Bruker nordmenn Google eller Kvasir?

En tråd i 'Google' startet av Stoppet, 20 Jan 2015.

1. Stoppet Banned

Noen som vet hvordan nordmenns vaner er i forhold til bruk av Kvasier og Google? Hvor stor andel bruker Kvasir og hvor stor andel bruker Google?
    Eventuelt noen som har lengker til nyttig informasjon rundt dette temaet?

2. Rismoen Medlem

Hva er Kvasir?

Neida, mener å huske at de hadde rundt 1.5%... Det var i hvert fall ikke store greiene.

3. xdex

xdex Medlem

Tror alle bruker startsiden.no :) neida.. Google er nok en overlegen vinner her. Er vel flere som bruker bing også.

4. NordicIQ Medlem

Leste et sted at google står for 94% av alle søk i Norge - Litt usikker på hvor det var.
    Kvasir var rundt 3-4% og Bing 2-3% eller noe sånn... Resten var uspesifisert

5. zapotek

zapotek Medlem

Når Kvasir i tillegg henter søkeresultatene sin fra - nettopp Google, så er det ingen tvil....

6. NordicIQ Medlem

Korrekt Zapotek - Kvasir filtrere resultatene, så det bare er norske resultater (Eller forsøker)
    Kvasir har et eldre publikum - Snitt alderen er vel over 35 tenker jeg...

7. Marius_J

Marius_J Certified Ethical Hacker

Vet at Kvasir er startsiden på eldre sentret her nede hvertfall.

8. rune69

rune69 Gjerrigknarken sjøl Forumleder

Wow, over 35 = eldre publikum. Yup, jeg er sikkert over dobbelt så gammel som mange av dere andre her inne (45).

9. Msites Ltd

Msites Ltd Livsnyter

Tenk hvor gamle vi er tilsammen da rune69..... Vi er skikkelig eldgamle. Jeg når forøvrig akkurat tilbake til kontorpulten etter å ha åpnet butikken før jeg må starte på veien til døren for å lukke butikken ;-)

zapotek og rune69 liker dette.
  10. rune69

rune69 Gjerrigknarken sjøl Forumleder

Jeg er så glad for at jobben min medfører mye sitting - alt er så sliiiitsomt!

11. zapotek

zapotek Medlem

Om Doro bare hadde visst hvilken gullgruve det hadde vært å laget en søkemotor med ekstra stor skrift til alle disse gamle over 35...

Steve Cash, rune69 og Rismoen liker dette.
  12. NordicIQ Medlem

Nå er jeg jo ikke selv i 20erne, er er noen år siden jeg var det (Er selv 34) men sett ut fra den vanlige nettbruker, så er 35+ et eldre segment :)

Informasjonen er interessant alt etter hvilken type nettside en driver med - F.eks test-deg har fine resultater fra Kvasir, men det er ikke noe som vi trenger å optimere imot, da vi i forvegen optimere mot google, og kvasir får resultater derfra.

13. Msites Ltd

Msites Ltd Livsnyter

Vurderer forøvrig å skifte ut min 386 maskin og Altavista som søkemotor med noe mer moderne......har har hørt noe om epler og pads og slikt......trodde det var frukt og sånne sminkefjernergreier de snakket om først, men tok endelig motet til å spørre min sønn på 16 hva det var og fikk det nøye forklart gjennom hele juleferien.

zapotek og Marius_J liker dette.
  14. Marius_J

Marius_J Certified Ethical Hacker

Forest gump invisterte jo i noe frukt greier med et eple det var spist en liten bit av.

Ser ikke ut som google skal dø ut med første heller, selv om det er spådd at det skal dø ut, har prøvd Bing og Yahoo mange ganger, men jeg finner jo aldri det jeg ser etter. Da er det liten vits spør du meg

15. zapotek

zapotek Medlem

Epler og pads? Da må du ha hørt feil, det er 486 som er tingen nå! Personlig vurderer jeg å øke rammen i 486'en min fra 4 til 8 MB. Det burde holde en stund!!!

Del denne siden