Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ecommerse og tilpasning til Norge

TorsteinO

Art Director & grunder
Woocommerce er definitivt bedre enn wpec, mye lettere å ha med å gjøre. Litt varierende dokumentasjon, men generelt bra.

En annen god en er marketpress, fra wpmudev, veldig lik wc på mange måter. Da koster medlemsskapet hos wpmudev litt, men den har endel innebygget av det du må kjøpe ekstra hos woo. Til gjengjeld har woo endel ekstraplugins man kan kjøpe som gir funksjoner marketpress ikke har, så alt i alt kan det variere litt fra prosjekt til prosjekt hva som funker best.
 

Nickolass

Medlem
Woocommerce fungerer bra

Nettpilot har gått fra å levere en del WP E-commerce løsninger til å levere flere Woocommerce nettbutikker og rådgivning rundt oppstart av Woocommerce butikker i løpet av 2012. Det er merkbart at det er økende etterspørsel på Woothemes sine produkter. Og helt enig, de fungerer veldig bra. Se f. eks runandrelax.com, galleri-midthun.no eller min egen gledesprederen.no. Selv Nettpilot.no har jeg lagt om fra WP-Ecommerce til Woocommerce.
Disse kommer til å ta i bruk Woocommerce i 2012: The Chief, Teppeland m. fl.

Jeg har et BRING API integrert modul til Woocommerce liggende som er utviklet for en kunde, som krever litt mer innsats fra BRING før det fungerer 100%. I dag fungerer modulet bare med et produkt om gangen, men det er hos BRING dette skal løses.

Har du opp til 200 produkt kan du gå for Wordpress. WP E-commerce fungerer til de fleste themes. Woocommerce krever større kompatilitet og låser deg til færre themes.
 

modesty

Medlem
Hei - Da landet jeg på WoComerce og er ganske happy sålangt:)
Men nå lurer jeg på hvordan jeg kan gjøre det slik at jeg har en blogg knyttet til. Ser noen anbefaler å ha dette på en egen instans ? Hvilke erfaringer har dere med dette ?
 

modesty

Medlem
Hmm.., er nok en amatør ute å går her nå. Når jeg lager den siden som en permalink (domene.no/blogg) så få jeg ikke blogginleggene til å vises der. Har prøvd med custom meny og legge innleggene som en kategori under bloggsiden, men da får jeg bare opp forhåndsvisningen av de. ONår jeg trykker videre peker de til domene.no/blogg/blogg og vil fremdeles ikke vises. Vet du om en enkel "bruksanvisning" noe sted ? Har satt opp og ordnet dette på en enkel blogg, men aikke gjort det før når det er shopsider også.

Torill
 

modesty

Medlem
Jeg har klart å sette opp en side som heter blogg, og med de riktige innleggene under. Men det er bare forhåndsvisning av dem, og "Read More" linken peker tilbake på samme side (domene.no/blogg) og jeg får ikke åpnet innlegget noe sted. (*forvirret*)
 

spikre

peterhamre.no
Thanks - da kom de frem igjen :)
Men ville jo helst at bloggsiden skulle hete domene.no/blogg
- How to?

Torill

Det er mange måter å gjøre det på. Det beste ville være å bruke htaccess. Jeg vil likevel anbefale deg en annen måte;
- Flytt mappen med wordpress til i en undermappe i public_html med navnet "blogg" (evt. "www" i steden for public_html om du bruker domeneshop eller cpanel)
- legg inn riktig innstillinger og reset parmalenker på nytt
 
Topp