Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Går over grensa for båndbredde. Hva nå?

Rismoen

Medlem
The domain has reached 90% of its bandwidth limit (96921.87/100000.00 Megs). - host1

Hva skjer når jeg passerer denne grensen?

Nå bruker jeg det dyreste webhotellet til host1, men det er tydeligvis ikke nok. Hva er det neste jeg burde oppgradere til?
 

Ole Avranden

utvandret
Du kan sikkert kjøpe noe ekstra båndbredde som en midlertidig løsning. Så blir vel neste skritt å gå over til en VPS i en eller annen form. Drar du utaskjærs for å shoppe VPS kan du få 1TB trafikk for samme prisen som webhotellet du ligger på nå, samt bedre specs for øvrig. Men det er ikke managed VPS da...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
De som tilbyr utbegrenset trafikk skal du være litt skeptisk til. Enten har de klausuler ala det xdex nevner, eller så har de andre former for klausuler, og om de ikke har det er gjerne serverne totalt overfylte og de gambler på at folk ikke vil bruke for mye.

Hos host1 er det vanligvis ikke noe problem om du går over, jeg har spurt dem tidligere, mener de sa at man da enten bare ble oppgradert til neste pakke eller fikk litt ekstraregning, de stengte ihvertfall ikke siden. Derimot høres det jo ut som du egentlig bør begynne å kikke på en VPS.
 

JudeQuinn

Medlem
Ingen har ubegrenset trafikk, heller ikke ubegrenset lagring ... Selv om Hostgator har begge deler for noen dollar i måneden. Det er ubegrenset på samme måte som "fri bruk" av datatrafikk på mobiltelefonen. Det er fritt så lenge du ikke bruker det så veldig mye ....

Forøvrig kan det være lurt å sette opp caching i Wordpress og laste bilder etc. via CDN (du kan laste via Photon/Wordpress.com eller via Cloudflare gratis).

Anbefaler absolutt VPS. Jeg pleier å begynne mine sider på delt hosting og hive dem over på VPS etterhvert. Jeg har aldri trengt en dedikert server så langt.
 

Rismoen

Medlem
Ingen har ubegrenset trafikk, heller ikke ubegrenset lagring ... Selv om Hostgator har begge deler for noen dollar i måneden. Det er ubegrenset på samme måte som "fri bruk" av datatrafikk på mobiltelefonen. Det er fritt så lenge du ikke bruker det så veldig mye ....

Forøvrig kan det være lurt å sette opp caching i Wordpress og laste bilder etc. via CDN (du kan laste via Photon/Wordpress.com eller via Cloudflare gratis).

Anbefaler absolutt VPS. Jeg pleier å begynne mine sider på delt hosting og hive dem over på VPS etterhvert. Jeg har aldri trengt en dedikert server så langt.

Er VPS "out of the box" slik som et webhotell, eller må jeg sette opp og installere alt selv?
 

JudeQuinn

Medlem
Det finnes begge deler. Du kan få VPS med Cpanel etc, også managed VPS. Det koster jo mer, men vel verdt det dersom du verdsetter din egen tid vil jeg tro.

Andre VPSer du installere f.eks. Ubuntu eller CentOS etc. selv, og for eksempel legge in ZPanel, som er gratis og open source. CPanel, som man tar for gitt ved delt hosting koster gjerne XX$ i mnd, men ZPanel er kurant det òg.

Jeg er ikke den som har mest erfaring med dette, men sikkert mange her inne som kan hjelpe deg.

Her ser du hvordan du installerer ZPanel:
 
Topp