Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Goodleadz - svindel

pleb

Medlem
Hehe, helt merkelig at du står i på for å fronte dette svindlende pengesluket, Lurås. Men iver og gnist har du.

Om du har sett Nord-Korea-Bjørnar, som vandrer rundt i Norge og snakker pent om verdens mest lukkede og inhabile stat, så kan jeg nesten trekke noen paraleller her. Du kan lese mer om han om du søker på internett.
 

picxx

Well-Known Member
Ja, skal ha ros for iveren i å fronte dette, men saken er jo den at slike modeller er ulovlige å markedsføre og delta på i norge, så er man riktig uheldig kan iveren ikke bare resultere i at dette blir stoppet, men faktisk også et betydelig innskudd til den norske stat. Det positive med det er jo at man i ettertid slipper å se på annonser hver dag etter innskuddet er foretatt.
 

Truls Lurås

New Member
Sender ett svar jeg fikk på henvennelse til goodleadz.
Truls Luraas,

A customer support staff member has replied to your support request, #652147 with the following response:

Hi Truls,

Let me explain what a Ponzi scheme is: Ponzi Scheme is first of all a fraud, a scam! They lures you with high investment returns with little or no risk.

The main thing about Ponzi Scheme is that they use money from new investors to pay off their old investors, and at the same time put a bunch of money in their own pockets. There is no real income being generated by the underlaying business.

Ponzi Schemes will always collapse eventually, because they at some point will run out of new investors.

So, why is GoodleAdz not a ponzi scheme?

1. First of all, GoodleAdz is not an investment! GoodleAdz offers you different ways of promoting your website. In order to do so, you must purchase advertising credits with which you use to promote your site(s).

2. GoodleAdz does not claim that there is no risk to fool you in to become a member/investor. The only thing GoodleAdz promise, is that as long as there is sales of ad credits they will take 50% to finance whatever the daily percentage is calculated to be, back to their qualified members. This means that as long as there are sales of ad credits during 1 (one) particular day, there will always be a 50% to finance X percentage in a daily rebate percentage. If there are no sales one particular day, there will be 0% that day.

3. GoodleAdz does not pay off investors with newer investors. Members of GoodleAdz does not invest, they purchase advertising. When these members at the same time look at 20 websites, they qualify for the daily rebate payment. GoodleAdz pays their members every day, based on sales of advertising the day before.

4. GoodleAdz does have a product, in fact they have several products. This means that GoodleAdz have several income streams to rely on, in order to stay alive into the future.

5. Ponzi Scheme is a fraud, as there as no real creation of value. In GoodleAdz value is created by the fact that members websites are exposed to thousands of visitors, and potential buyers to what they have to offer.

I hope this will help you out.

Kind regards

We hope this response has sufficiently answered your questions. If not, please do not send another email. Instead, reply to this email or login to your account for a complete archive of all your support requests and responses.
 

picxx

Well-Known Member
4. GoodleAdz does have a product, in fact they have several products. This means that GoodleAdz have several income streams to rely on, in order to stay alive into the future.

For å ta det viktigste først, hvilke produkt har dette firmaet, foruten virtuelle aktiviteter som medlemmer må foreta seg?

Herbalife er f.eks. et ok mlm konsept, fordi de lever av produktene.
Du/dere lever av medlemmene, deres innskudd og deres aktivitet.
Dette er ulovlig i norge og er betegnet som en pyramide.
Er du fremdeles så hjernedød at du ikke ser forskjellen er det ditt problem.
Håper du får masse utbetalt :D
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det morsomme er at Goodleads bruker de første setningene til å slå fast at Goodleads ikke er svindel, før de så bruker resten av teksten til å forklare at Goodleads jo nettopp er svindel.

Du skal være bra tett før du leser Goodleads tilsvar og kommer ut med setningen "det hørtes jammen fornuftig ut" i hodet.
 

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås
En forenklet definisjon på "normale inntekter" er inntekter som kommer fra eksterne kilder, for eksempel fra salg av varer eller tjenester.

De pengene som dere investerer er ikke "eksterne kilder", de kan mer sammenlignes med et "innskudd" eller "investering". Hovedmotivet deres for å betale inn disse pengene er på grunn av løfter om mulig avkastning, og da er det vel mest riktig å kalle det for investering?

Forklaringen fra GoodleAdz bekrefter ihvertfall at deltakerne ikke vil få igjen mer enn halvparten av pengene sine i gjennomsnitt, altså at de aller fleste vil tape på investeringen. Man må bare forsøke å skyve tapet over på nye deltakere slik at man unngår å tape selv?

Dette er jo akkurat det vi har prøvd å fortelle hele tiden, at dette er en svindel slik det blir presentert - at GoodleAdz ikke vil være istand til å betale utbytte til deltakerne særlig lenge. De er hele tiden avhengige av at det kommer inn penger fra deltakere. Uten penger fra deltakere klarer de ikke å betale noen heller.
 

pleb

Medlem
Håper for deres skyld at dere signerer under falskt navn når dere promoterer det som helt åpenbart er svindel og søppel. Om jeg hadde sittet i en posisjon der jeg skulle hente inn folk til jobbintervju og gjorde et kjapt Google-søk på deres navn og fant ut at de beskrev sin "hallelujah-stemning" overfor dette søppelet, så ville jeg nok blitt noget skeptisk.

Pratet med et GoodLeadz-medlem som ikke så på det som noe problem at de midlene sjefene kalte "omsetning i bedriften" nettopp var penger skutt inn fra lavere hold i pyramiden.

Om man tror at dette er en suksessformel i lengden, så bør man tvangsinnlegges på en skole øremerket sunn fornuft og naivitet.
 

Mortenxx

Medlem
@Hanna Svensrud
Mener du at det er noe uriktig i det vi har skrevet? Da bør du vel heller korrigere det du mener er feil, istedenfor å skrive om Jante-loven, norsk pessimisme og andre slike ting?

Pyramider og Ponzi-svindler vil alltid klare å betale UT penger sålenge folk putter penger INN. GoodleAdz skal jo ikke betale ut mer enn halvparten av pengene dere putter inn, så det ville vært merkelig om de ikke hadde klart å betale.

Jeg definerte forresten ordet "svindel" til "Slik konseptet blir presentert, som en lønnsom investering med høy avkastning". Dette er definitivt ikke en lønnsom investering for deltakerne som gruppe, men det kan være lønnsomt for enkeltpersoner hvis man klarer å skyve tapet over på andre.

Kom igjen hvis du mener at noe er uriktig?
Jeg mener f.eks. at GoodleAdz er
* noe man IKKE bør anbefale overfor venner eller familie
* noe man IKKE bør anbefale på sosiale nettsteder som f.eks. Facebook

Begge disse punktene gjelder for folk som har normale "sosiale antenner", altså for folk som ikke primært betrakter venner/familie som "noe man kan tjene penger på".

Om man skal anbefale det overfor venner/familie bør man ha nok peiling til å informere om at det faktisk er et tapsprosjekt. De deltakerne som har skrevet i denne tråden har hverken hatt nok peiling eller gode nok "sosiale antenner" til å si rett ut at det er et tapsprosjekt. Isteden fokuserer de på at de selv har tjent på det, mens de unnlater å gi korrekt informasjon om selve konseptet.
 

picxx

Well-Known Member
Nå tar jeg ut ca. 100 dollar i uka, dvs. 20% av min ukentlige "lønn" for å se på reklame.

Hei "Hanna Svensrud".

$100 har vel aldri vært 20% av 9900.-NOK, men muligens du har lagt karrieren som prosjektingeniør på hylla for å følge drømmen hos div. ponzi schemes?
Skulle ikke det stemme er det i dagens norge straffbart med identitetstyveri, enten det er på et lite forum eller i en større sammenheng.
Bare FYI. :)
 

Truls Lurås

New Member
Til Hanna Svensrud hei bra og se att det er andre også som ser potensialet i dette. Jeg gleder meg til vi får på plass goodle citty og goodlexx systemet og flere intekter enn reise. Lydbøker og reklame da tror jeg rebaten vil gå opp også. Det er jo litt morsomt og se att de som skriker svindel og lureri ikke engang tør å skrive sitt egenelige navn. Jeg ligger ca likt med deg i løypa på adpacs ca 10000. Jeg er også veldig fornøyd med reklameverdien jobber nå med ideer til en ny side å poste i rotatoren. lykke til men å poste på dette forumet kan ta piffen fra noen og enhver snakker av egen erfaring. Når det gjelder jobbsøknader er det i første rekke atester og referanser som betyr noe ikke hva du har skrevet på nettet. Stå på Hanna
 

Bjørnar

Gründer
Nå er det snart på tide at denne galskapen stopper, både i virkeligheten, og på WF.

Til og med Generell snakk og svada-kategorien blir forsøplet...
 

picxx

Well-Known Member
Nå er det snart på tide at denne galskapen stopper, både i virkeligheten, og på WF.

Til og med Generell snakk og svada-kategorien blir forsøplet...

Er faktisk litt enig med Bjørnar, da enkelte innlegg er rene verveinnlegg her i tråden.
Enkelte svake sjeler kan faktisk rote seg borti dette grunnet enkelte innlegg her i denne tråden.
Litt paradoksalt at slike får stå, mens gamblinglinker blir slettet på forumet.
Men, dette tar nok Tonny tak i selv :)
 

Mortenxx

Medlem
@Truls Lurås & Hanna Svensrud
Nå har jeg rett og slett invitert dere til å korrigere ting hvis dere mener at noe er uriktig.
* pengene som utbetales er medlemmenes egne penger, 50 prosent av det de putter INN
* medlemmene som gruppe får igjen omtrent halvparten av pengene sine
* enkeltpersoner kan tjene på dette ved å skyve tapet over på andre
* de aller fleste vil tape på dette, og sjansene for tap er større hvis man deltar på et sent tidspunkt enn om man har blitt med fra starten.
* prosjektet er "svindel" slik det presenteres, altså når folk forsøker å gi inntrykk av at det dreier seg om "lønnsom investering med høy avkastning".
* GoodleAdz er teknisk sett en pyramide- eller Ponzi-svindel slik det presenteres. Forklaringer om "Vi har ikke LOVT mer enn ..." dukker vanligvis opp i ettertid.

De aller fleste VET at pyramider/Ponzi klarer å utbetale penger sålenge det kommer penger inn. Derfor er det lite meningsfylt å vurdere hva de HAR klart å utbetale. Man bør isteden vurdere om konseptet vil ha fremtidige evner til å fortsette å utbetale penger. Forretningsmodellen feiler grovt på dette punktet. GoodleAdz er altså ikke noe man bør anbefale overfor venner eller familie om man har noenlunde normale sosiale forbindelser.

Dere står fullstendig fritt i å korrigere disse påstandene, hvis dere mener at noe er uriktig?

NB. Siden selskapet har deaktivert funksjoner på nettsiden sin får jeg ikke sjekket om noe er endret siden første gang jeg sjekket dette. Absolutt ingen av menyvalgene virket, så nettsiden minner mer om et "bilde" enn om en funksjonell nettside.
 

Mortenxx

Medlem
Skal man diskutere et tema må man tåle begge typer argumenter, og ikke filtrere bort argumenter man ikke liker.
Nå er det snart på tide at denne galskapen stopper, både i virkeligheten, og på WF.

Til og med Generell snakk og svada-kategorien blir forsøplet...

Jeg synes egentlig det er viktig å gi tilhengerne av GoodleAdz like stor plass som motstanderne. Vi skal vel ikke drive å "pådytte" lesere en bestemt synsvinkel? Folk bør selv klare å velge hva de synes er fornuftig. Forum som er altfor partiske overfor en bestemt synsvinkel mister vanligvis mye av troverdigheten. Skal man kritisere eller promotere et konsept bør man altså godta andre synsvinkler enn sin egen. Troverdighet er vanligvis viktigere enn haugetalls av "bekreftelser" på en bestemt synsvinkel.

De fleste som leser slike tråder vil dessuten legge mest vekt på argumenter som støtter deres egen synsvinkel, det vil si at svært få vil bli "påvirket" til å ta andre valg enn de allerede har bestemt seg for. Derfor er det heller ikke noe galt i om folk poster noe som støtter egen synsvinkel. Dette vil KUN nå frem til folk som allerede er overbevist. Forum bør vel ikke bestrebe seg på å "omvende folk"? Da sikter man vel egentlig litt for høyt?

Forsøpling av forumet?
Jeg uttalte meg om dette i en annen tråd, at forumets egnethet for en bestemt type temaer allerede ble vurdert for 2 år siden - at forumet IKKE er godt egnet for MLM, pyramider eller svindel som noe "dominerende tema". Spesifikk post eller hele tråden. Dette er altså en synsvinkel hvor vi stort sett er enige om de viktigste detaljene, på samme måte som jeg er enig med Truls Lurås om at pyramider/Ponzi alltid vil klare å betale ut penger sålenge folk putter penger INN.

De aller fleste kommentarene mine anvender forresten prinsipper som er like godt egnet uansett hvilken type business man driver, blant annet haugevis av strategi og "salgbarhet". Det vil altså si at jeg anvender kjente prinsipper fra salg, kommunikasjon eller andre områder "in real time", og man får se i ettertid OM metoder virker / HVILKE metoder som virker.

Statistikken min før denne posten viser totalt 78 poster i løpet av 2 år (august 2009 til august 2011). Det har altså ikke vært noen "overdreven aktivitet" fra min side på noe tema.
 
Topp