Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkeltside for salg av bilkamera

seher

Medlem
"Bestiller du bilkameraet 2.5 TFT NÅ "

Hørtes veldig rart ut.

Og fytti for en pris du har på det. Det koster jo ikke mer enn 10-15$ om du kjøper ett par stk.

Jeg tror du kanskje vil få en del angrende kunder, for det kameraet er ikke sååå bra. Det er jo billigutgaven av dashbordkameraer. Det har blandt annet problemer med å filme i maks oppløsing om det er mye bevegelse i bildet. Jeg selger den modellen selv og mottar litt lunken tilbakemelding fra noen kunder.

Se på dette regnestykket så kanskje du kan lære noe om priser.
Eks er laget +MVA

USD i dette eks =kr 6
Dersom man kjøper in
50 stk pris 15 USD =750 USD
1 frakt =300 USD

=kr 6300
fortollingsgebyr kr 400

Totalt =6700 det vil si at stk pris er kr 134

I tilbudet som er skissert skal det selges for kr 479,2 +MVA (( MEN MED GRATIS FRAKT
som i dette eks koster kr 100+ MVA

Hver ordre har en kost på kr 234 dette er uten tiden det tar å få den pakket levere/hentet av posten/transportør.

Hva syns du en bedrift i Norge med arbeidsgiveravgift/////høyekostnader inntil 16 dager betalt av arbeidsgiver skal ha som fortjeneste grad ????
Driver du innen varesalg har du vel en god formenning om dette.

Skal du noen gang nyte godt av å bo Norge burde du slutte å være nedlatende ovenfor andres priser da noen faktisk må tjene noe for at de skal kunne ta tlf når noen ringer eller er misfornøyd.
 
Se på dette regnestykket så kanskje du kan lære noe om priser.
Eks er laget +MVA

USD i dette eks =kr 6
Dersom man kjøper in
50 stk pris 15 USD =750 USD
1 frakt =300 USD

=kr 6300
fortollingsgebyr kr 400

Totalt =6700 det vil si at stk pris er kr 134

I tilbudet som er skissert skal det selges for kr 479,2 +MVA (( MEN MED GRATIS FRAKT
som i dette eks koster kr 100+ MVA

Hver ordre har en kost på kr 234 dette er uten tiden det tar å få den pakket levere/hentet av posten/transportør.

Hva syns du en bedrift i Norge med arbeidsgiveravgift/////høyekostnader inntil 16 dager betalt av arbeidsgiver skal ha som fortjeneste grad ????
Driver du innen varesalg har du vel en god formenning om dette.

Skal du noen gang nyte godt av å bo Norge burde du slutte å være nedlatende ovenfor andres priser da noen faktisk må tjene noe for at de skal kunne ta tlf når noen ringer eller er misfornøyd.

Herregud, ro deg ned! Og ikke kom til meg å snakk om å være nedlatende!
Når jeg sjekket prisen så var den 1200,- (hvis ikke har jeg blingset) men nå er den satt ned til det jeg tar for samme kamera faktisk ;)
 

Tonny Kluften

Administrator
Hver ordre har en kost på kr 234 dette er uten tiden det tar å få den pakket levere/hentet av posten/transportør.

Legg til 100 kr kost pr ordre i annonsering og kr 80 til minnekort.

Du og highroller så forskj. priser, beklager misforståelsen. men jeg tester litt priser også.

highroller, hvis fortjenesten er stor eller liten så er det helt ok uansett, det i seg selv er ikke viktig for utsalgsprisen jeg skal sette. Det som virkelig teller er at kunden føler at han har fått et bilkamera som er verdt det han har betalt.
 
Sist redigert:
Legg til 100 kr kost pr ordre i annonsering...

Du og highroller så forskj. priser, beklager misforståelsen. men jeg tester litt priser også.

highroller, hvis fortjenesten er stor eller liten så er det helt ok uansett, det i seg selv er ikke viktig for utsalgsprisen jeg skal sette. Det som virkelig teller er at kunden føler at han har fått et bilkamera som er verdt det han har betalt.

For all del, hver enkelt bestemmer selv hva de vil selge varer for. Og siden vi selger samme produkt ville det jo vært en fordel for meg om du faktisk hadde solgt det for mye mer ;)
Mitt innlegg var mer ment som ett hint om at kvaliteten på produktet ikke svarer til prisen som stod der på det tidspunktet, som igjen kan gi missfornøyde kunder. Kanskje litt dårlig formulert fra min side.
Og for lav pris vil jo i noen tilfeller virke mot sin hensikt, hvertfall i denne produktgruppen.
 

Beergear.no

Medlem
Også kommer garantiansvar og utgifter til porto om kunden angrer kjøpet.
Regner ikke med at disse sendes tilbake til Kina om det er feil på dem...
Om man tar innkjøpspris vs utsalgspris når man driver med salg,
ja da vil jeg si at man "ikke kan regne" og bør finne på noe annet å gjøre...
 
Hvor lenge varer en "loop" da?

Et tenkt eksempel er hvis jeg skal kjøre tur-retur København herfra (en tur som tar rundt fire timer totalt), og så skjer det noe akkurat i det jeg kjører hjemmefra. Hvis loopen så varer i bare tre timer, så har jeg teoretisk overskrevet det jeg gjerne ville ha spart med en hel time. :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Du kan velge om du vil ha loop eller ikke. Men jeg regner med at hvis det har skjedd noe du vil spare på så har du sett det og kan spare det. Husker ikke nå hvor lenge man tar opp uten loop. Tror loop settes til 5, 10 eller 15 min.

Kan forøvrig meddele at denne siden konverterer veldig dårlig så det er ikke noe å satse på å kopiere dette systemet.
 

Beergear.no

Medlem
Ble du overrasket over at det konverterer dårlig?
Kan bare snakke for meg selv, men hvorfor i alle dager skal jeg kjøpe fra en side, når jeg kan kjøpe fra en nettbutikk.
For det jeg vet er siden borte i morgen....
Det KAN også en nettbutikk, men det er ikke like sannsynlig i mine øyne.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ble du overrasket over at det konverterer dårlig?

Nei, jeg visste ikke hva jeg kunne forvente, har aldri testet salg fra slike enkeltsider før.

Så du mener at det er lite troverdighet i en slik enkeltside? Andre som har synspunkter på det?

Nå vet ikke jeg riktig hva en "konvertering" i denne sammenhengen betyr, men hvis det har med salg å gjøre, kanskje siden bør være oppe noe mer enn en knapp uke? ;)

En konvertering = et salg.
Snakker om hvor mange % av de besøkende som kjøper, det vil nok ikke endre seg over tid.
 
Topp