trygghet og kjennskap fører til at man foretrekker de store leverandørene/løsningene.

Selv har jeg brukt både wordpress og drupal, samt et par andre mindre løsninger, der hvor det har vært ønsket fra andre samarbeidspartnere/kunder. Men skal jeg lage en egen nettside foretrekker jeg ofte de store kjente - wordpress og drupal. Det er primært fordi:
1. Jeg kjenner de systemene.
2. Jeg vet at det er mange andre som kjenner de, så jeg kan enkelt sette ut jobb til andre om det er nødvendig.
3. Mange brukere minsker sannsynligheten for at systemet skal bli borte om et par år (abandonware som du kalte det).

At de mest bruke cms'ene også har flest plugins ol trekker selvsagt heller ikke ned.

Det samme gjelder ved innkjøp av andre tjenester/leverandører. Jeg vil ha løsninger som tilbyr trygghet over tid. Jeg bruker for eksempel microsoft word, ikke fordi det nødvendigvis er så fantastisk bra, men av de ovennevnte grunner.

aabbcc
 
Topp