Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CarbonCopyPro

Men det ser ut som dere vet for lite til å uttale dere så sikkert. Jeg synes det er bra dere spør, men hvorfor så negative når dere ikke har mer informasjon om selskapet og produktene?
Jeg kan svare bare for meg selv, men det jeg var negativ til her var nettopp det at jeg ikke hadde mer informasjon om selskapet og produktene. Føles som om jeg har sett utrolig mange kampanjesider for CCP nå (jeg bruker de fæle oransje knappene for å gjenkjenne dette som CCP), og ingen av dem har inneholdt noen informasjon om hva CCP egentlig er eller hva slags produkter det er snakk om.

For å bruke carboncopypro.no som eksempel:
  • Øverst er det en slags videopresentasjon. Den hopper jeg glatt over fordi den nekter å presentere ting i et greit tempo. Kan hende at det er noe interessant på slutten av den videoen, men så lenge hele poenget med videoen er å holde meg på pinebenken helt til slutten av filmen og ikke gi meg noe nyttig informasjon før det (nei, jeg opplever ikke den informasjonen der som nyttig), egner den seg ikke for et Internett der de fleste ser på nettsiden i et par sekunder før de går igjen. Jeg er en av disse fleste.
  • Heisann, her ser det jo faktisk ut som om det står litt informasjon: «Vil du at vi skal vise deg hvordan du kan: [fire tilsynelatende nyttige punkter] Vi i Team Norway gir deg full opplæring, også på Norsk!» Ok, så dette handler om opplæring? Dette er en businesskole? Eller?
  • «Dette er suksessfaktoren til at vi faktisk er ledende innen dette business konseptet!» [sic] Uh, hvilket businesskonsept? Opplæring? Er dette Team Norway som jeg aldri har hørt om Norges ledende businesskole, eller er det et annet konsept det er snakk om? Jeg gikk ut fra at en del universiteter og høgskoler logisk sett burde være større, og de har også opplæringen på norsk, så om DET er suksessfaktoren kan jeg vel like godt velge BI i stedet for CCP? Eller?
  • «Vi hjelper hverandre til å lykkes, her er det ingen "Ego" reise. Vi står sammen og lykkes sammen!» Hva betyr det? Skal jeg ta næringslivsutdanning bare for å kunne hjelpe mine medstudenter å lykkes? Nå høres det mindre ut som et utdanningsprogram og mer ut som en sekt.
  • «Her som alle andre seriøse selskaper, så kommer ingenting av seg selv! Og du må jobbe for din "Lønn", men er du villig til å lære og følge de instruksene som blir gitt på NORSK, så vil du lykkes!» Uh... Nå ble jeg usikker. Dersom dette var næringslivsutdanning, hadde det ikke gitt mening at dette skulle gi lønn. Der pleier pengene å gå den andre veien. Er det snakk om næringslivsutdanning med en betalt praksisplass et sted? Eller er dette bare en dårlig formulert stillingsutlysningstekst? Ok... Isåfall er det første gang jeg ser en bedrift som bruker hele forsiden til en stor «Stilling ledig»-tekst mens de ikke skriver et ord om hva de faktisk driver med. Og hvorfor står "Lønn" i anførselstegn?
  • «Selv om du ikke har noen forkunnskaper innen Online Marketing, så vil du bli lært opp step by step.» Ok... så dere vil at jeg skal jobbe for dere med online markedsføring? Og dere gir opplæring i det? Så bra. Går ut fra at vilkårene er de samme som i alle andre jobber jeg har hatt, da, at jeg får lønn under opplæring og at jobben dekker alle utgifter til å lære meg opp?
  • «Så er det ikke spennende å kunne se hva vi har å tilby?» Jo. Fortell meg hva dere har å tilby. Scrolle, scrolle... Huh, ja men så si hva dere har å tilby, da.
  • Tror jeg er litt trøtt, jeg kunne sverge på at det fotografiet forestilte en kritthvit skalla albino som gav cunnulingus. Det var visst en hatt.
  • «Vi tilbyr deg: - Ingen personlige salg! - Fullautomatisert system! - Systemet arbeider for deg 24/7! - Ingen forkunnskaper trengs!» Uh, jeg skjønner ingenting. Betyr dette at det er et system som skal gjøre all jobben? Så hvorfor trenger dere meg, kan dere ikke bare sette opp systemet til å tjene masse penger for dere? Og hvorfor understreke så ofte at ingen forkunnskaper trengs? De fleste stillingsannonser pleier vel å ha med «Ønskede kvalifikasjoner», her får man nesten inntrykk av at de ønsker at jeg skal være lavt utdannet og ha lite arbeidserfaring ...
  • «Du har ingenting å tape, bare alt å vinne!» Det sier meg ingenting om hva dette egentlig handler om, men det forteller meg i det minste at dersom jeg var i tvil, slipper jeg å betale noe som helst for dette. Godt å vite.
  • «Fyll ut formen under her, og se om dette er noe for deg? Alle er hjertelig velkommne til å ta del i Team Norway» Nei takk, jeg vil gjerne lese litt mer om dette først. Eh... hvor står det hva jobben går ut på? Hvor står det hvem dette Team Norway som jeg skal jobbe for egentlig er? Hvem er det egentlig jeg skal jobbe for -- «Team Norway» finnes ikke i Brønnøysundregistrene, så de er åpenbart bare en underavdeling av det faktiske selskapet, hva heter det? Går ut fra at det er Carboncopypro, som heller ikke står i Brønnøysundregistrene, så da er det vel snakk om et utenlandsk foretak, men hvilket land? Hva går egentlig jobben ut på? Online markedsføring, men hva slags arbeidsoppgaver innebærer dette? Og hva er det jeg skal markedsføre? Hvorfor står ikke denne informasjonen noe sted?
  • Oi, her nede var det disclaimere og sånt. De svarer på noen av spørsmålene, blant annet får jeg vite at selskapet holder til i Brooklyn. Men dette må da være feil... Dette er åpenbart rettet mot kunder som ønsker å kjøpe noe av selskapet og ikke mot folk som ønsker å søke jobb der? Og når det til og med står at «Du har ingenting å tape» må jo det bety at dette ikke koster noe?

... og dette er den BESTE CCP-nettsiden jeg har vært borti. De fleste andre CCP-nettsider jeg har sett har ingen informasjon i det hele tatt. Jeg har også vært borti sider hvor det står «Jeg gidder ikke å svare på henvendelser om dette dersom du ikke er seriøs, så du må betale 300 kroner først». Hva? Hvorfor skal jeg betale for noe så elementært som å få vite hva dette egentlig går ut på?

Jeg hadde vært mye mer positiv til dette dersom jeg hadde kommet over en CCP-nettside hvor man hadde hatt en stor side med «Om CCP» og en stor side med «Om våre produkter», og ikke bare «OIOIOIOIOIOIBLIRIKBLIRIKBLIRIK». Hadde Bodils presentasjon av konseptet stått på landingssiden, hadde jeg umiddelbart vært langt mer positiv til dette. Ikke at det hadde gjort så stor forskjell, da jeg allerede har en jobb jeg trives godt i og ikke er på jakt etter en ny for tiden, men jeg kan ikke skjønne at man skal kunne trekke særlig mange på å være så hemmelighetsfull rundt hva dette egentlig går ut på.

Har lest mange tekster om carbon copy pro nå....

KAN NOEN I HELVETTE FORTELLE MEG HVA DET ER MAN FAKTISK SELGER?

Såvidt jeg har skjønt selger man opplæring i online markedsføring. Eller, for å si det på en annen måte: Man selger Carbon Copy Pro.
 

oddbjoro

Medlem
[*] Øverst er det en slags videopresentasjon. Den hopper jeg glatt over fordi den nekter å presentere ting i et greit tempo. Kan hende at det er noe interessant på slutten av den videoen, men så lenge hele poenget med videoen er å holde meg på pinebenken helt til slutten av filmen og ikke gi meg noe nyttig informasjon før det (nei, jeg opplever ikke den informasjonen der som nyttig), egner den seg ikke for et Internett der de fleste ser på nettsiden i et par sekunder før de går igjen. Jeg er en av disse fleste.



Tok meg faktisk tid til å se hele filmen jeg, og kan trøste deg med at du ikke gikk glipp av noe..
Hele videoen minnet egentlig om en eller annen amerikansk tv-shop...uten pris på produktet eller å si hva produktet egentlig går ut på.
 

picxx

Well-Known Member
KAN NOEN I HELVETTE FORTELLE MEG HVA DET ER MAN FAKTISK SELGER?

1 : Du selger muligheten til å selge ccp videre.
2: Du lærr hvordan man selger ccp videre....for det må du betale 750 kroner i måneden.
3: drit i begge ovenstående og heller ta ett søk på webforumet
4: her gir vi ut samme info, pluss mye mere, helt uten kostnad for deg.
5: om du absolutt vil betale noe.... send meg en pm, så skal jeg sende over kontonummer.
 

picxx

Well-Known Member
Såvidt jeg har skjønt selger man opplæring i online markedsføring. Eller, for å si det på en annen måte: Man selger Carbon Copy Pro.

Igjen... ville du betalt 2000 kroner for et kurs for å selge støvsugere?

Kurset dere selger har jeg lestr gjennom.
Jeg har sett gjennom alle videopres. dere har.
Har betalt fra første dag.
Likevel tjener jeg ikke en krone.... hvorfor ikke?

De på Kirby sa jeg måtte selge for å tjene noe..dere sa jeg bare måtte bli medlem...
på tide med anmeldelse?
 

skogtrollet

Medlem
Okey så man lærer å markedsføre produkter på nett. Burde det ikke da ha florert med nettsider som prøver å selge carboncopypro? Jeg har bare sett noen titalls norske.
 

bodil

Medlem
CCPro

Hei ,
Jeg vet ikke om det er så mye vits å prøve å forklare dettte. rett og slett fordi jeg forstår at folk her er negative til MLM og andre forretnings former som ikke er tradisjonell virksomhet. Jeg er da av en annen oppfatning, og har kanskje ikke noe her å gjøre. Men skal prøve en gang til.
CCPRo er et produkt hvor folk kan lære å markedsføre på nettet, samme hvilken forretning du har. De lærer deg PPC, bruke twitter, bruke artikkeler, email...osv.. Du kan sikkert lære mye av det samme andre steder. Jeg vet ikke. Men her får man det iallefall på et sted. mange forskjellige folk kommer dit med online conferanser. I tillegg forklarer de hvordan du foreksempel bruker wordpress, autorespondere etc.. Dere er tydeligvis gode på teknikken på data, men det er jo ikke alle folk. Noen kan trenge opplæring sånn som jeg. Så coacher de og lærer opp noe på forretnings psykologi, noe av det er sikkert litt mye amerikansk for mange nordmenn, men mye er bra. Det er ikke bare en boks med et par bøker og Cder, men så og si daglige online opplæring.

Men selvfølgelig jeg liker jo MLM også, selv om jeg vet det ikke er så lett å tjene penger. Men jeg mener det er ok folk tjener penger på mange vis, også ved og selge produkter mot provisjon. Det gjøres jo i andre sammenheng også, Som f.eks. forsikringsbransjen, telefon selgere ikke minst. Når det sistnevnte er lov i Norge skulle iallefall MLM og andre konsept være lov! :)

Man kan altså selge CCpro produktet , selskapet tar 400$ for det og du får 150 til 200 $ på salget.
Jeg mener derimot ikke at man skal juge for folk, og jegkan kanskje være enig i at den første betalingen kunne de latt være. Nå har de valgt det slik, og man kan jo bare la være og se nærmere på det. Ingen prøver å få deg til det dersom du ikke er interessert. Er du interessert er det vel greit nok... jeg synes det da. jeg betaler for så mye rart, ukeblader, en kino...parkere bilen..noe er ok å betale for andre ting ikke. Så det blir bare et valg om man synes det er greit. Det er ikke så mange kronene for en nordmann. Men det er slik jeg ser det og jeg vet mange passer veldig godt på pengene sine..så det er greit nok, Men dersom du gjør det så bare ikke bry deg mer om dette. Det er ikke noe for deg da.

Du betaler 149$ hver måned så lenge du vil ha dette systemet. men du slutter når du vil.
Det er ikke lett å drive en forretning og appsolutt ikke online. MLM ere har jo stort sett tapt penger så hvorfor ikke la dem lære bedre markedsføring for produkter og forretningsmuligheter. Men også til andre selskaper.

Håper det hjelper litt med denne infoen. CCPro er ikke noe hemmelig slik jeg ser det, Men litt amerikansk hvor folk er mer opptatt av nyheter, hvor de ikke er så nøye på detaljene osv..tror det er rett og slett markedsførings metoden deres som ikke passer helt i Norge.
Men produktet er iallefall ok synes jeg. men det er min mening.
Jeg har en lang vei å gå for å lære litt markedsføring som kan fungere og ikke er altfor teknisk. Og jeg mener det skal være plass for andre enn dere speialster her. Så jeg håper jeg kan få lov å fortsette med det og også vise det til andre som er interessert.

Hva driver dere med selv ettersom dere er online, men fyrer så opp angående slike selskaper, hadde vært interessant å høre :)

Og bare for å ha sagt det jeg er ikke i team Norway, så jeg er ikke en representant for dem.

Bodil
 
CCPRo er et produkt hvor folk kan lære å markedsføre på nettet, samme hvilken forretning du har. De lærer deg PPC, bruke twitter, bruke artikkeler, email...osv.. Du kan sikkert lære mye av det samme andre steder. Jeg vet ikke. Men her får man det iallefall på et sted. mange forskjellige folk kommer dit med online conferanser. I tillegg forklarer de hvordan du foreksempel bruker wordpress, autorespondere etc.. Dere er tydeligvis gode på teknikken på data, men det er jo ikke alle folk. Noen kan trenge opplæring sånn som jeg. Så coacher de og lærer opp noe på forretnings psykologi, noe av det er sikkert litt mye amerikansk for mange nordmenn, men mye er bra. Det er ikke bare en boks med et par bøker og Cder, men så og si daglige online opplæring.
Supert! Høres ut som et godt tiltak, og det er absolutt ingenting galt med å tilby slikt -- eller med å ta betalt for det. Har flere ganger vurdert å ta kurs i slike ting selv. Men hvorfor ikke si dette i markedsføringen sin? Hvorfor ikke fortelle rett ut hva det faktisk er man tilbyr? Hvorfor ikke annonsere med at CCPro er opplæring i online markedsføring, i stedet for å komme med svevende fraser om hva slags livsstil det er mulig å ha?

Men selvfølgelig jeg liker jo MLM også, selv om jeg vet det ikke er så lett å tjene penger. Men jeg mener det er ok folk tjener penger på mange vis, også ved og selge produkter mot provisjon. Det gjøres jo i andre sammenheng også, Som f.eks. forsikringsbransjen, telefon selgere ikke minst. Når det sistnevnte er lov i Norge skulle iallefall MLM og andre konsept være lov! :)
Jada, MLM er fullt lovlig, og å selge produkter mot provisjon er fullt lovlig. Jeg tror at det folk reagerer på her, er at produktet hysjes ned i så stor grad at man lett får det inntrykket at å selge CCPro er synonymt med å selge luft. Har fortsatt ikke sett en CCP-nettside som legger vekt på at «Vi tilbyr opplæring i online markedsføring, og du får også mulighet til å videreselge opplæringspakken vår mot provisjon». I stedet for er det «Jobb hjemmefra! Bli millionær! Systemet gjør hele jobben for deg!» Da blir man fort sittende igjen og tenke at hva produktet er, er knekkende likegyldig, og at man like godt kunne selge blåbær til tusen dollar stykket (med det salgsargumentet at alle som kjøper et kirsebær samtidig får en lisens til å plukke sine egne blåbær og selge disse for tusen dollar stykket i det samme systemet). Og dersom det hadde vært tilfelle, hadde ikke CCP handlet om å lære online markedsføring. Da hadde CCP handlet om hvem det er som klarer å finne flest idioter som de klarer å selge ting til.

Man kan altså selge CCpro produktet , selskapet tar 400$ for det og du får 150 til 200 $ på salget.
Eh, out of curiosity, hvorfor skriver da carboncopypro.no «Ingen personlige salg!» med store bokstaver? All markedsføring av CCP gir inntrykk av at her trenger du ikke å selge noe som helst.

Jeg mener derimot ikke at man skal juge for folk, og jegkan kanskje være enig i at den første betalingen kunne de latt være.
At man må betale for opplæring i online markedsføring ser jeg ingen problemer med. Men butikker som krever at jeg betaler for å i det hele tatt få vite hva produktet deres er, holder jeg meg unna. «Du må betale 49 $ for å vise oss at du faktisk er engasjert nok til å bry deg om dette!» Beklager, det argumentet leder tankene mine bare til en ting, og det er Nigeria-svindlere.

Du betaler 149$ hver måned så lenge du vil ha dette systemet. men du slutter når du vil.
Det er ikke lett å drive en forretning og appsolutt ikke online. MLM ere har jo stort sett tapt penger så hvorfor ikke la dem lære bedre markedsføring for produkter og forretningsmuligheter. Men også til andre selskaper.
Det som forvirrer veldig her er at folk i CCP-miljøet går ut og sier at CCP ikke egentlig kan/bør brukes til noe annet enn å markedsføre CCP/WMI. For å sitere Hasse Andre Johnsgård på Glabladet (min utheving):

Ja i utgangspunktet så kan du bruke den lærdommen som CCP har til å markedsføre dine produkter. Nå skal det sies at CCP er bygget som et system som tar for seg CCP, men lærdommen i markedsføring ligger der. CCP systemet er jo bygget på det grunlaget (sic) at det skal hjelpe folk til å bli medlemmer i WMI, så derfor ville det vært mye du ikke har brukfor (sic) i CCP ved å markedsføre din (sic) produkter. Men ja, vi har opplæringsvideoer, skript, calls osv på opplæring innenfor markedsføring, dette gjelder alt fra blogg til betalte markedføringer.
Jeg anbefaller (sic) deg ikke å kjøpe CCP for å markedsføre andre produkter, dette fordi mye av det vi har er automatisert og vil forvirre dine kunder.

Lyver Johnsgård?

Jeg er forsåvidt veldig enig med deg i veldig mye, Bodil. Selvsagt skal det være plass på nettet til at nye mennesker skal kunne etablere seg. Man må ikke være gammel nerd for å tjene penger på nettet, og selvsagt er det ingenting galt i å tilby opplæring i dette. Eller i å selge produkter over nett. Og selvsagt har vi som sitter her og kritiserer ikke noe konkret grunnlag for å uttale oss om kvaliteten på produktet.

Men hovedgrunnen til at jeg aldri kommer til å vurdere CCP, er dette:
CCPro er ikke noe hemmelig slik jeg ser det, Men litt amerikansk hvor folk er mer opptatt av nyheter, hvor de ikke er så nøye på detaljene osv..tror det er rett og slett markedsførings metoden deres som ikke passer helt i Norge.

... og det er grunnen til at jeg ikke har noe stort ønske om å gå til CCP for å lære markedsføring.

Takk for gode innlegg, jeg plasserer dem mange mil over alle uttalelser jeg har sett fra Team Norway.
 

zapotek

Medlem
Hei ,

CCPRo er et produkt hvor folk kan lære å markedsføre på nettet, samme hvilken forretning du har. De lærer deg PPC, bruke twitter, bruke artikkeler, email...osv.. Du kan sikkert lære mye av det samme andre steder. Jeg vet ikke. Men her får man det iallefall på et sted. mange forskjellige folk kommer dit med online conferanser. I tillegg forklarer de hvordan du foreksempel bruker wordpress, autorespondere etc.. Dere er tydeligvis gode på teknikken på data, men det er jo ikke alle folk. Noen kan trenge opplæring sånn som jeg. Så coacher de og lærer opp noe på forretnings psykologi, noe av det er sikkert litt mye amerikansk for mange nordmenn, men mye er bra. Det er ikke bare en boks med et par bøker og Cder, men så og si daglige online opplæring.

Om det du her skriver er intensjonen, så kunne de vel bare solgt det helt åpent som et onlinekurs i internettmarkedsføring. Folk melder seg på et kurs og får materiell og oppfølging. Istedenfor alle denne villedningen og fiksfakseriet.
 

bodil

Medlem
Carbon Copy Pro

Slik er historien slik jeg har forstått det:
Kybassak (stavemåten er kanskje feil) var en representant/ distributør i Wealth Master. Han laget CCPro for å få mer salg. Han så vel at folk manglet markedsførings biten og sikkert at han kunne lage sitt eget selskap og tjene mer penger. Han har utdannelse innen dette selv. Da folk fikk dette, BIB og backoffice med trening og systemer, økte salget mye for WM.
De brukte CCPRO til kun WM en stund, kanskje to, tre år. Og vi gjør det enda, men de er uavhengige selskaper. Man kan kjøpe bare BIBen dersom man vil det. Altså er dette ikke bare for de som kjøper Wealth Master.

Det hette One Year Plan tror jeg da han startet i 2004. I 2007 ble produktet forandret noe og døpt til CCPRO. Før dette er det mulig han brukte det bare til sitt team, men det skal jeg ikke si sikkert.

Opplegget er rettet mot CCpro. f.eks. ferdige websider, tracking av hvor leadsene kommer fra, de har seminarer/ eventer, ferdige e-mailer og man får opplegg og info som gjelder CCPro. Websidene har hatt CCPro merke og de har vært laget ferdige forslag du kan bruke, men også noen du kan forandre på dersom du har ditt eget domene. Disse sidene ville ikke kunne brukes til andre selskap. Så materialet har vært CCPRO. BIB og Carbon Copy pro er også det produktet man selger, ikke bare et man kjøper.

MEN opplæringen er jo generell. F.eks dersom medlemmer eller andre kjente og flinke markedsførere holder webinarer om hvordan de bruker sosiale forum, finner keywords, skriver artikler. Og de har også skriftlig materiale du følger for å lære disse tingene. Denne kunskapen kan jo overføres til andre selskaper også.

De har videoer om hvordan du setter opp systemet slik at folk ikke er avhengig av sponsoren sin for å sette det opp. Du må ikke selge BIB og carbon Copy Systemet, du kan bruke det du lærer der til å drive andre selskaper/ forretninger.

Dersom du velger å selge CCpro har de også et team som kan ringe for deg til prospektene. Dette er gjort fordi mange ikke liker telefonen, de kan ingen salgs teknikker, de kan ha problemer med språket etc.. Så når en person har skrevet ut det de kaller for "søknad" som viser at han er litt interessert kan en fra dette teamet ringe for deg og svare på spørsmål. Man kan også ringe selv og få svar på det man lurer på. Bor man utenfor USA ringen prospektet eller kunden selv.
Så det er grunnen til at man sier man må markedsføre, men ikke selge.

SÅ... i disse dager kommer de med et nytt opplegg, fornyet, som heter Black Box. Jeg tror dette er delvis for å fornye litt av opplegget der, nå er de internasjonale. Og delvis er det et problem at så mange har BIB og Carbon Copy Pro på annonser websider osv...på grunn av søkemotorene. Dere vet vel nok om dem kanskje. I allefall noen mener at Google noen ganger blir lei av for mange sider med likt innhold... masse ting der jeg ikke skal komme inn på. Men dette er for Internet markedsføring, og de må hele tiden justere i forhold til hva som fungerer. Noe de forteller om på online møter så de som vil kan gjøre seg nytte av dette. Derfor oppfordres folk til å ha sitt eget domene og bygge opp forretningen rundt seg selv. Også fordi dette er det lureste du kan gjøre for fremtida dersom du bytter selskap.

Jeg tror ikke noen lyver her, men selskapet utvikler seg og nye ting kommer til, ting forandres. CCpro er levende , ikke et dødt materiale.

Jeg har både CCpro og MLM. Jeg kan bruke det jeg lærer i CCPro til min MLM forretning også, men til nå har jeg ikke kunnet bruke alle verktøyene som websider og sikkert noe mer jeg ikke husker i farten. Jeg vet ikke om jeg vil kunne det nå etter forandringene. Men man lærer jo feks om domener, wordpress etc som man da kan lage for et hvert selskap, så mye er generell markedsføring.

Det vil skje en utvikling hele tiden mot mer generell opplæring. Noe som selvfølgelig er mer lønnsomt for de som eier dette. Jeg kan jo synes det er synd hvis jeg skal være egoistisk, men det skal man jo ikke. Jeg vet jo at folk trenger dette (ikke alle selvfølgelig)

Så skal det sies at ja de tar betalt. men man får jo ganske bra tilbake da dersom man får igang en forretning. Og det er i CCpro jeg har lært om Internet markedsføring. Jeg har ikke sett et så bra system, og jeg synes det er verd det. Hva er best 800 kroner måneden i helsekost produkter eller i opplæring i markedsføring som du kan ha nytte av i all forretnings sammenheng?. Jeg har begge to, men skulle jeg velge så ville jeg valgt det siste :)

Men som dere påpeker så er markedsføringen i Norge / kanskje Europa, annerledes enn USA. Det blir litt for voldsomt for oss. Men ingen har sagt at vi må bruke alt det de bruker i USA...
Men så er det det at veldig mange mennesker som ikke er utdannet innen markedsføring heller ser på hvem de møter og vil vite litt om personen enn akkurat hva forretningen er i detalj. Men jeg ser det poenget og tror jeg skal lage en norsk side som inneholder noe mer fakta. Men holde Carbon COpy Pro navnet litt tilbake fordi folk ser så negativt på det. Så takk for tipset :) Jeg har enda ikke begynt noen markedføring i Norge. Noen som vil være med på å lage et godt skandinavisk team så si fra ;-)

Ja det tar tid å komme igang for mange. Rett og slett fordi det ikke er noe man hopper på å blir rik i morgen. Det er opplæring MED et produkt man kan selge og mange må lære noe før de setter igang. Kan man en del er det bare å slenge ut en webside og sette igang etter å ha satt opp systemet.

Så er det et valg om folk vil gå inn i Wealth Master også. Der synes jeg nok at prisen er litt høy. men så er det igjen at vi i Norge antagelig har mer peiling på økonomi enn de fleste amerikanere. Så dette produktet er rettet mest mot Amerika. Så selger man det til nordmenn bør man opplyse om at dersom de skal bygge forretningen i Norge så er det kanskje andre ting som er bedre. Men går de utenlands så vil produktet passe mange.

Der lærer man mer om hvordan bli gjeldfri , hva gjør man når man har 20 kreditt kort og ikke vet hvordan overleve neste måned..så for folk i USA , Canada, er dette produktet verd pengene tror jeg. For oss er det lurt å kjøpe det for å kunne selge det videre dersom man går utenlands. Man kan tjene mye på kort tid når man kan markedsføre produktet. Men der er ting for oss også...det er her de har tjent 50.000 kroner i løpet av de to første månedene.
Selskapet har imidlertid sagt nå at de ikke får lov å bruke tall i markedsføringen, kanskje de kan bruke gjennomsittstall, men det skal være veldig forsiktig.

Neste trinn i Wealth Master (WM2) kan sikkert være mer interessant for oss fordi vi da drar på Live seminarer over 4 dager hvor flinke finans folk og ledere har forelesninger. Men jeg har ikke satt meg veldig mye inn i det fordi jeg har ikke kjøpt dette. De er dyre, men når jeg hører på hva folk i privat næringen betaler for kurs( arbeidsgiveren deres ) så er det kanskje ikke så ille. Men her betaler man det selv, som sin egen arbeidsgiver da. Jeg aner ikke om man kan trekke noe fra på skatten her på berget.. håper det :) Likevel 2 til 3 salg så har man dekket kurset...

Man må også kunne følge opplæring på engelsk, eller eventuelt bruke oversettelse maskin som ikke fungerer godt. Det ser man jo på websidene noen bruker. Noen språk blir oversatt nå, kanskje også norsk. er ikke sikker. Men iallefall til arabisk, dere kan prøve dere på det ;-)

Kanskje vi nærmer oss forståelsen av hva dette er. Jeg er enig i at man skal si hva det er, og det går jeg utfra at dere hadde fått vite dersom dere kontaktet noen og spurte.

Personlig ville jeg stoppe opp mer ved en side der jeg får vite noe om den som selger også, ikke bare om et program jeg ikke aner hvem står bak...så den der er ikke så enkel??
Flere spørsmål ??

ok dette ble like langt som forige gang, jeg trenger kurs i å skrive kort!!!!!!!

Bodil
 
Kybassak (stavemåten er kanskje feil)
Kubassek.

SÅ... i disse dager kommer de med et nytt opplegg, fornyet, som heter Black Box. Jeg tror dette er delvis for å fornye litt av opplegget der, nå er de internasjonale. Og delvis er det et problem at så mange har BIB og Carbon Copy Pro på annonser websider osv...på grunn av søkemotorene. Dere vet vel nok om dem kanskje. I allefall noen mener at Google noen ganger blir lei av for mange sider med likt innhold... masse ting der jeg ikke skal komme inn på.
Flott for dem at de forsøker å komme seg ut av denne fellen. Men dersom de har så stor kompetanse på onlinemarkedsføring at de kan tjene på å lære bort dette, vil jeg likevel mene at de ikke burde ha gått i den i utgangspunktet.

Der lærer man mer om hvordan bli gjeldfri , hva gjør man når man har 20 kreditt kort og ikke vet hvordan overleve neste måned..
Har man 20 kredittkort og ikke vet hvordan man skal overleve neste måned har man vel heller ikke råd til WM1? Dersom det store rådet er at man skal ta opp nok et forbrukslån for å ta et kurs i elementær økonomi, er ikke det et kurs jeg ville ha tatt.

Men her betaler man det selv, som sin egen arbeidsgiver da. Jeg aner ikke om man kan trekke noe fra på skatten her på berget.. håper det :)
Så klart man kan. Går ut fra at du har et ENK? Bilagsfør fakturaene for disse postene i regnskapet, har du et godt regnskapsprogram vil dette sannsynligvis hjelpe deg med å summere opp hvor dette skal inn i næringsoppgaven, og har du ekstern regnskapsfører istedetfor å føre selv er denne sannsynligvis også behjelpelig med å hjelpe deg med næringsoppgaven.

Jeg er enig i at man skal si hva det er, og det går jeg utfra at dere hadde fått vite dersom dere kontaktet noen og spurte.

Personlig ville jeg stoppe opp mer ved en side der jeg får vite noe om den som selger også, ikke bare om et program jeg ikke aner hvem står bak...så den der er ikke så enkel??
Vel, det står jo heller ikke på de fleste CCP-nettsider. «Team Norway» forteller meg ingenting så lenge Team Norway ikke er registrert i Brønnøysundregistrene. Og ja, det går an å be om mer informasjon, men jeg velger å la være i de tilfellene der jeg allerede er skeptisk. Så lenge nettsidene ikke klarer å overbevise meg om at dette ikke er et pyramidespill, oppgir jeg heller ikke e-postadresse og telefonnummer. Jeg går nemlig ut fra at dersom denne siden er drevet av folk som ikke vet at pyramidespill er ulovlig (eller gir blaffen i det), vet de heller ikke at å bruke mine kontaktopplysninger til å sende meg masse spam og telefonterror også er ulovlig. Kall meg trangsynt, for det er jeg, men det er også 99 % av kundegruppen deres, så det bør de ta høyde for.

ok dette ble like langt som forige gang, jeg trenger kurs i å skrive kort!!!!!!!

OK, jeg kan ikke dy meg ... :p
Vurdert å ta et godt kurs i online markedsføring? De pleier å være flinke på sånt.
 

bodil

Medlem
Takk for diskusjonen. Noe var interessant, noe var trangsynt ja. Jeg passer nok ikke helt inn i det norske trangsynet som du mener 90% har. Liker ikke helt at pengene skal være i noen få hender her i landet, og de fleste av dem betaler ikke skatt engang, så jeg har tenkt å gjøre noe med det. Men må kanskje flytte utenlands...

Men du driver vel ditt eget selskap du skal forsvare og skaffe kunder til kanskje.

Ha en fin dag
Bodil
 

Mortenxx

Medlem
Siden noen var i tvil om dette er pyramide eller ikke ...

Definisjon (link) til hva som regnes som pyramide finnes i innlegg nummer 12 i denne tråden, det første innlegget jeg skrev som uregistrert. Her er samme link på nytt:
Stortingets nettsted, 1. Sammendrag

Det er ikke antall ledd som er det sentrale, men om deltakerne selger produkter i et ordinært marked eller om de verver nye deltakere inn i samme system som dem selv - at produkter eller kurs er rettet innad mot medlemmer og ikke utad mot et ordinært marked.

En annen faktor er at det er økonomisk fortjeneste som er hovedmotiv for delta - og ikke selve produktene. I for eksempel en bokklubb vil bøkene være hovedmotivet for å bli medlem, mens vervepremier er svært lite sentrale når noen vurderer å bli medlem.

"Pyramide" er blitt en felles betegnelse på en haug av metoder hvor verving av nye medlemmer mot fortjeneste er den sentrale inntektskilden. Nye medlemmer lokkes med fortjeneste om de verver flere inn i samme system som dem selv. Hvis dere sjekker med Wikipedia vil dere finne mer korrekte betegnelser for de ulike pyramidetypene (Ponzi-skjema osv.).

CCP levner svært liten tvil om at dette faktisk er en svindel. Den har haugevis av de klassiske tegnene - bl.a. at man hele tiden blir "ledet bort" fra å sjekke sentrale ting, blir pådyttet "troverdige forklaringer" som ikke tåler å bli sjekket grundig, og noen andre slike ting. CCP er forbudt i enkelte stater i USA hvis noen er i tvil - dette fremgår av disclaimerne.

Sjekk denne linken? VG Nett| Dine Penger : Mulig nytt pyramidespill på gang
Direktesalgsforbundet har utarbeidet en rekke kjennetegn på en pyramide:

- Provisjoner blir utbetalt for verving av nye distributører og ikke på basis av varesalg

- Det er mulig å kjøpe seg inn i enkelte posisjoner for å oppnå rettigheter

- Selskapet har ingen eller kun symbolske produkter for salg

- Muligheten er tilstede for å tape større beløp som er innbetalt til selskapet

- Startpakke/inngangspremie som ofte er uforholdsmessig høy

- Distributøren har ingen eller meget dårlige returmuligheter

- Selskapet forlanger deltagelse på uforholdsmessige dyre kurs eller kjøp av dyre trykksaker

- Distributøren kan ikke slutte når som helst uten å betale avgifter eller annen straff

- Pengestrømmen genereres oppover i systemet

- Ledelsen taler om å tjene mye penger på kort tid uten særlig innsats

Kilde: Direktesalgsforbundet

Morten
 

bodil

Medlem
Jeg trodde jeg var ferdig her, men jeg studerte noen av linkene du sendte inn her som jeg likevel vil kommentere.

Ang. lotteriloven så var denne fra før 2007 og det sies der at det skal komme et direktiv sammen med EU i 2007, så dette er vel kanskje for gammel informasjon. Hvis ikke finnes det fremdeles ingen lov.

Hva jeg leste fra VG linken så er vel ikke MLM lovlig i det hele tatt i Norge, ikke Nuskin, Herbalife etc..heller. Etter hva jeg vet har de mer enn 5 nivåer man tjener i. Så hvorfor er man da i tvil om man driver lovlig eller ikke? Alt vil være ulovlig.

Det var satt opp en tabell av en her om hvordan en pyramide vil virke, og at man bruker opp 6 milliarder personer på ca 30 nivåer tror jeg det var. Men det er faktisk ikke meningen at alle skal bli med i en forretning, og verdien er jo ikke borte om man ikke tjener penger. Man kjøper et produkt og har verdien igjen når man enten har spist det opp eller fått kunnskapen. Kjøper jeg brød eller sko så brukes de opp uten at jeg får penger igjen for det. Slik er det for mange i MLM også. Du kan tjene penger, hvis du jobber for det. Hvis ikke har du fått produktet og har den verdien. Jeg ser ikke problemet?

Når det gjelder spørsmålene under får jeg ikke til at CCpro er ulovlig utfra dette. Men kanskje det er ? Ikke vet jeg lenger. Jeg forstår bare at folk vil betemme over andre her og er veldig bekymret for at noen skal "tape" penger. Om alle hadde vært så omtenksomme overfor andre i andre sammenheng også hadde vi ikke trengt hverken MLM eller forsikringsselskaper. Da hadde verden vært et bra sted.

Tror heller folk får uføretrygde seg istedet for å skape en inntekt selv og leve av når de ikke har krefter igjen til å følge sjefens krav og gå på arbeidsledighets trygd og miste hus og hjem...

Hadde flest mulig hatt noe inntekt fra forskjellige MLM systemer kunne de kanskje sluppet det? Men nei, la oss betale ut fra oljepengene i stedet ;-)

Så til hva en person her skrev og mine kommentarer i fet skrift. Så kanskje noen kan svare på om CCPro er pyramide eller ikke. Jeg har nemlig ikke tenkt å gjøre noe ulovlig. Men dere må også fortelle hvilken tilknytning dere har til dette emnet. Det kan jo være dere bare er imot av prinsipp og egentlig ikke har peiling utover egne meninger. Og det holder vel ikke i det lange løp.

Direktesalgsforbundet har utarbeidet en rekke kjennetegn på en pyramide:

- Provisjoner blir utbetalt for verving av nye distributører og ikke på basis av varesalg

Ikke for verving, men for produktet (opplæring i fysisk og online produkt) som folk kjøper


- Det er mulig å kjøpe seg inn i enkelte posisjoner for å oppnå rettigheter

Ikke i forskjellige posisjoner. Man kan eventuelt kjøpe flere produkter i et selskap som er tilknyttet eller mye brukt av folk i CCPro, men helt frivillig.

- Selskapet har ingen eller kun symbolske produkter for salg

De selger opplæring i online markedsføring

- Muligheten er tilstede for å tape større beløp som er innbetalt til selskapet

Tape? Kommer vel an på om man synes det man har kjøpt er verd det man kjøpte. Men det vil jo være ulikt fra person til person. Hvordan måler man om opplæringen er god nok? Kommer også an på om personen betalte kun for å selge videre uten at han bryr seg om å bruke produktet. Dette kan vel ingen annen enn personen selv vurdere.


- Startpakke/inngangspremie som ofte er uforholdsmessig høy

Startpakken er produktet. Jeg vet ikke om den er for høy, jeg har ikke noe særlig å sammenligen med. Dersom folk ikke er interessert i å lære Internet marketing er den så klart for høy. Men dersom de er det er dette systemet og opplæringen meget bra. Det er mange ting jeg kjøper hvor jeg synes prisen er for høy, det er ikke nok verdi i varen for meg. noen ganger lar jeg være å kjøpe denne varen da, andre ganger må jeg og irriterer meg over at prisen er så høy og at selgeren tar seg så godt betalt.

- Distributøren har ingen eller meget dårlige returmuligheter

Ikke så lett å returnere online opplæring. Det fysiske produktet mener jeg man kan sende tilbake. Men har ikke prøvd så kan ikke garantere hva som skjer. Jeg får heller ikke levert kjøpte sko jeg har brukt en gang, eller en bok jeg synes var dårlig. Jeg har en sønn som går på en privat skole ( kan ikke få denne utdannelsen offentlig) og betaler grovt uten å få nok verdi for pengene. Så jeg vet ikke om vi kan forlange mer av et MLM eller Tier Up selskap enn en vanlig virksomhet? Han får ikke sine 100.000 tilbake ....

- Selskapet forlanger deltagelse på uforholdsmessige dyre kurs eller kjøp av dyre trykksaker

Nei, Ingen kurs er pålagt


- Distributøren kan ikke slutte når som helst uten å betale avgifter eller annen straff

Man slutter når man vil uten å betale noe annet enn det man har betalt

- Pengestrømmen genereres oppover i systemet

ca 50% går til selskapet, og resten til den som selger det.


- Ledelsen taler om å tjene mye penger på kort tid uten særlig innsats

De sier det er mulig å tjene mye penger dersom man lærer seg markedsføringen, men at det er de få som klarer dette på kort tid og at noen ikke vil tjene penger. Det kommer også an på hvilke produkter man selger og hvilke provisjoner de gir. Man blir ikke hurtig rik på kun CCPro. 10 salg så tjener man ca 1500-2000 dollar.

Så da vil jeg gjerne ha noen meninger om dette, så jeg vet hva jeg skal forholde meg til dersom dere har kunnskapen til å vurdere lovligheten av dette. Jeg har ikke tenkt å dra folk inn i ulovligheter. men kan bare ikke forstå at det er hverken synd eller ulovlig og gi folk muligheten til å tjene penger på dette? Selv om det var kun for å tjene penger s gjør jo folk det i så mange sammenhenger...
 
Takk for diskusjonen. Noe var interessant, noe var trangsynt ja. Jeg passer nok ikke helt inn i det norske trangsynet som du mener 90% har.
Deg om det. Men folk flest liker ikke å bli lurt. Når noe i det hele tatt lukter lureri, er det nok til å få mange til å lukke nettleseren. Og en diger markedsføringskampanje som nekter å si hva som faktisk er produktet vekker skepsis hos mange, vil jeg tro. Når det er sagt er 90 % selvsagt bare et fiktivt tall som jeg tok rett ut av hodet.

Liker ikke helt at pengene skal være i noen få hender her i landet,
Noen få hender? I 2007 hadde 62 000 nordmenn en formue på over fem millioner. 51 000 hadde en nettoinntekt på over en million, og vi hadde 236 702 millionærer i Norge. I et land på denne størrelsen vil jeg mene at det ikke er så verst.

og de fleste av dem betaler ikke skatt engang,
Kilde, takk?

Men du driver vel ditt eget selskap du skal forsvare og skaffe kunder til kanskje.
Ta det helt med ro, mitt selskap driver med helt andre ting enn online markedsføring og er derfor på ingen måte en konkurrent til ditt selskap.

Det var satt opp en tabell av en her om hvordan en pyramide vil virke, og at man bruker opp 6 milliarder personer på ca 30 nivåer tror jeg det var. Men det er faktisk ikke meningen at alle skal bli med i en forretning, og verdien er jo ikke borte om man ikke tjener penger. Man kjøper et produkt og har verdien igjen når man enten har spist det opp eller fått kunnskapen. Kjøper jeg brød eller sko så brukes de opp uten at jeg får penger igjen for det. Slik er det for mange i MLM også. Du kan tjene penger, hvis du jobber for det. Hvis ikke har du fått produktet og har den verdien. Jeg ser ikke problemet?
Så lenge man er interessert i å lære online markedsføring og det er derfor man blir med i CCP, er det ikke noe problem. Men det er ikke det som trekker folk til CCP. Det som trekker folk til CCP er alle annonsene med at du kan tjene penger hjemmefra. Folk har lyst til å skape en inntekt. Folk har lyst til å selge CCP gjennom et automatisk system som gjør det meste av jobben for deg. Og da er man avhengig av at det finnes interesserte kunder der ute. Det er lett veldig tidlig i prosessen, og helt umulig den dagen markedet er mettet. Og så lenge alle som kjøper dette også er forhandlere, kommer markedet til å bli mettet. Ville du ha betalt rettigheter for å selge noe som alle i hele verden allerede hadde?

Tror heller folk får uføretrygde seg istedet for å skape en inntekt selv og leve av når de ikke har krefter igjen til å følge sjefens krav og gå på arbeidsledighets trygd og miste hus og hjem...

Hadde flest mulig hatt noe inntekt fra forskjellige MLM systemer kunne de kanskje sluppet det? Men nei, la oss betale ut fra oljepengene i stedet ;-)
man jo ikke drive med MLM for å skape sin egen inntekt, da ... Det er ett av vanvittig mange alternativer. Jeg er helt enig i at en vekst i selvstendig næringsdrivende hadde vært spennende, men MLM har en tendens til å lønne seg stort sett bare for de på toppen (som sagt: så lenge man er interessert i å tjene penger på det og ikke bare å kjøpe produktet).

Men dere må også fortelle hvilken tilknytning dere har til dette emnet. Det kan jo være dere bare er imot av prinsipp og egentlig ikke har peiling utover egne meninger.
Innrømmer glatt at jeg aldri har vært involvert i verken CCP, MLM eller pyramidespill. Alle mine innlegg i denne tråden kan leses som privat synsing.

Så da vil jeg gjerne ha noen meninger om dette, så jeg vet hva jeg skal forholde meg til dersom dere har kunnskapen til å vurdere lovligheten av dette. Jeg har ikke tenkt å dra folk inn i ulovligheter. men kan bare ikke forstå at det er hverken synd eller ulovlig og gi folk muligheten til å tjene penger på dette? Selv om det var kun for å tjene penger s gjør jo folk det i så mange sammenhenger...

Vil nok anbefale at du leser deg opp på markedsføringsloven iallefall, da jeg mistenker at mange i CCP-miljøet ikke har satt seg godt nok inn i denne.
 

bodil

Medlem
CCpro

Ja må kanskje lese markedsføringsloven. men den er vel omtrent så enkel å forstå som du og andre motstandere skriver her. Noen mener en ting, andre noe annet. Det er neppe mange i noe mlm selskap eller i andre virksomheter for den del som kjenner så veldig godt til den.
SÅ derfor best med BI folk tenker jeg, de er vel firkantet nok til å holde seg innforbi loven tenker jeg.

Jeg tror ikke markeder blir fullere innen MLM eller CCPro enn i andre markeder...Når et marked er fullt begynner man vel i et annet, slik er også tradisjonel business.

Det er mye enklere for folk å være distributører enn å eie en forretning. Så jeg mener dette bør være en legitim sak, uten å bli beskylt for å lure folk. Det er merkelig at folk trenger barnepassere så ikke de eventuelt taper noen hundre eller noen tusen kroner ( men som de også kan tjene bra på dersom de jobber litt for det), mens ingen passer på dem andre sammenheng som at de steller ungene sine på en ok måte. jeg forstår bare ikke problemet. Hvorfor kan de da spille lotto, tipping, snakker om at mange blir lurt til å tro at de kan vinne!

Jeg vet dere synes jeg er en idiot, men jeg kan ikke se problemet så lenge folk er over 18 år.
 
Topp