Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hostgator slår på stortromma

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Er ikke reseller konto det samme som en dedikert server egentlig?
har aldrig satt meg sånn veldig inn i det men det er vel sånn at hvis en selger plass på en slik server så kan de vel gjøre stortsett alt en dedikert server gjør?
 

picxx

Well-Known Member
Er ikke reseller konto det samme som en dedikert server egentlig?
har aldrig satt meg sånn veldig inn i det men det er vel sånn at hvis en selger plass på en slik server så kan de vel gjøre stortsett alt en dedikert server gjør?

Nei, det er ikke nødvendigvis det samme.
Du kan ha en resellerkonto på alt fra en virtuell konto til en egen dedikert server, men på en resellerkonto kan du selge plass videre til andre kunder fra din egen konto, noe mange hoster ikke gir deg lov til hvis du bare bestiller en vanlig, privat, virtuell plass.
Hostrocket selger f.eks. resellerkontoer fra $5.99 / mnd.
 

picxx

Well-Known Member
Men man må vel i så fall bruke et annet navn og adresse?

Trenger man nok neppe.
Har flere kontoer hos andre hoster jeg, og det eneste man ikke får lov til er å benytte seg av egne affiliatelinker. Uansett hvilke tilbud man benytter seg av fra andre går det helt greit, også om kravet er at det skal være en "ny konto", noe som sikkert kan oversettes til at eksisterende kunder ikke skulle kunne skifte planer midt i en syklus, hvor det faktisk kunne blitt slik at hostgator ble skyldige dem penger.
 
Topp