Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva betaler man for et sponset blogginnlegg?

Sponsrat blogginlägg, bra eller icke?

Jag är i kontakt med en bloggare som tänker lägga ut bild och länk till min sida, detta kommer ju att kosta mig mellan 600-900 kr beroende på hur snygga kläder jag ger då :) Är det värt det?

Inläggen läggs upp på facebook, där har personen ifråga 54000 likes. Bloggen läses av runt 2000 personer.

Någon med erfarenhet angående detta?
 

Rismoen

Medlem
Men 2500,- er da for en link i sidebar bare eller i et blogginnlegg rettet mot din side? Dersom det er sistnevnte, syntes jeg ikke prisen hørtes så halvgæli ut dersom de har 5000 unike om dagen og sidene er relevante for din nisje.

Sistnevnte. Neida, jeg syntes ikke at det er så ille. Til syvende og sist er det faktisk jeg som tjener på det.
 
Har suttit och kollat några bloggare som är sponsrade, jag tror de bara får kläder i min kategori, sportskläder. Jag ser att de stora aktörerna inte sponsrar bloggare, vanligt med uppstickare istället. För att se hur det påverkar tänkte jag köra en konkurranse för följarna hon har. Ja man måste ju testa alla möjliga saker, det är ju som det roliga :)
 
Har nu testat 2 bloggare, en med 5000-10000 besökare per dag och 55000 på FB samt en med 150-250 besökare per dag och 1100 på FB. De fick anordna en konkurranse där de fick välja plagg i min butik. Intresset var väldigt mycket högre hos den bloggare som hade 150 besökare än 5000 st. Kvalitet före kvantitet kan jag tänka mig där. Att enbart ge bort plagg och låta de få ta bilder ger nästan ingenting för mig, tänker köra på där läsarna måste aktivera sig att finna plagg i min butik och lika mig på Facebook.

Så jag tänker arbeta mer med väldigt små bloggare, de kräver inget, de är glada de får anordna en facebook konkurranse, dennes läsare blir ju glad.

En annan sak jag märkt bland de stora bloggarna, varför nästan enbart svenska företag som sponsrar? Nelly är väldigt aktiv har jag märkt, här måste norska företag vakna, att bjuda in svenska storföretag är inte så smart eftersom de är väldigt erfarna och skickliga.

Ja detta är min erfarenhet av att använda bloggare.
 
Topp