Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Cube Store - Ønsker tilbakemeldinger

Turbo Heidi

Member
No har eg virkelig gjort en skikkelig recover av nettbutikken.
Dette er noe av det som er gjort:

- Nytt design - gjort av designer
- Dibs bet. mulighet
- Bring avtale
- Flere produkter
- Dagens kupp

Det som enda skal gjøre er:

- Gjøre siden raskere (designeren jobber med saken)
- Forandre bakgrunnen bak logoen


Ris/ros og tips mottas med takk!
 

erlsae

Medlem
Beklager, men nå gir jeg opp...

Det er bra du tilbyr flere leveranse og betalingsmuligheter, men for kunden er det faktisk designet som er viktigst. Hvis kunden ikke liker designet så vil h*n heller ikke handle! Du har gjort enda en designendring, og denne gangen er det 10x flere punkter jeg kan notere som irriterer meg grønn.

Lykke til videre med ditt endeløse prosjekt :D
 

JesperCUR

New Member
Enig i det ^ sier.
Syns designet ditt nå ble veldig rotete og veldig mye bilder hulter til bulter..
 

JesperCUR

New Member
Det blir litt for mye med alle disse kategoriene på forsiden: utvalgte produkter/bestselgere/nyheter/dagens kupp/populært + en haug av "reklame" bannere (vedlagt).
Skjermbilde 2015-09-05 kl. 00.21.48.png Skjermbilde 2015-09-05 kl. 00.21.53.png

Kult konsept det å ha "dagens kupp", og ellers er designet ganske ryddig om du får fjernet litt og omrokert noe på de forskjellige kategoriene.
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2015-09-05 kl. 00.21.37.png
    Skjermbilde 2015-09-05 kl. 00.21.37.png
    228,7 KB · Sett: 8

Turbo Heidi

Member
Det blir litt for mye med alle disse kategoriene på forsiden: utvalgte produkter/bestselgere/nyheter/dagens kupp/populært + en haug av "reklame" bannere (vedlagt).
Vis vedlegget 1060 Vis vedlegget 1061

Kult konsept det å ha "dagens kupp", og ellers er designet ganske ryddig om du får fjernet litt og omrokert noe på de forskjellige kategoriene.

Tusen takk for konkret tips! :)

Eg kommer til og skrive en liste over ting eg skal forandre på slik at designeren får litt mer og gjøre innen kort tid. Så det er greit med litt ris og ros så lenge man vet hva som er rett og alt :)
 

birdie

New Member
Ja, da var du i gang igjen he he

Vet ikke helt hvorfor jeg gidder å engasjere meg, men nå skal jeg være bånn ærlig med deg og håper du takler det.

Den korte versjonen:
Jeg skjønner ikke hvorfor du styrer så mye med den nettbutikken, for den blir aldri bra og du kan helt sikkert bruke tiden din bedre ved å drive med noe annet.

Så den litt lengre versjonen:
Slik jeg ser det er problemet to-delt. På den ene siden har du et dårlig forretningskonsept og da tenker jeg først og fremst på hva du skal selge og potensialet for å tjene penger på det. På den andre siden tenker jeg at du har så store mangler ved din kompetanse at du stadig vil gjøre dårlige valg som følge av det og samtidig være konstant avhengig av at andre hjelper deg med hver minste ting.

I beste fall kan du drive med dette som en hobby og det er sikkert kjekt dersom du hadde hatt annen arbeidsinntekt, men så vidt jeg forstår er du arbeidsledig og går på NAV (ref. din tidligere uttalelse om NAV-kurs).

Du er rett og slett i en shitty situasjon, både med en håpløs nettbutikk, mangel på kompetanse og mangel på inntektsgivende arbeid.

Dette er selvsagt ikke min sak og jeg kan forstå at det er litt gøy å ha en hobby når man uansett bare går hjemme, men det du gjør er å forlenge hjemmeperioden, uten at du egentlig kommer noen vei. Ville heller fokusert på å komme ut i jobb, enten det går via ny utdannelse (ikke velg web, programmering, design eller språk) eller ved å flytte til et sted hvor det finnes arbeid.

Jupp, da klarte jeg ikke holde meg på sidelinjen lenger. Beklager det Turbo Heidi, men håper du tar det som gode råd i stedet for å bli arg. For dette er virkelig ikke skrevet med onde hensikter.

Lykke til :)
 

Turbo Heidi

Member
Tusen takk for god kritikk.
La oss spore av litt....

Den korte versjonen: Ja det e riktig at eg ikkje har jobb. Og at eg driver denne nettbutikken på hobby basis. Det er slik dem fleste bedrifter starter. I en garasje, leilighet, på en gård eller hva det nå enn måtte vere. For så og bygge seg store og sterke.

Den lengre versjonen:

Ja eg driver nettbutikken på hobby basis som sagt. Men når du har sendt sikkert 100 00o søknader på 9år og enda ikkje hatt særlig jobb. Og da snakker eg ikkje om bare her i mitt området, men hele landet. Eg har fått hjelp fra NAV og få meg i jobb, men som dem fleste vet så blir bare arb.ledigheten større og større for hver dag. Bare i mitt fylket så stiger arb.ledigheten med rundt 200per dag.

Da sier det seg selv at eg prøver og heller bygge min lille hobby.

Og når det gjelder utdanning? Ja hadde noen gitt meg muligheten så. Eg er for gammel til lånekassen.


Det var nok avsporing for i dag ;)
 

JesperCUR

New Member
Den korte versjonen:
Jeg skjønner ikke hvorfor du styrer så mye med den nettbutikken, for den blir aldri bra og du kan helt sikkert bruke tiden din bedre ved å drive med noe annet.

Syns det var litt mye meningsløs kritikk fra deg der mister, man må få lov å prøve og feile ett par ganger før ting går av seg selv. Og si noe så dumt som "for den blir aldri bra" på hvilket grunnlag? Pga hun endrer på siden? Eller pga du er bekymret for at hun bruker opp sine private penger? Uff..

Stå på! Norge trenger flere som ønsker å skape noe, uansett om det finnes alternativer fra før av. Man har godt av konkurranse. Og ingen er født med ett vellykket prosjekt, samme om du er fattig eller rik. Det eneste som hjelper er å..jobbe..jobbe og jobbe. Ikke gi opp ;)
 

birdie

New Member
Ja, 9 år med jobbsøking var veeeldig lenge. Som oftest mangler man kompetanse, for i det offentlige kan de fleste med rett kompetanse få jobb og i det offentlige er det mange jobber å ta av.

Når det gjelder Lånekassen gjorde jeg et kjapt søk på Google og fant ut at grensen for når et lån må være nedbetalt er 65 år. I din alder (født i 1988?) har du god tid og lån vil ikke være noe problem for deg, så sant du ikke skal holde på med utdannelse i 17 år (grensen for lån kan begynne ved 45 år, litt avhengig av hvor mye du har opparbeidet deg i lån).

Hva slags støtte du kan få til utdanning fra NAV vet jeg ikke, men hør med saksbehandleren din.

Jeg støtter JesperCUR - Ikke gi opp, men velg heller ikke den vanskeligste veien ;)

Edit: Link til info om lån fra Lånekassen
 

Turbo Heidi

Member
Som eg har sagt. Eg søker på jobber daglig. Over hele landet - innen alle felt.

Dette er drømmen min så den gjør eg mye for å ikke gi slipp på.
Eg har mye kompetanse, men den kompetansen eg har er det veldig mange som har.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hiver med ned fra gjerdet og hiver meg inn i diskusjonene litt jeg og :p

Ett par ting jeg ser med en gang som ikke fungerer eller ikke fungerer optimalt..

Link i bunnmeny til "kontakt oss" <- får opp en feilmelding OG i tillegg på engelsk..

Kontaktskjemaet deres er en spøk med tanke på validering..

mitt navn er ikke 1lo og heller ingen andres sitt navn inneholder tall
min epost er ikke jallajallakebab@mailfrajallagmailforsvarte.com
mitt telefonnummer er ikke 123456789101112
en kommentar består ikke av bare et tall,bokstav eller tegn.. helst fler ;)

for det første så burde du sjekke at det kun er navn og ingenting annet som skrives i "navn"-feltet
for det andre så burde du sjekke at epostadressen virkelig finnes..
for det tredje så burde du kun tillate åtte tall og da å telefonnummer som eksisterer.. Ingen tlfnummer eller mobilnummer begynner på 0 eller 1 (oki da.. 112 :p ) - tlf : 2,3,5,6,7 og 8 å for mobil 4 og 9..

Min epost er som sagt ikke jallajallakebab@mailfrajallagmailforsvarte.com noe som tydlighvis "nyhetsbrev"-saken din tror ;) Eposter kan man enkelt sjekke om er linket opp mot ett eksisterende domene ;)

Får feilmeldinger og beskjeder på engelsk språk flere steder på siden(e)..

Og når vi er inne på engelsk, så ser jeg flere engelske ord på "avansert søk"-siden og på "glemt passord"-siden ;)

OG i tillegg lagres informasjon på min pc ( cookies ) uten at du på noen som helst måte gir beskjed om dette, noe som egentlig er lovpålagt å gi beskjed om ;)

Meeeeeen nå er det natta for en gammel programmerer så da dropper jeg ut av denne diskusjonen..

Ps. lykke til videre med side og konsept :)
 
Sist redigert:

birdie

New Member
Selv om jeg ikke burde få det, så fikk jeg litt dårlig samvitighet for mine første kommentarer. Siden du høres ut til å ønske å fortsette med nettbutikk, vil jeg derfor også gi deg noen tilbakemeldinger som du kanskje kan ha nytte av.

Du skal ha for å ha fått plass et bra rammeverk (Magento). Vet du først prøvde å gjøre det selv via Wordpress/Woocommerce, så en kort tur innen 24nettbutikk i sommer.

Magento regnes for å være verdens beste rammeverk for nettbutikker. Problemet er at det er litt vanskelig å tilpasse, det krever mye server-ressurser (ser at det f.eks. tar lang tid å legge produkter i handlekurven) og Magento er dessuten overkill for en liten nettbutikk med enkle behov som din. Dyktige utviklere/designere på Magento er dessuten dyre og tar lett kr 1.200-1.500 pr. time. Selv en liten endring blir dyr når de ofte tar betalt pr. påbegynte time. Sånn sett ville jeg holdt meg til en ferdigløsning, som 24nettbutikk, Mystore eller lignende.

Synes du har fått et ok design. Med det mener jeg designet i top/header og footer/bunn, ikke det i mellom.

Fraktberegningen virket ikke.

Ser ikke noe til DIBS som betaling, bare Paypal. (skrev du ikke at du nå hadde fått DIBS?)

Logoen hadde nok gjort seg bedre på en lys bakgrunn, men logoen ser hjemmesnekret ut.

Fortsatt skrivefeil og det må jobbes med produkttekster (gjerne 300+ ord år produkt) og gjerne bedre bildekvalitet og konsistent størrelse. Vurder også om du skal ha kategoritekster.

Sjekk også den norske oversettelsen av Magento.

Problemet er uansett produktene dine. Mye ser ut som ting man egentlig ikke trenger, men kanskje kjøper for gøy eller for å gi bort som en tullegave. Jeg ser på slikt som kina-ræl og ville heller satset på skikkelige produkter, produkter med kvalitet, produkter folk trenger. Det gir gjerne færre reklamasjoner og mer fornøyde kunder. Fornøyde kunder har det med å komme tilbake og handle mer. Selv om det ofte er stor konkurranse på merkevarer, så tiltrekker det seg flere kjøpere enn ikke-merkevarer. Når du driver hjemmefra har du gjerne lave kostnader, kan prise merkevarene deretter og dermed være konkurransedyktig. Du kan også bruke merkevarer som lokkevarer, da kan flere oppdage butikken din.

Ser du har fått både flere varer og en del dyrere varer enn hva du hadde sist jeg var innom. Det er bra. Å selge varer til 20-30 kroner, som du gjorde før, er meningsløst. Det blir rett og slett ikke noe penger ut av det, selv om marginene kan være gode. Joda, selger du tusenvis, så greit nok, og også som mersalg, men generelt bør du satse på dyrere varer for at det skal ha noe mening å drive nettbutikk. Varer i prisklassen 200-500 mener jeg er perfekt, da beløpet er lavt nok til at kunden kan handle på impuls, slenge en ekstra vare i handlekurven og dessuten blir det litt penger til deg også (om du har beregnet deg en ok bruttofortjeneste).

Noen damer er opptatt av størrelse og det bør du også være. Klarer du å holde deg til varer som kan sendes som vanlig brevpost (inntil A4, inntil 7 cm tykkelse, maks 2 kg), så gjør du deg selv en tjeneste ved at du kan holde fraktkostnadene nede og pakking/levering lettere. Noen kunder er opptatt av fraktkostnaden og straks du kommer opp i størrelse/vekt eller selger produkter som er så verdifulle at de må sendes med sporing, så blir frakten en vesentlig del av kjøpskostnaden for dine kunder.

Vær tro mot et konsept og bli god på det. Nå har du alt mulig rart, men få varer i hver kategori. Konsentrer deg heller om færre kategorier og få inn flere varer i de kategoriene du satser på. Skal du drive kjøpesenter på nett krever det store investeringer i varelager og slik jeg forstår det er du ikke helt der.

Dette med produkter og kategorier handler i grunn om at du har en forretningsmodell med en tydelig strategi. Nå virker det som du kjøper inn produkter på innfall. Jeg kan love deg at det ikke er veien å gå i en oppstartsfase.

Det er selvsagt ikke nødvendig med all mulig kompetanse for å starte og drive en nettbutikk og mye lærer du på veien. Du har tiden, du har pågangsmotet, du har lokaler, du har firma og derfor mye på plass allerede. Har du også litt penger kan du få laget den nettbutikken du trenger.

I mine øyne mangler du de riktige produktene og en klar forretningsmodell/strategi. Synes derfor du seriøst bør vurdere et annet konsept.
(det hender jeg selger konsepter og domener, da jeg har nok prosjekter å drive med som det er. Har du litt penger (først og fremst til varelager), må du gjerne ta kontakt på PM, så har jeg et par ting i skuffen som kan bli ting å leve av.)

Uansett hva det blir til, så håper jeg du lykkes :)

Nå er det hvert fall kvelden her....
 
Sist redigert:

Jens1986

Medlem
Den "ser ikke ut" på mobil.
De bildene i slideren gjør at det hele ser veldig hjemmelaget og amatørmessig ut.
Fortsatt mye skrivefeil/korrektur som bør rettes opp i.

Hvis du har lite kompetanse selv, så skjønner jeg ikke hvorfor du bare gjør det så enkelt som mulig. Se feks. www.hundebutikk1.no som en her på forumet postet for litt siden. Nå har jeg aldri brukt 24nettbutikk, men regner med dette er ganske "rett ut av boksen". Det samme med www.proutstyr.no som en kompis av meg driver - han har så og si null kompetanse og det er hans første nettbutikk. Likevel ser den mye mer profesjonell, moderne og ren ut enn din, og han har ikke brukt mye tid.

Det jeg prøver å si er at du må ha en plan, og ettersom du har lite kompetanse til å ordne design og det tekniske selv burde du bare gjør det så enkelt som overhodet mulig, og heller bruke tid på det du er god på. Det er ETT år siden du begynte å lage poster her på WF om hjelp til koding, tilbakemelding osv... Tenk hvor mye tid du har brukt på dette uten å komme noen vei, som du heller kunne brukt på produktbeskrivelser, SEO, markedsføring +++ dersom du hadde valgt en standard rett ut av boksen løsning (som burde være mer enn bra nok).
 
Har jeg rett i at på forsiden er det ingen mulighet for å melde seg på nyhetsbrev?
Er greit for de som er interesserte å følge med på tilbud, sesongvarer osv selv om de ikke vil kjøpe med en gang. Hvis de glemmer nettbutikken din, er disse besøkende sannsynligvis tapt.
 
Topp