Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Glugg.no - Hvordan drive en nettside i dass.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg har nå gjort et forsøk på glugg.no (denne nettsiden får ikke noe lenke av meg iallefall!!). Jeg som alle andre fikk selvfølgelig saken min slettet før du rekker å si "Glugg". Så jeg tok kontakt med eieren, Asle Ommundsen. Svaret var at jeg brøtt retningslinjene og han la også til at dem ikke ønsket folk som driver nettverk med reisesider og forsbrukslån sider. Hvor han har det fra at jeg driver et nettverk med forbrukslån sider har jeg ingen anelse om.

Men jeg har jo noen reisesider, så det går greit. Men, siden jeg eier flere nettsider, betyr det at jeg ikke har lov til å bruke glugg? Det står ingenting om det i de offentlige retningslinjene, men godeste Asle Ommundsen sier det står i hans interne som snart blir publisert.

Før jeg rekker å gjøre så mye, så får jeg en ny mail - for nå har han klart å spore opp at jeg faktisk eier flere nettsider og henviser til min egen blogg hvor jeg nevner disse sidene.

Er det slik man behandler en bruker som er ny på nettsiden? Etter et raskt søk i Google etter andres opplevelser med Glugg, så ser det ut til at fyren sensurerer alt som er av saken så lenge dem ikke er vennlige på alle mulige måter. Jeg vil nå påstå dette går litt imot konseptet bak denne talentløse nettsiden til Asle - nemlig at brukerene bestemmer sakene og stemmer de som er verdt en stemme til topps - men i Asle sin verden er det ikke slik. Her må det først få hans stemme, før andre kan se saken.

Flere som har hatt en dårlig opplevelse med glugg.no?
 

picxx

Well-Known Member
Flere som har hatt en dårlig opplevelse med glugg.no?

Forsøk med et søk på Webforumet ;)

edit : ser nå at det ikke er så mange erfaringer som kommer frem utifra den tråden, og for min del bunner det ganske enkelt i at jeg ikke giddet å submitte mere til den siden.
 

mkander

Medlem
Flere som har hatt en dårlig opplevelse med glugg.no?

Var ute for sensuristen Asle i forbindelse med en lenke jeg postet... da var begrunnelsen at det ikke var lov å lenke direkte til et domene, man måtte linke til en underside på domenet. At det er mulig å komme opp med en så dum regel skjønner jeg ikke, men det er tydeligvis et mål for Asle å ha så lite aktivitet som mulig på siden sin.

Antagelig vil hele siden bli lagt ned om kort tid.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Han jobber iallefall ikke utifra det brukerene vil ha, han jobber heller utifra det han ønsker at brukerene vil ha.

Jeg husker han startet en nettavis for en stund siden fordi han mente alle IT-avisene bare skrev tull. Itavisen hans kjørte selvfølgelig et minimalt design, snakket om de absolutt tørreste nyhetene og man hadde knapt lov til å si noe i kommentarfeltet. Når han så det gikk nedover trodde han at han måtte øke antall daglige oppdateringer, så han tydde til NTB for å få enda flere kjedelige nyheter. Han prøvde å få igang denne nettavisen sin to ganger, men den døde begge ganger av samme årsaker.

Asle Ommundsen er den trøtteste fyren jeg vet om.
 

picxx

Well-Known Member
For å si det enkelt, selv digg hadde dødd om de hadde innført reglene som er på glugg.
(Eller, reglene som givetvis skal komme engang i fremtiden)..
 

mkander

Medlem
Hehe, husker den nettavisa ja, IT-nytt var det vel den het. De artiklene der var ufattelig tunge å fordøye. Ble ikke bedre av at siden så ut som tidlig 90-tall.

Men han skal ha for å ikke gi opp ;)
 

picxx

Well-Known Member
Synes det er litt rart dette med glugg.
Det var jo, og blir, startet opp XX antall diggkloner på norsk som oppnår liten eller ingen omtale i media, så kommer Asle og slenger opp en ekstrem kjedelig pliggside med en, vel, ikke akkurat den beste logoen jeg har sett, og får omtaler både hist og pist i diverse middels og større internett publikasjoner (om det ikke også var noe i noen offline publikasjoner). Enten må jo mannen ha virkelig peil på viral markedsføring, eller han har en god del journalistvenner rundt omkring som slikker litt rompe om de blir spurt. Om det er det siste er det jo greit, men om det er det første skjønner jeg ikke hvorfor han ikke heller outsourcer kunnskapen sin og faktisk tjener penger på den, istedenfor å starte opp det ene håpløse prosjeketet etter det andre som er dømt til å gå i dass omtrent før det er startet.... :O
 

picxx

Well-Known Member
Folkens, det er sjelden jeg er uenig med dere, men denne Aslefyren må få lov til å drive som han vil.

Helt enig med deg der.
Men det må jo være lov å diskutere siden, på samme måte som man kanskje diskuterer kudos, og hvordan Itavisen/aller driver den nettsiden :)

Folk/firmaer gjør jo selvsagt akkurat hva de vil med egne sider :)
 

clinton4

Medlem
Men Kenneth, du er jo ekstremt flink til å legge igjen linker også da ;) Enkelte kan jo sikkert irritere seg over det.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det må jeg si! prøvde å logge inn nå og jammen er jeg stengt ute! han er jammen i snau den fyren. Skulle jo tro han ønsket at prosjektene hans skal gå i dass..
 
Topp