Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Goodleadz - svindel

pleb

Medlem
Om dette er konseptet, så kan jeg ikke fatte at du Truls ikke skjønner at dette er fullstendig verdiløst for annonsøren.

Det er nettopp det som er poenget. Annonsører blir lurt til å bli med på dette.

Og da jeg fant ut at de kunne gi oss 1,22 % rente hver dag - samt renters rente, så ble jeg litt interessert i hvordan kontantstrømmen fungerte. Spurte deretter en av lederne (såkalte promotørene) i Goodleadz noen spørsmål da jeg ble introdusert via en tredjepart. Samtalen var relativt lik denne:

"... og vi kan tilby 1,22 % rente hver dag på de pengene du har inne".

- Så jeg kan tjene 12,200 kroner i morgen om jeg setter inn en million i dag?

"eh.. ja" (nølende)

- Hvor får dere de pengene fra?

"Annonsører og penger som er inne i systemet".

...............

Så det er bare å melde seg inn og tjene gode penger, folkens!:)
 

picxx

Well-Known Member
Det kan hende at det er en grunn til at det ikke er noe eget mlm forum her på webforumet? Tar jeg ikke helt feil er det nettopp for å slippe at en eller annen sart sjel skal bli lurt opp i stry av slike som mr. Lurås her (slående navn forresten).
 

Truls Lurås

New Member
Det er en guest rotator men jeg sitter ikke på noen tall på dette. Men det kvalifiserer til ett ja det er også nye løsnenger på vei. Jeg vet om folk som surfer 80 sider om dagen for å kunne reklamere mer for sine egne ting. Husk att dette er nytt.
 

Truls Lurås

New Member
Nå har jeg gitt ut navn nr og maildresse her på forumet så om noen har noen spørsmål kan de spørre meg dirrekt ikke under ett brukernavn. Nå er det en del poster som er av en slik karakter att jeg ikke ser bryet med å kommentere. Jeg så att det var en del missforståelser iforhold til goodleadz og systemet rundt dette og det har prøvd å forklare. Håper at dette kan være nyttig for noen.
Alt jeg har skrevet på dette forumet har vert fakta og jeg har svart ærlig på spørsmål som har kommet. Snakkes i august.

Mvh Truls Lureren :)
 

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås
Vi er ikke så veldig interessert i hvilke beløp de enkelte medlemmer klarer å få tatt ut. Vi vet allerede at slike prosjekter klarer å utbetale penger, og enkelte prosjekter klarer også å overleve i lang tid - inntil mange medlemmer ønsker å ta ut mye penger samtidig. Bernie Madoff klarte jo å holde på i omtrent 15 år.

Jeg er nysgjerrig på om du har oppnådd noen salg pga. rotatoren - altså at du ikke bare har hatt "bra treff". Den andre tingen jeg er nysgjerrig på er ikke du istand til å svare på, siden det er innenfor et område du ikke har tenkt igjennom selv.

Hvis du ønsker å "nå frem" til potensielle kunder er forum svært lite egnet - selv om denne tråden scorer høyt på søketreff. På forum får du mange brysomme spørsmål som du helst bør unngå, det vil altså si at du mister kontrollen over fremgangsmåten. Du har langt bedre sjanse hvis du unngår folk som stiller brysomme spørsmål.

Denne tråden har scoret høyt på søketreff "GoodleAdz" siden tråden ble opprettet. Det betyr at den er blant de kildene som blir sjekket av folk, og innsatsen din bidrar til at tråden beholder en høy plassering (fordi du gjør tråden mer aktiv).

Denne tråden gir altså folk et langt bedre vurderingsgrunnlag for om de skal delta i GoodleAdz eller ikke.
* Noen kommer til å falle fra fordi konseptet sannsynligvis er en Ponzi-svindel. Det føles som en belastning hvis man skal verve naboer/venner inn i en svindel. Mange vil helst unngå denne formen for sosial belastning.
* Noen kommer til å falle fra fordi de synes hele konseptet virker "klamt" eller "hyklersk", altså alt det pjattet om å "skape flere kristne vinnere" og alt det andre surret. Jeg gjetter på at enkelte ikke føler seg hjemme i et slik konsept. Det er sikkert også noen som vil falle for denne stilen - "endelig et godt og kristent svindel-konsept"
* Noen vil falle fra av ukjente grunner, det vil si at folk har sine egne motiver både for å delta eller for å la være.
* Resten kan dere gjerne beholde. Dere kan altså stort sett fritt verve alle de som allerede har et stempel i panna.

Det kan være rasjonelle motiver for å delta i en Ponzi-svindel, selv om man VET at det er en svindel. Vanligvis klarer de å utbetale høyere utbytte enn andre, så man tjener på det om man klarer å trekke ut pengene til rett tid (før konseptet begynner å stagnere). De aller fleste mennesker har IKKE nok innsikt til å vite når man skal trekke ut pengene, eller når man helst bør la være å delta.

Truls, kan du forresten si fra til noen av lederne om denne tråden? Vi har savnet uttalelser fra ledere, altså folk som klarer å svare på de mest alvorlige delene her, det at det høyst sannsynlig er medlemmenes egne penger som blir utbetalt som "utbytte" (og at pengene er tapt hvis verving opphører). Tråden scorer såpass høyt i søketreff at de kanskje bør spandere en uttalelse.
 

Truls Lurås

New Member
madoff ja han og meg og en god flaske rødvin. Dette er bare for usaklig. Jeg komenterte ikke her for å verve folk det forklarte jeg i forige post. det er regler att det ikke er lov å poste religiøse sider i rotatoren selv om jeg har sett att det har skjedd. Tiden vil vise hvem som får rett. Jeg er med her etter egen fri vilje og er ikke redd for vriene spørsmål blir jeg ovebevist så har jeg ikke all min stolthet i og holde fast i ett svindelprosjekt. Det er bra dette forumet att folk kan uttale seg. Det er bare det at jeg ikke er enig med dere enda. Jeg har solgt 13 bøker på treff fra goodleadz by the way.
Jeg tror også att lederne i goodleadz har internetttilgang så de ser nok dette selv.
Jeg treffer kunder i andre settinger en dette selv om jeg har bedt noen potensielle invertorer lese denne tråden først.
 

MFindal

New Member
Snakk og Svada heter jo denne linken, men så mye pessimisme og negativitet har jeg ikke sett på lenge. Virker jo avstøtende så det holder.

Men, faktisk fått en pressentasjon av GoodleAdz i dag jeg, og måtte jo Google litt for jeg bestemmer meg.

Må si jeg beundrer Truls her som er så positiv, og vet jo selv det er mange positive og åpne mennesker i denne "bransjen"

Man må jo også tørre, og satse litt, om man skal vinne noe her i verden.
Ellers synes jeg livet blir litt kjedelig, men hver sin lyst selvfølgelig.

Dette er vel heller ikke rette stedet for meg, for å finne ut om jeg går for GoodleAdz eller ikke. For en ting som er helt sikkert, at her er det mange misforståelser og feil fra de som kritiserer konseptet. Det har jeg selv sett bevis på i dag, så for min del faller det som står her bort.

Blir jo også svært smålig av Mortenxx, og påstå at dette sansynilgvis er en Ponzi-svindel, "klamt" eller "hyklersk", altså alt det pjattet om å "skape flere kristne vinnere" og at mennesker er dumme som har et stempel i panna som viser at de har jobbet med nettverk.
Blir vel kanskje litt smålig å rakke ned på noen som tror på noe annet, og velger å jobbe med annet enn tradisjonelle inntektskilder.

Ellers tror jeg nok ikke lederne i GoodleAdz bryr seg om å skrive her, regner med de har annet å gjøre, og ikke trenger svare og forsvare seg her.
Når man blir medlem, få man også sin egen back-office,
et verktøy også med masse informasjon og muligheter.

Dette er jo som sagt ganske nytt, og gleder meg til å lese når Truls skriver her igjen i august.
Kontakter uansett Truls her for en liten prat, og det bør jo også dere som er seriøse gjøre. Kanskje dere får vite noe dere ikke vet, og at dere faktisk ser en mulighet her dere også.
 

pleb

Medlem
Mfindal; ja, man kan tørre å satse litt for å ikke gjøre livet så kjedelig. Men å investere pengene sine i et noe så sinnsykt opplagt pyramidespill tror jeg de fleste reflekterte mennesker ser seg for god til. Heldigvis. Helt hinsides at folk tror på dette.

Selv har jeg (svært) god innsikt i firmaet da jeg noe ufrivillig har fått mye informasjon lempet inn på både e-post og gjennom folk jeg kjenner. Du kan for øvrig være ganske sikker på at lederne i Goodleadz har vært og er innom denne tråden. Det har jeg sikre kilder på.

Uansett; pyramidespill baserer seg mye på at de uintelligente blir med, og de mer reflekterte styrer unna. Og de mest godtroende klarer vel å kaste vekk pengene sine på en eller annen måte uansett, så da er det kanskje like så greit å styrke lommeboken til Helge Normann og han fyren som klarte å lure deg til å bli med?

Truls Lurås; det hemmer diskusjonen litt at du skriver svada med rare formuleringer og dårlig tegnsetting. Mye av innholdet i innleggene dine forstår jeg ikke. Ta heller de kritiske spørsmålene litt seriøst og gjør det litt mer oversiktelig.
 

peterandrej

pensjonert moderator
ulikt mange andre mlm selskaper der du må ha likevekt i de forskjellige bena og att de under deg er aktive for at du skal få utbetaling.

Du er jo helt på bærtur i forhold til kunnskaper om MLM som markedsføringskonsept dersom du tror at MEDLEMSVERVING er sentralt i NOEN seriøse MLM-selskaper. MEDLEMSVERVING er sentralt (og faktisk det eneste sentrale elementet) i PYRAMIDESPILL og ingen andre steder.

Seriøse MLM-selskaper forsøker primært å selge deg produkter, ikke verve deg som medlem. DET er forskjellen på seriøse MLM-selskaper og vås som goodleads.

Goodleads bygger på å hele tiden verve nye medlemmer til å se meningsløse annonser. Dette går bra helt til strømmen av nye medlemmer (fersk kapital) tar slutt og hele systemet ramler sammen. Klarer du virkelig ikke å se at dette er et pyramidespill i moderne innpakning, Truls?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg blir litt oppgitt av å lese sånt som MFindal skriver... er ikke rart mange blir lurt. Men for all del MFindal, gjør som du vil, det er dine penger, bare husk at du ble advart når du sitter der med skjegget i postkassa og tom lommebok.

Og to ting som er enda viktigere:
1: Husk at det er fordømt enkelt å skrive et innlegg på en nettside og si at man tjener så vanvittig mye penger, men det er absolutt ikke det samme som at man virkelig tjener noe som helst. For alt vi vet sitter luretrond med 100.000 i minus fra dette greiene som han nå desperat prøver å tjene inn ved å få inn noen flere under seg med løfter om gull og grønne skoger, og det er praktisk talt umulig å bevise noe hverken den ene veien eller den andre.

2: Ting som høres for godt ut til å være sant, er gjerne nettopp det. Så, syns du over 1% daglig rente på 1-2-3 høres for godt ut til å være sant, eller hva?
 
Sist redigert:

MFindal

New Member
Oj oj oj . . . Kan sikkert lett bli revet med her, men blir ikke mange innlegg fra meg her.

På tre siste innlegg, og 23 linjer kommer det mye usmaklig:
- oppgitt av å lese sånt
- ikke rart mange blir lurt
- du ble advart
- praktisk talt umulig å bevise
- helt på bærtur i forhold til kunnskaper
- vås som goodleads
- se meningsløse annonser
- svada med rare formuleringer og dårlig tegnsetting

Under pressentasjonen jeg fikk i dag, ble jeg vist fysiske bevis på uttak av systemet, så det er ikke bare skriveri her, men en realitet

Jeg så også den daglige prosenten over lang tid, så også sikker på at den nok har et snitt på over 1%

Produktet de har er jo nå annonseringspakker

Dessuten fikk jeg en liten prat med Truls Lurås nettopp,
som virkelig fremstår som en svært hyggelig og klok mann.
Det kom jo da frem at han har lese og skrivevansker,
noe som ikke er så vanskelig å se på innleggene hans her..
Liten betydning for å lykkes her uansett.
Kos dere videre med all drittslenging og negativitet,
for ser at jeg ikke passer inn i denne tråden i allefall.
Om jeg blir med i GoodleAdz,
lykkes selv og myndighetene ikke har tatt rotta på lederene pga. ulovligheter,
vil dere nok høre fra meg igjen :)
 

pleb

Medlem
Hehe, flott. Sorry å si det, men folk som har troen på at man kan få en effektiv rente på mange hundre prosent årlig i pur avkastning ved å legge inn penger og klikke på 10 nettsider daglig... de unner jeg ikke noen særlig tykk lommebok.

Som du skriver; kom tilbake om ett år og grei ut om suksesshistorien din! :)

Eller skriv en bok om faren ved pyramidespill for å finansiere gjelden din.
 

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås
13 bøker solgt er helt greit resultat. Det viktigste er egentlig ikke antallet, men AT noen av annonsevisningene konverterer til salg. Da får du ihvertfall et slags bilde av om metoden er effektiv eller ikke. 1-2 bøker i uka er egentlig greit nok, selv om den ikke er så veldig effektiv.

@Mfindal
Jeg har forklart årsaken til at jeg regner dette som Ponzi i diverse poster. Det har sammenheng med at jeg sjekket tilbudet på høsten ifjor - jeg sjekket om firmaet hadde noen eksterne inntektskilder som kunne generere nok inntekter til å utbetale utbytte på det nivået de lover.

Siden da har de pyntet på og kamuflert diverse ting, men hovedproblemet er temmelig sikkert fortsatt tilstede - altså at pengene som utbetales som utbytte kommer fra medlemmenes egne innskudd (ikke fra noe overskudd på driften av firmaet). Ponzi-svindel er det vanligst brukte navnet på denne type virksomhet, uten at jeg identifiserer dette konseptet i detalj.

Uttrykkende "klamt", "kvalmende" og "hyklersk" er basert på den samme sjekken ifjor høst. Det vil si at jeg synes det er ekstra klamt når et svindel-konsept forsøker å dekke seg bak religiøse eller veldedige motiver. Fyren gir inntrykk av at han ikke engang klarer å håndtere medlemmenes penger noenlunde greit.

Det overrasker meg lite om de har fjernet mye av det klamme stoffet pga. kritikken, men helt ærlig så henger inntrykket igjen enda. Det overrasker meg heller ikke at noen tiltrekkes av et klamt nivå, altså at de regner de religiøse/veldedige motivene som betydningsfulle.

En leder er vanligvis "der det skjer", altså der det er behov for ham.
Ellers tror jeg nok ikke lederne i GoodleAdz bryr seg om å skrive her, regner med de har annet å gjøre, og ikke trenger svare og forsvare seg her.
Jeg vet inderlig godt at potensielle deltakere i GoodleAdz sjekker denne tråden blant mange andre treff på nettet. Denne tråden savner en god forklaring fra ledere i selskapet på spørsmålet om hva som generer inntektene, altså hvordan de får råd til å utbetale utbytte på det nivået de lover. Foreløpig ser det ut til at det er medlemmenes egne penger som betaler for utbytte, altså akkurat slik som i en Ponzi-svindel.

Tråden her har vel vært nummer 2 eller 3 i søkeresultater helt siden den ble startet (søkeord "GoodleAdz"). Den er høyst sannsynlig en "brems" mot verving via internett, men lederne velger altså heller å holde seg unna enn å gjøre noe? De overlater til deltakerne selv å takle situasjonen?

Det savnes ikke flere "inntektsrapporter" fra deltakere. Folk flest VET at disse konseptene er istand til å utbetale penger sålenge det kommer nye penger inn, men folk vet også at pengene er tapt når konseptet kollapser. Høyst sannsynlig mister dere flere potensielle deltakere på spørsmålet om Ponzi-svindel enn dere klarer å tiltrekke med inntektsrapporter.

Mfindal, du fortjener forresten ros for at du stiller opp og påtar deg oppgaven på en eller annen måte, men det savnes egentlig innspill fra noen som klarer å forklare økonomien i konseptet.
 

Raidon

New Member
Snakket med ForbrukerEuropa om Goodleadz helt tilfeldig for en måneds tid siden. Og de hadde allerede fått tips om svindelen fra andre som hadde blitt forsøkt vervet. De syntes at det så så mistenkelig ut, at de har startet overvåkning.

Jeg jobber som markedsfører og det hadde aldri falt meg inn å betalt folk for å besøke mine annonser. Det har selvsagt null verdi.

For en 10 års tid siden ble jeg forsøkt vervet til 5pc, og var med på en såkalt presentasjon. Der ble det lovd gull og grønne skoger, delt ut penger rett fra scenen osv. Ren hjernevasking, og salen opplevde halleluja stemning. Ser at det gjentar seg med Goodleadz.

Og hvis Goodleadz hadde vært så bra som man påstår, mener jeg at Google ville ha kjørt på med advokater for merkevare tyveri. Deres annonse system heter som kjent Google Ads.

Nå er vi i august. Venter spent på utbetalingsrapportene fra Truls.
 
Topp